Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiristäkään vaan tukia! Älkää tehkö työpaikkoja!

Vierailija
18.10.2017 |

Olen 24-vuotias nainen. Olen valmistunut amiksesta ja jatko-opiskelemaan en päässyt. Töitä en saanut. Työtön olen ollut noin 2 vuotta.

Aikaisemmin olin iloinen ihminen. Rakastin työntekoa, tapasin kavereita (ryyppyillat, käytiin shoppailemassa, kirpputoreilla, syömässä, uimahallissa, kahvilla, salilla, matkustin muille paikkakunnille tapaamaan ystäviä jne) ja harrastin mitä kerkesin.

Työttömyyden alussa jaksoin olla positiivinen ja hakea töihin. Nyt 2 vuoden työttömyyden jälkeen olen masentunut, ahdistunut ja yksinäinen. En jaksa hakea enää töihin. En jaksa harrastaa tai tehdä mitään, kun ei siihenkään ole varaa. Ulkona käyn 1-2 kertaa viikossa kun käyn kaupassa. Ystäviä en tapaa juuri enää koskaan, he tykkäävät muun muassa matkustella ja tehdä asioita jotka maksavat. Tapaan ystäviä kerran kuussa. Päivät menevät sängyssä.

Leikatkaa vaan lisää tukia!

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun parikymppisenä elämä tuntuu merkityksettömältä. Itsemurha ajatukset pyörivät päässä viikottain.

Ap

Vierailija
2/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen takaisin. Tällä työttömyysmäärällä pitäisi Suomessa olla hätätila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten itse olisi kiinnostunut luomaan työpaikkoja? Vaikuttamaan politiikassa tai ryhtyä yrittäjäksi?

Ei ole ketään mystisiä työpaikan luojia. On vain ihmisiä, kuten sinä.

Vierailija
4/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista muuten, että nykypoliitikot vaan vittuilee ja ilkeilee työttömille, kun ennen olisivat poliitikot auttaneet työpaikkojen syntymisessä kaikille.

Vierailija
5/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten itse olisi kiinnostunut luomaan työpaikkoja? Vaikuttamaan politiikassa tai ryhtyä yrittäjäksi?

Ai lannistettu ja poispotkittu itsemurhaa hautova työtön kykenisi tuohon?

Vierailija
6/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys tappaa ja invalidisoi, sitä Sipilä ja kumppanit haluavat lisää.

Leikkaukset ja sanktiot naamioidaan "työttömien auttamiseksi" vaikka tarkoitusperät ovat ihan toiset eli todellisuudessa halutaan hankaloittaa huonosti toimeentulevien elämää entisestään jotta työtön vetäisi lopulta itsensä kiikkuun, jatkuvan syyllistämisen luomien paineiden alla.

Lähes joka päivä on nyt viimeaikoina tuotu kärjistettyyja tapauksia mediaan jotta kansa alkaisi vaihaamaan toisiaan sen mukaan oletko työssä tai työtön, Natsit ovat tämän maan johdossa ja he samaanaikaan kuorivat kermaa yritystukina,maataloustukina ja valtavan korruption suojissa mädättävät koko Suomen hallintoreksiterien takana eivätkä maksa veroja tai luo työpaikkoja kantasuomalaisille.

Vierailija
7/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lannistettu ja poispotkittu itsemurhaa hautova työtön kykenisi tuohon?

Aloita pienestä mutta määrätietoisesti. Älä lannistu.

Vierailija
8/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tukien nostakaan tähän auta.Jotain on tehtävä,mutta liian isot tuet ei ole oikea ratkaisu.Työpaiklojen luontiin pitäisi panostaa,mutta tuntuu ettei kukaan osaa.

Vierailija
9/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ideaa mikä olisi kannattavaa. Politiikka joskus kiinnosti, mutta enpä usko että kantaa hedelmää. Toisaalta, tällä hetkellä enää ei kiinnosta mikään, olen täysin passivoitunut. Olen niin passivoitunut ja erakoitunut kotiin työttömyyden aikana, että sosiaalinen kanssa käyminen on hyvin uuvuttavaa ja jännittää paljon. Kaupassakin jo ahdistaa.

Eläkeikää tulisi laskea ja työpäivät kuusi tuntisiksi. Saataisiin työpaikkoja ainakin pahimpaan hätään.

Vierailija
10/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallista muuten, että nykypoliitikot vaan vittuilee ja ilkeilee työttömille, kun ennen olisivat poliitikot auttaneet työpaikkojen syntymisessä kaikille.

Ja kun tähän ongelmaan on jo keksitty ratkaisukin: kansalaispalkka. Ihmiset voisivat elää silloin myös osa-aikatöillä, taiteen tekemisellä, keksinnöillä, lapsiaan hoitamalla jne jne. Ilmaista ylityötä vaativat duunit voitaisiin jakaa kahdelle ihmiselle.

Vierailija
11/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin tähän jotain työivoimapulasta, tarveharkinnasta sekä maahanmuutosta, mutta se ei olisi varmaan #kivapuhetta joten jäteään väliin.

Vierailija
12/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uudestaan opiskelemaan.

Vierailija
13/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ideaa mikä olisi kannattavaa. Politiikka joskus kiinnosti, mutta enpä usko että kantaa hedelmää. Toisaalta, tällä hetkellä enää ei kiinnosta mikään, olen täysin passivoitunut. Olen niin passivoitunut ja erakoitunut kotiin työttömyyden aikana, että sosiaalinen kanssa käyminen on hyvin uuvuttavaa ja jännittää paljon. Kaupassakin jo ahdistaa.

Eläkeikää tulisi laskea ja työpäivät kuusi tuntisiksi. Saataisiin työpaikkoja ainakin pahimpaan hätään.

Voisiko se pienestä aloittaminen olla sitä että menisit mukaan sellaisen alan järjestö- tai vapaaehtoistoimintaan, joka kiinnostaa?

Saisit opetella rauhassa taas uudelleen sosiaalisuutta ja yhteisten asioiden hoitoa.

Vierailija
14/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae uudestaan opiskelemaan.

Tätä olen miettinyt. Voisi olla ihan hyvä idea, mutta. Ahdistus ja sosiaalisten tilanteiden pelko on pieni este, siks en ole hakenut enää. Koen olevani niin huono, että en pääse opiskelemaan tai edes pärjää. Kuten en nytkään pärjää. Työttömyys on syönyt itsetunnon.

Ja suurin syy on se, että en tiedä haluanko opiskella opintolainalla työttömäksi.

Vierailija
15/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se pienestä aloittaminen olla sitä että menisit mukaan sellaisen alan järjestö- tai vapaaehtoistoimintaan, joka kiinnostaa?

Saisit opetella rauhassa taas uudelleen sosiaalisuutta ja yhteisten asioiden hoitoa.

Ainakin ennen työkkäristä tuli nuhteita jos oli vapaaehtoisessa työssä. Tuista taidettiin leikata pois.

Vierailija
16/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on täysin epäonnistunut ja syytä yritetään kaataa työttömien niskaan.

Vierailija
17/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksella ei ole aikomustakaan lisätä työpaikkoja. Päin vastoin.

APlle suosittelen kirjoittamaan vaikka kirjaa niin kuin se Ossi.

Vierailija
18/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää sanoa että "luo itse työpaikka", kyllä poliitikolla on huomattavasti enemmän valtaa luoda niitä kuin yksittäisellä ihmisellä! Vallanpitäjät voi esim päättää että työpaikat jaetaan kaikille eikä vain osalle. Yksittäinen ihminen ei voi mennä lähimpään kouluun ja ilmoittaa tulevansa sinne töihin. Ei se niin mene että "ei ole työpaikan luojia vaan yksittäisiä ihmisiä". Joillain ihmisillä on valtaa, useimmilla ei.

Vierailija
19/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se tukien nostakaan tähän auta.Jotain on tehtävä,mutta liian isot tuet ei ole oikea ratkaisu.Työpaiklojen luontiin pitäisi panostaa,mutta tuntuu ettei kukaan osaa.

No työpaikkoja ei luoda hallituksessa vaan pitäisi olla yrityksiä ja kysyntää niiden tuotteille ja palveluille.1990-luvulla kuviteltiin että työttömyys johtuu koulutuksen puutteesta,Suomessa oli maailman parhaiten koulutetut työttömät.

Vierailija
20/40 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun tähän ongelmaan on jo keksitty ratkaisukin: kansalaispalkka. Ihmiset voisivat elää silloin myös osa-aikatöillä, taiteen tekemisellä, keksinnöillä, lapsiaan hoitamalla jne jne. Ilmaista ylityötä vaativat duunit voitaisiin jakaa kahdelle ihmiselle.

Kansalaispalkka pitää saada pääomatuloksi. Silloin palkkatyö ei nosta vero% kohtuuttomasti. Käytännössä ansiotuloksi laskettava kansalaispalkka aiheuttaa sen, että pitää tienata yli 600 e/kk, että saa enemmän käyttörahaa kuin kansalaispalkkana.