Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koiranomistajat kestävät sitä koiran hajua?

Vierailija
18.10.2017 |

Tämä on käynyt usein mielessä, että miten koiranomistajat kestävät sitä koirasta lähtevää hajua.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä..se ei koskaan suostunut pistämään suuhunsa valmiskoiranruokia.

Vierailija
142/162 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ruoista voi tulla tätä hajua? Ja vaikuttaako märkä sää, pakkanen vai onko väliä säällä? Koira ei haissut kun tuli, mutta nyt alkanut haista, ja aina ulkoa tullessa haisee eniten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve hyvin hoidettu sisäkoira ei haise. Meillä oli terrierin sukuinen koira josta ei myös irronnut karvaa ja trimmattiin säännöllisesti. Ei haissu pahalle eikä ulkokoiralle koskaan. Pestiin, harjattiin ja tassut hoidettiin rasvattiin, kynnet leikattiin. Ihana hyvä haju jota vieraatkin kiittelivät. Ulkokoirat ja metsästyskoirat haisevat.

Minulla on metsästyskoira (suomenpystykorva) joka ei ole tosin ulkokoira, mutta se haise miltään eikä myöskään piereskele koskaan. Se ei myöskään pudota karvaa muulloin kuin karvanlähtöaikana eikä sitä tarvitse koskaan pestä tai rasvata tai trimmata. Sen turkki on pehmeä, ei ollenkaan karkea tai öljyinen.

Vierailija
144/162 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain ihmisistä haistaa vaatteista, että heillä on koira.

Niin haistaa, jopa niiden autot löyhkää. Hyi saatana.

Usein vielä koiranomistajat ovat "yliherkkiä" hajustetuille pyykinpesuaineille ja hajuvesille ja nyrpistävät nokkaansa niille, jotka moisia käyttävät. Ja itse haisevat autoaan myöten kuin sontatunkiot.

Vierailija
145/162 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö koiria jalostaessa kiinnittää huomio myös hajukirjoon. Tuomari sniffaisi koirat läpi. Ulkona näen usein nätimpiä (kaikki silti söpöjä) ehkä terveempiä lapinkoiria mitä oli tuomarin pöydällä (väritys ja lonkkien liike, kävely). Mikä on lajien tilanne. 

Vierailija
146/162 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira haisee oikein hyvälle kun se on terve, saa sopivaa ravintoa, ja pidetään riittävän puhtaana. Kuin lampaanvillapaita on mun koiran hyvä tuoksu.

Vierailija
147/162 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirakodeissa haisee koira. En pysty vierailemaan hajun takia koirapaikoissa, koska alkaa oksettaa. Valehtelen olevani allerginen.

Vierailija
148/162 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira haisee oikein hyvälle kun se on terve, saa sopivaa ravintoa, ja pidetään riittävän puhtaana. Kuin lampaanvillapaita on mun koiran hyvä tuoksu.

Ei haise hyvälle. Sinun mielestäsi koirasi tuoksuu hyvälle, koska pidät siitä niin paljon. 

Muista ei.

Vierailija
149/162 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein vielä koiranomistajat ovat "yliherkkiä" hajustetuille pyykinpesuaineille ja hajuvesille ja nyrpistävät nokkaansa niille, jotka moisia käyttävät. Ja itse haisevat autoaan myöten kuin sontatunkiot.

Vierailija
150/162 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
151/162 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat haisee hyvältä😊

Vierailija
152/162 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
153/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynyt usein mielessä, että miten koiranomistajat kestävät sitä hajua

Vierailija
154/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut koirat ei haise ollenkaan. Omat koirani ei haisseet. 

Vierailija
155/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljolti rodusta. Ei kaikki koirat haise.

Aha. No sit se on just niin!

Vierailija
156/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilla ja kavereilla on pieniä koiria ja niistä yksikään ei kyllä haise. Sen sijaan naapurustossa joillain on chow chow rotuisia koiria ja ne haisevat jostain syystä ulkona lenkilläkin monen metrin päähän. Erikoista. Koskaan en ole tuollaista koirarotua ennen tavannut. 

Vierailija
157/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut koirat ei haise ollenkaan. Omat koirani ei haisseet. 

Kaikki koirat haisee. Olet vain turtunut piskisi hajuun.

Vierailija
158/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakit haisee paskalta.

Vierailija
159/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siedätyshoidin itseäni haistelemalla persuja ja katselemalla Purran kuvaa. Aivan niin rankka siedätys ei tarpeen. 

Vierailija
160/162 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen myöskin miten kissanpaskan hajuun pystyy tottumaan. Tai hevosen hajuun.

Olen itse nuorempana haistellut paljonkin hevosten, kissojen paskan ja koirien hajua, enkä vain totu niihin hajuihin. Aina tuttavien lemmikkejä hoidettuani on ollut helpotus päästä pois asunnosta, jossa löyhkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä