Miten koiranomistajat kestävät sitä koiran hajua?
Tämä on käynyt usein mielessä, että miten koiranomistajat kestävät sitä koirasta lähtevää hajua.
Kommentit (162)
Voi, minä kestän!
Olen nimittäin onnekas tuoksukoiran omistaja. Silloin kun koirallani on oikein hyvä olla, se pölläyttelee päälaeltaan makeaa "hajuveden" tuoksua.
Ja tassut tuoksuu poppareille.
Juu, ällöttää mennä paikkaan, jossa on koira. Se haju tulee vastaan jo ovella. Istut sohvaan ja pidättelet oksennusta, sekin haisee sille. Jossain vaiheessa se piskikin löytää tien syliin... "musti tykkää susta" - joo, tunne ei oo molemmin puolinen. Työnnän koiraa pois.
Lopulta pääsee kotiin, ovella vaatteet pois ja pesuun. Yhhh.
Harva vuokraa asuntoa/mökkiä lemmikkien omistajille.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti koira ei haise. Jos haisee niin kannattaa varmaan vaihtaa ruokavaliota, auttoi omilla koirillani 😊✌
Onko tästä jotain esimerkkiä mikä ruoka ei sopinut ja mikä sopii?
Jos koira syö vaikka koirannappuloita, niin mihin vaihdetaan? Toiseen merkkiinkö?
Tapasin hiljattain aivan syötävän suloisen shih tzu -pennun. Mutta se haju! Oksu nousi kurkkuun.
Vuokrattiin myös auto hiljattain, oma oli vuosihuollossa. Edellisellä vuokraajalla oli ollut ilmeisen pitkäkarvainen ja haiseva koira autossa. Niitä karvoja löytyi jopa auton mattojen alta isoja kasoja. Haju oli sanoinkuvaamaton.
Kissa tuoksuu ihanalle.
"Sitä" koiran hajuako? Hyi sua!
Koiran haju riippuu rodusta, turkin laadusta ja esim. ruoasta.
Pesemätön, öljyinen noutaja haisee härskiintyneelle rasvalle. Ja tietenkin märkänä vielä hirveämmälle.
Sen sijaan vastapesty villakoira, havannankoira, vehnäterrieri jne. tuoksuu vain puhtaalle turkille. Ei siinä ole mitään inhottavaa.
Oman vehnäterrierini pesin kerran-pari kuussa ja jopa vannoutunut koiravihaaja luuli ettei minulla koiraa ole ollenkaan. Laitoin koirani vierailun ajaksi eri huoneeseen, koska tiesin että kyseinen henkilö niitä inhoaa, ja vasta lähtiessä kerroin että koira pääsee nyt vapaaksi. Hämmästeli kun kuulemma 100-prosenttisesti haistaa jokaisen koiranomistajan / asunnon. Juupa juu :D.
Vierailija kirjoitti:
Omat koirat tuoksuu ihanilta. Usein työnnän pääni niiden turkkiin tai nuuskuttelen tassuja, koska se tuoksu on vaan ihana. Kai se on sama asia kuin se, että oma mieskin tuoksuu ihanalta, vaikka olisikin hikinen ja ei juuri suihkussa käynyt. Mutta muiden miesten/ihmisten hajut...no eivät niin nappaa.
Olen huomannut, että useimmilla ihmisillä on kotonaan aika voimakas ominaishaju. Esim. lapseni on ollut kahdessa eri perhepäivähoidossa, ja päivän aikana käytetyt vaatteet haisee kyllä "vieraalle" enkä pidä siitä hajusta. Samoin kun käy kylässä eri paikoissa niin huomaa, että usein ne muiden kotien tuoksut/hajut ovat sellaisia joista en pidä. Eikä johdu koirista lainkaan.
Kun on pois omasta kodistaan pitkään, oli sitten koiraa tai ei, niin kannattaa nuuhkaista kunnolla kun tulee takaisin kotiin. Oma asuntoni haisee aika oudolle kun tulen 3 viikon lomalta takaisin. Ja sen jälkeen en taas haista mitään. Kyse ei ole tunkkaisesta ilmasta vaan kämpän ominaishajusta, jonka varmasti kaikki vieraat haistavat. Ei se paha haju ole, eikä likainen, vaan yksinkertaisesti tämän asunnon tuoksu.
En ikinä ottaisi naista jolla on koira.Haisevat ihan hirveälle ja minä olen tupakoitsija.Kissa on ok.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi naista jolla on koira.Haisevat ihan hirveälle ja minä olen tupakoitsija.Kissa on ok.
Aivan. No mun ex-miesystävällä tai siis hänen talossaan oli kissa ja siinä oli yksi syy eroon. Kissan kusen haju seurasi vaatteissa, se oli K A A M E A! Koko talo haisi kissan kuselle ja ruualle.
Ihan samalla tavalla kestämme koiraharrastaja, kuten joudumme kestämään ihmisten typeryyttäkin. Vedetään vaan se tekohymyn naamalle, ja nyökytellään; kyllä kyllä, sinunkin mielipiteesi on mielenkiintoinen ja minun aikani arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kissan kusi sisällä se vasta haiseekin!
Oiiiiiiii näin viime viikonloppuna miehen kantavan maailman söpöintä harmaata pomerianpentua, tuli hirveä koirakuuma, melkein ajattelin, että pitäisi laittaa mies vaihtoon. Siis koska on allerginen eikä voida ottaa koiraa, en juuri tuohon koiraa kantaneeseen mieheen rakastunut tulisesti, vaan siihen koiraan. Voisin alkaa ainakin siskon koirille kummiksi jos omia ei saada. :D
Oikein ruokittu koira ei haise. Koira erittää kuonaa ihon kautta (vaikkei hikoilekaan)
"Öljyinen noutaja haisee härskiintyneelle rasvalle" :) (130) Noutajat kyllä on herkkiä lemuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikein ruokittu koira ei haise. Koira erittää kuonaa ihon kautta (vaikkei hikoilekaan)
No haisee kyllä. Lähinnä märän turkin haju.
Meidän rapussa tietyn asunnon kohdalla on aivan karmea koiran, kissan tai/ja hevosen lemu. En ymmärrä miten kukaan voi nauttia sellaisesta.
Joku mainitsi että kaikki koirat eivät haise. Kerro rotu mikä ei haise. Kysyn, koska mietinnässä koiran hankinta ja haluan tietenkin ei haisevan : )
Meidän lapinkoira ei haissut vielä 18 vuotiaanakaan turkistaan. (Hammaskiveä sille kyllä vähän tuli)
No missä kukaan on sanonut pitävänsä lapsia poikkeuksetta vastenmielisinä?