Miten koiranomistajat kestävät sitä koiran hajua?
Tämä on käynyt usein mielessä, että miten koiranomistajat kestävät sitä koirasta lähtevää hajua.
Kommentit (162)
Jack Russelit tuoksuvat, erityisesti jos ovat pesseet juuri itsensä. Kutsun ihanaa tuoksua koirashampooksi. Kaupan tuoksuja ei meillä tarvitse käyttää.
Myös vauvat tuoksuvat ihanilta, huumaavilta.
Kaikkien kakka toki haisee pahalle, mutta en minä sitä sisällä säilytäkään.
Onneksi en ole elämästä enkä luonnosta vieraantunut.
Vierailija kirjoitti:
Kiuluko kirjoitti:
Miten kestätte lapsenne hajuja?
Nyt puhuttiin koirista, ei lapsista. Koira ei ole sama asia kuin ihminen tai lapsi. Ymmärrätkö?
Mitä eroa siinä on, jos kerran molemmat haisevat ja molempia on monilla ihmisillä kotona? Hajustahan tässä oli kysymys, ei siitä ovatko lapsi ja koira sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain ihmisistä haistaa vaatteista, että heillä on koira.
Niin haistaa, jopa niiden autot löyhkää. Hyi saatana.
Usein vielä koiranomistajat ovat "yliherkkiä" hajustetuille pyykinpesuaineille ja hajuvesille ja nyrpistävät nokkaansa niille, jotka moisia käyttävät. Ja itse haisevat autoaan myöten kuin sontatunkiot.
Autot, joo hyi sa a tana, koirallisten autot. Ne vasta haisevatkin. Haisevat aivan hirveän tunkkaisille ja se haju ei lähde, aivan sama kuin tupakoitu auto.
Juu, jää autokaupat tekemättä koira- ja röökiautoista. Ei vaan pysty, en tiedä miten he itse pystyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sekarotuinen pienehkö koira, joka käy kylvyssä ja pestään rapakelillä. Hän tykkää myös saunoa. Ei haise. Haistan kyllä appiukon koiran lemun, ei tiettävästi pese sitä juuri ikinä. Paitsi jos on meillä hoidossa niin pistän sen kylpyyn.
On ihmisiä, jotka uskovat että koiraa saa pestä korkeintaan kaksi kertaa vuodessa. Mä pesen kerran kuussa ja mahanalusen ym. herkästi likaantuvan alueen aina tarpeen mukaan. Plus että hän saunoo mökillä ja ui.Se kaksi kertaa vuodessa tarkoittaa shampoopesua. Totta kai vedellä voi pestä useammin, mutta shampoolla ei ole hyvä pestä jatkuvasti.[/quote
Juurikin näin. Likainen koira huuhdellaan vain vedellä ulkoilun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein vielä koiranomistajat ovat "yliherkkiä" hajustetuille pyykinpesuaineille ja hajuvesille ja nyrpistävät nokkaansa niille, jotka moisia käyttävät. Ja itse haisevat autoaan myöten kuin sontatunkiot.
Autot, joo hyi sa a tana, koirallisten autot. Ne vasta haisevatkin. Haisevat aivan hirveän tunkkaisille ja se haju ei lähde, aivan sama kuin tupakoitu auto.
Juu, jää autokaupat tekemättä koira- ja röökiautoista. Ei vaan pysty, en tiedä miten he itse pystyvät.
Ja sottaisista pikkulapsiperheen autoista jää myös tekemättä. Kattoa myöden kaikki tekstiilit tuhrittu eritteillä, ruualla ja ties millä, hyi olkoon.
Mun mielestä mun pieni koira ei haise pahalle, mutta voin tietenkin olla väärässä :D ostettiin viime asuntomme, jossa oli asunut 3 mäyräkoiraa ja haju oli ihan järkyttävä. (Koirat ei tietenkään ollut paikalla) Välittäjäkin sanoi, että kaamea koiran haju, mutta lähtee pois kun tavarat lähtee. Siis ihan kuvottava haju, en tajua miten kukaan pystyi siinä lemussa asumaan! Kämppä piti jynssätä kunnolla ja pikkuhiljaa haju lähti. Omistajat eivät varmaan tienneet, että kämppä haisee.
Tää on myös ehkä vähän sama, kun silittää koiraa. Käsiin jää inhottava likainen tunne?! Pakko pestä kädet eikä halua ennen sitä koskea mihinkään. Mutta ei oman koiran kanssa! Ei ällötä yhtään eikä jää likainen tunne!
Ehkä verrattavissa vauvojen kakkavaippoihin. Oman lapsen kakkavaippa ei ällötä, mutta meeppäs vieraan lapsen vaippa vaihtamaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verrataan: koiran haju vai peseytymättömän, hajuvettä päälleen kylväneen tai hikisen ihmisen haju?
Koiran haju.
Miksi pitää verrata kun molemmat haisevat pahalle. Hikinen ja hajuvesinen ihminen tosin voi peseytyä, mutta koira haisee mille haisee.
Siis Anteeksi Mitä? Koiraa ei siis voi pestä? Tiedoksi vain, että äärimmäisen harva terve koira haisee luontaisesti. Sitten kun pelmutaan muitten koirien kanssa eli turkkiin pääsee kuolaa ja likaa, tai se pelkästään toistuvasti kastuu ja kuivuminen kestää esim tiheän turkin takia pitkään, kastuu uudelleenjne, sitten pikkuhiljaa turkki alkaa haista kun ihokaan ei voi hyvin pitkiä aikoja kosteana hauduttuaan.
On omistajia jotka eivät jaksa pestä koiriaan riittävän säännöllisesti tällaisten tilanteiden jälkeen, heidän koiransa haisee, mutta ei se mikään normaalitilanne koiralle ole. Eikä ole koiranomistajan oma mielipide vain, myös ei-koiraliset ihmiset ovat sanoneet omista koiristani samaa, ettei meillä haise koirat eikä koiran haju leiju kotona. Ja nämä eivät ole kohteliaisuuttaan sitä sanoneet, sen verran asiaa on tivattu. Ja tunnistan sen kyllä itsekin, ja silloin viimeistään kun ekat hajut alkaa tulla nenään tai turkki ei tunnu puhtaalta, sitten viimeistään on pesun aika, mutta sen jälkeen ollaan taas hajuttomia jopa kuukausia.
Sepä vasta onkin rattoisaa, kun koira löytää lenkillä metsästä jotain oikein haisevaa ja menee pyörimään siihen. Sitä lemua saakin sitten yrittää poistaa vaikka millä. Haisee tavallinen koiranhaju siihen verrattuna parfyymille. Esim. Meidän koira on pyöriny kalanperkuujätteissä ja ihmisp***ssa...
Meillä oli iso laumanvartija, jonka turkki oli erityisen säänkestävä, koska sillä oli turkissa melkoinen rasvakerros suojaamassa kosteudelta. Rasvaa oli jopa niin paljon, että kun koiraa silitti, oli hyvä pestä kädet sen jälkeen.
Kun tuollainen lähes 70 kiloinen mötikkä kieri matoillamme, ne haisivat jopa minun nenääni, joka sentään en välitä koirien hajusta juuri lainkaan. Kun koira sitten kuoli vanhuuttaan, sen haju pysyi matoissa vielä kunnes ne oli pesty kahteen kertaan. Siinä vaiheessa tunkkainen haju matoissa ei tosin saanut nyrpistämään nenää, vaan tuhertamaan ikävän itkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sottaisista pikkulapsiperheen autoista jää myös tekemättä. Kattoa myöden kaikki tekstiilit tuhrittu eritteillä, ruualla ja ties millä, hyi olkoon.
Nämä saa autokauppias ehkä hyvällä sisäpesulla hoidettua, mutta koiran ja röökin tunkkainen haju pinttyy tekstiileihin ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa siihenkin tottuu. Itse ihmettelen, miten vanhemmat kestävät lapsien hajua. Ihan kamala löyhkä. Sitä on vaikeaa kuvailla. Vauvatkin haisevat ihan kamalalle. En ymmärrä naisia, jotka haluavat nuuskutella sitä mädäntyneen maidon ja jonkin ihme imelän sekoitusta. Itselle meinaa tulla oksennus.
Juuri sellainen imelä, hapantuneen maidon ja vanhentuneen vauvasoseen sekoitus, joka leijailee koko asunnossa ja kaikkien ympärillä, jotka lapsen kanssa tekemisissä ovat. En voi ymmärtää, mitä ihanaa tässä hajussa on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli iso laumanvartija, jonka turkki oli erityisen säänkestävä, koska sillä oli turkissa melkoinen rasvakerros suojaamassa kosteudelta. Rasvaa oli jopa niin paljon, että kun koiraa silitti, oli hyvä pestä kädet sen jälkeen.
Kun tuollainen lähes 70 kiloinen mötikkä kieri matoillamme, ne haisivat jopa minun nenääni, joka sentään en välitä koirien hajusta juuri lainkaan. Kun koira sitten kuoli vanhuuttaan, sen haju pysyi matoissa vielä kunnes ne oli pesty kahteen kertaan. Siinä vaiheessa tunkkainen haju matoissa ei tosin saanut nyrpistämään nenää, vaan tuhertamaan ikävän itkua.
70 kiloa haisevaa rasvakarvaa kuulostaa painajaselta.
Siihen tottuu ja siitä oppii jopa pitämäänkin, ihan kuten hevosen ja lehmänhajustakin. Lisäksi kaikki koirat eivät haise koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa siihenkin tottuu. Itse ihmettelen, miten vanhemmat kestävät lapsien hajua. Ihan kamala löyhkä. Sitä on vaikeaa kuvailla. Vauvatkin haisevat ihan kamalalle. En ymmärrä naisia, jotka haluavat nuuskutella sitä mädäntyneen maidon ja jonkin ihme imelän sekoitusta. Itselle meinaa tulla oksennus.
Juuri sellainen imelä, hapantuneen maidon ja vanhentuneen vauvasoseen sekoitus, joka leijailee koko asunnossa ja kaikkien ympärillä, jotka lapsen kanssa tekemisissä ovat. En voi ymmärtää, mitä ihanaa tässä hajussa on.
Hapantuneen maidon haju tulee jos vauva juo korviketta. Äidinmaito ei haise samalta kuin hapan lehmän maito vaan se on sellainen ihan oma hajunsa. Huomasi hyvin eron kun jouduin yhden viikon aikana vaihtamaan täysimetyksestä kokonaan korvikkeeseen.
Minun pieni koirani tuoksuu kielolle ja kukkasilla.
Kyllä ne on tietyt isot rodut jotka haisee kammottavalle. Pikkukoirista harvoin tulee samaa löyhkää.
Toinen ällötys on paksua kuolaa erittävät koirat. Pahimmillaan on tuollaisessa kodissa sohvat ja matotkin täynnä kuivunutta kuolaa.
Olin pitkään sitä mieltä, että meidän koira ei haise, vaikka haistoinkin muiden kodeista, että siellä selvästi asuu koira. Muutin pois kotoa ja kun tulee harvemmin käytyä, niin huomaa, että kyllä se oma koirakin haisee, joten kai siihen hajuun vaan tottuu.
Hahhah, koiraihmiset luulevat ettei heidän kotonaan haise koira...kyllä haisee. Pienestä ja puhtaastakin koirasta lähtee se koirainen tuoksu asuntoon. Sen huomaa kun tulee koirattomasta tilasta koirakotiin. Oman asunnon hajua ei itse huomaa, joten ymmärrän jos koiranomistajat sanovat ettei heidän koiransa haise. Ei varmaan heidän nenäänsä.
Miten lasten haju liittyy tähän? Puhuttiin koirien hajusta.