Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raiskauksen ilmoittamisesta minulle hyötyä?

Vierailija
17.10.2017 |

Me too -kampanjan myötä olen miettinyt viime kesäistä. Olen jo noin nelikymppinen, mutta minut käytännössä raiskattiin ollessani täysin poissa pelistä monesta syystä. Muistan vain pätkiä, mutta muistan mm. huutaneeni jossain vaiheessa ja käyneeni pitkän monologin siitä miksi en halua että minua pannaan paljaalla kun jossain vaiheessa havahduin siihen että sisääni tultiin. Ei siis miellyttävä muisto ja jätti myös pienen fyysisen vamman. En alkuun tajunnut että kyllähän se raiskaus oli tai vähintään hyväksikäyttö. Sitten kun tajusin en nykyisessä elämäntilanteessani jaksaisi oikeudenkäyntiä ja siihen liittyviä. Ymmärrän sen puolen, että viemällä asian oikeuteen saattaisin estää kyseistä poikaa tekemästä samaa muille, mutta joskus minun pitää ajatella myös itseäni. Mietinkin siis olisiko rikosilmoituksen tekemisestä minulle mitään hyötyä?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos totta puhutaan, niin ei siitä ole enää muuta hyötyä kun saada itsellesi apua asian läpikäymiseen. Siitä on jo sen verran aikaa ettei sitä voi oikein millään tavalla todistaa todeksi (sana sanaa vastaan). Jos viet asian oikeuteen ja häviät, koko asia voidaan nähdä känniseksin katumisena ja saat kaupan päälle epäasiallisen/valehtelijan maineen.

Näinhän se varmaan voisi mennä.

Vierailija
22/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vähemmän ensi kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vähemmän ensi kerralla.

Kiitos, ihan loistava neuvo! Jos ihminen ei pysty puolustautumaan, niin sehän tarkoittaa suoraan sitä, että häntä saa käyttää hyväksi ihan juuri niin kuin itse tahtoo. Tämä varmasti pätee kaikkiin ryhmiin, jotka tilansa (esim. nukkuva ihminen), ikänsä (esim. lapsi), kehitysvammansa tai jonkin muun tähden ei kykene estämään ra*skausta. (Tämä on siis sarkasmia, jos joku lukija ei ymmärrä.)

Vierailija
24/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että tee rikosilmoitus, tai käy ainakin keskustelemassa jonkun kanssa... Minut raiskattiin n.12 vuotta sitten tapailusuhteessa ja viimeiset pari vuotta tää on pyörinyt päässä liian paljon, saa vielä itkemäänkin :( En siis tehnyt ilmoitusta. En tiedä auttaisiko itseäni alkaa puimaan tätä vielä näinkin myöhään. Tää raiskaaja on vielä töissä parin korttelin päässä omasta työpaikastani ja pelottaa että saatan törmätä häneen milloin vaan...

Vierailija
25/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei välttämättä etene esitutkintaa pidemmälle, joten oikeudenkäyntiä ei tarvitse tässä vaiheessa miettiä. Itsellesi voi silti olla hyötyä vaikkei etenisikään joten sinuna tekisin.

Vierailija
26/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin samaa. Entinen miesystävä pani väkisin takapuoleen alkuvuodesta. Oltiin siis sängyssä ja hän teki mitä teki, vaikka pyysin häntä lopettamaan. Jatkoin suhdetta (niinpä). Nyt olemme eronneet muista syistä, mutta asia pyörii mielessä.

Vierailija
27/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mietin samaa. Entinen miesystävä pani väkisin takapuoleen alkuvuodesta. Oltiin siis sängyssä ja hän teki mitä teki, vaikka pyysin häntä lopettamaan. Jatkoin suhdetta (niinpä). Nyt olemme eronneet muista syistä, mutta asia pyörii mielessä.

Olen käsittänyt, että parisuhteessa tapahtunut raiskaus on se tyypillisin raiskaus. Ei siis yhtään vähemmän tuomittava. En minä tiedä silti mitä asialle olisi hyötyä tehdä sinun kannaltasi. Tietty jos jaksat niin voit koittaa rikosilmoitusta, josko mies tajuaisi olla tekemättä samaa uusille uhreille. Ja joku kommentoi tuolla minusta osuvasti, että ilmoitus tekee sinulle selväksi, että sinua kohdeltiin väärin. Jäin sitä itse miettimään. T. Ap

Vierailija
28/28 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käsittänyt, että parisuhteessa tapahtunut raiskaus on se tyypillisin raiskaus. Ei siis yhtään vähemmän tuomittava. En minä tiedä silti mitä asialle olisi hyötyä tehdä sinun kannaltasi. Tietty jos jaksat niin voit koittaa rikosilmoitusta, josko mies tajuaisi olla tekemättä samaa uusille uhreille. Ja joku kommentoi tuolla minusta osuvasti, että ilmoitus tekee sinulle selväksi, että sinua kohdeltiin väärin. Jäin sitä itse miettimään. T. Ap

Kiitos kommentistasi. Läheisen ihmisen kanssa sitä valitettavasti kestää uskomattoman paljon paskaa, kun joukossa on niitä hyviäkin hetkiä. Voimia sinulle, ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi