Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän vapaaehtoisesti lapsettomia fiksuina ja keskimäärin älykkäämpinä

Vierailija
17.10.2017 |

Nostan hattua teille.

Itse olen kuitenkin sen verran itsekäs, että aion lisääntyä, koska perheen perustaminen on ollut haaveena jo lapsesta asti. Ärsyttää itseänikin tämä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksaalista sinänsä, jos lisääntymättämät ovat fiksumpia, niin eikö heidän juuri pitäisi lisääntyä ja tehdä ihmisistä fiksumpia.

Eivät he ole fiksumpia, he ovat vain itsekkäämpiä ja heidän mielestään juuri se itsekkyys ja lyhyen aikavälin päähän ulottuva nautinnonhakuinen ajattelu on sitä fiksuutta. Kun luet heidän perusteluja täältä huomaat että lapsettomuutta perustellaan aina omaan nautintoon vedoten ja siihen ettei jakseta pitää huolta jostakin toisesta kun rankkaahan se on eikä siitä itse välttämättä saa mitään.

Tulisiko ihmisen siis vasten tahtoaan lisääntyä ja elää kärsimyksessä? Mitä se on muilta pois, jos joku nauttii elämästään ilman lapsia? Kyllähän ihminen hankkii lapsetkin omaan "nautintoon" vedoten, ihan niinkuin niitä ollaan hankkimattakin. Jokainen pyrkii järjestämään elämänsä niin että se on itselle mahdollisimman mukavaa, joko lasten kanssa tai ilman.

Vierailija
42/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksaalista sinänsä, jos lisääntymättämät ovat fiksumpia, niin eikö heidän juuri pitäisi lisääntyä ja tehdä ihmisistä fiksumpia.

Eivät he ole fiksumpia, he ovat vain itsekkäämpiä ja heidän mielestään juuri se itsekkyys ja lyhyen aikavälin päähän ulottuva nautinnonhakuinen ajattelu on sitä fiksuutta. Kun luet heidän perusteluja täältä huomaat että lapsettomuutta perustellaan aina omaan nautintoon vedoten ja siihen ettei jakseta pitää huolta jostakin toisesta kun rankkaahan se on eikä siitä itse välttämättä saa mitään.

Tulisiko ihmisen siis vasten tahtoaan lisääntyä ja elää kärsimyksessä? Mitä se on muilta pois, jos joku nauttii elämästään ilman lapsia? Kyllähän ihminen hankkii lapsetkin omaan "nautintoon" vedoten, ihan niinkuin niitä ollaan hankkimattakin. Jokainen pyrkii järjestämään elämänsä niin että se on itselle mahdollisimman mukavaa, joko lasten kanssa tai ilman.

Ei, mutta turhia nämä provot siitä kuka on älykkäämpi. Myöskään lapsia ei pitäisi hankkia nautintoon vedoten ja jos yhtään on vauvaa hoitanut niin tietää ettei se mitään nautinnon hekumaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin voisi kysyä että miksi lapsien hankkiminen on niin paljon joltain muulta pois että täytyy jatkuvasti tehtailla näitä provoja.

Vierailija
44/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota... eikös älykkäiden nimenomaan kannattaisi lisääntyä? Ottaa jotain vastuuta siitä että niitä hyviä geenejänsä siirtyisi jatkoonkin.

Lapsettomuus ilman pakottavaa syytä on silkkaa itsekkyyttä. Sitten täällä kehuskellaan että ompa hienoa kun minä saan kaivella omaa napanöyhtääni koko elämäni ajan!

Ei nyt millään pahalla, mutta mitä hittoa juuri luin. Lisääntyminen tehdään pohjimmiltaan ja lähtökohtaisesti itsekkäistä syistä, siksi että haluaa ITSE lisääntyä. Maapallolla on jo nyt liikaa ihmisiä eikä kukaan lisäänny ensisijaisesti siksi, että saadaan lisää veronmaksajia.

Vierailija
45/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennemminkin voisi kysyä että miksi lapsien hankkiminen on niin paljon joltain muulta pois että täytyy jatkuvasti tehtailla näitä provoja.

Tämä ei ollut provo, olen ihan oikeasti tätä mieltä.

Ap

Vierailija
46/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavistani löytyy 3 velaa. Yksi pelkää synnytystä niin lujaa että ei siksi halua lapsia. Toinen ei voi saada oikeasti lapsia mutta esiintyy muille että on vapaaehtoisesti lapseton. Kolmas vela muutti mielensä ja alkoi 40-vuotiaana yrittämään lasta. Ei ole tärpännyt vielä. Mä sanoisin että ihmisillä on tarve lisääntyä ja jos et tunne tarvetta siihen on se häiriö fyysisesti tai psyykkisesti. Eri asia taas on jos tuntee tarvetta siihen mutta ei vain halua syistä jotka perustuvat järkeen, pelkoon, ylikansoittumisen ehkäisyyn, mukavuuden haluun ym.

Toisin sanoen tuttavistasi ei löydy yhtään velaa.

Hieno kommentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi