Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän vapaaehtoisesti lapsettomia fiksuina ja keskimäärin älykkäämpinä

Vierailija
17.10.2017 |

Nostan hattua teille.

Itse olen kuitenkin sen verran itsekäs, että aion lisääntyä, koska perheen perustaminen on ollut haaveena jo lapsesta asti. Ärsyttää itseänikin tämä.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että jos asiaa tutkittaisiin, selviäisi, että velat ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Ja se ainakin on ihan tutkittu ja tilastollinen fakta, että tyhmät lisääntyvät tällä hetkellä eniten.

Puhutko nyt jostain kehitysmaista? Mistä luulet, että niitä älykkäitä syntyy jos vain tyhmät lisääntyvät? Minä taas luulen, että ainakin suomalaisen tyhmän (+sairaan tai ruman) on vaikeampaa löytää lisääntymiskumppani. Kauniilla/komealla, terveellä ja älykkäällä naisella/miehellä ei todellakaan ole sitä ongelmaa. Kukapa ei haluaisi sellaisen kanssa lisääntyä jos vaan mahdollisuuden saa.

Naisella ainakaan tyhmyys ei ole mikään este, mikäli vain ulkonäkö on normaali tai parempi. Miehelläkään tyhmyys ei ole miinus ellei se tarkoita samalla alhaisia tuloja tai työttömyyttä.

Kyllä todellakin ainakin itselleni tyhmyys olisi miehellä suuri miinus! Melkeinpä pahin asia, tappaa kiinnostuksen heti. Mielummin köyhä tai työtönkin. En usko, että olen ainut näin ajatteleva.

Vierailija
22/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että jos asiaa tutkittaisiin, selviäisi, että velat ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Ja se ainakin on ihan tutkittu ja tilastollinen fakta, että tyhmät lisääntyvät tällä hetkellä eniten.

Puhutko nyt jostain kehitysmaista? Mistä luulet, että niitä älykkäitä syntyy jos vain tyhmät lisääntyvät? Minä taas luulen, että ainakin suomalaisen tyhmän (+sairaan tai ruman) on vaikeampaa löytää lisääntymiskumppani. Kauniilla/komealla, terveellä ja älykkäällä naisella/miehellä ei todellakaan ole sitä ongelmaa. Kukapa ei haluaisi sellaisen kanssa lisääntyä jos vaan mahdollisuuden saa.

Ihan ensinnäkin tässä puhuttiin _vapaaehtoisesti_ lapsettomista. Ei siitä että joku jää yksin, koska on tyhmä ja ruma eikä löydä lisääntymiskumppania.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensinnäkin tässä puhuttiin _vapaaehtoisesti_ lapsettomista. Ei siitä että joku jää yksin, koska on tyhmä ja ruma eikä löydä lisääntymiskumppania.

Katsoitko, mihin vastasin? Sinäkö päätät, mistä saa keskustella?

Kaikki "vapaaehtoisesti" lapsettomat eivät muuten edes oikeasti ole vapaaehtoisesti lapsettomia, vaikka heille onkin tärkeää esiintyä sellaisena ja järkeillä asia. Defenssit...

Vierailija
24/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, olen kaunis ja älykäs, älykäs ymmärtääkseni narsistisen äidin tuomat traumat ja jatkuvuuden, mitäs nyt? Kosittu on menneissä suhteissa ja lapsia halusivat tehdä, juuri minun kanssani. Kun insinööriukoilla itsellään tuntui olevan vastuullisissa elämänhetkissä tilanne hukassa, äiteinsä olisivat pitäneet tulla selvittämään sotkunsa, minä selvitin, niin mitenkäs tämä tilanne noiden älykkäiden ja fiksujen miehien suhteen, kun ne eivät mitenkään näytä sitä jääviyttään ulkopuolelle. Vätän vahvasti, että kauneus tai komeus ei todellakaan käy käsikädessä fiksuuden kanssa. Moni hairahtuu meihin, haluten lasta, keinolla millä hyvänsä. Ne geenit ja jotta saisi pitää komean miehen/kauniin naisen itsellään. Niin metsään mennään noilla prioriteeteillä että ei rajaa. Sitten nämä trendit, kun kaunis nainen ei saa miestä, otetaan julmettoman ruma, syystä että se ei ainakaan petä, vaikka voi voida pahoin. Mies voi hyvin, koska meriitit nousee ja nainenkin voi hyvin, koska joku ojassa elänyt, vailla fiksuutta, kestää sen todellisen luonteen.

Vierailija
25/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota... eikös älykkäiden nimenomaan kannattaisi lisääntyä? Ottaa jotain vastuuta siitä että niitä hyviä geenejänsä siirtyisi jatkoonkin.

Lapsettomuus ilman pakottavaa syytä on silkkaa itsekkyyttä. Sitten täällä kehuskellaan että ompa hienoa kun minä saan kaivella omaa napanöyhtääni koko elämäni ajan!

Vierailija
26/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos ihminen on halunnu monta lasta ja toteaa jossain vaiheessa, että ei ole järkevää tehdä enempää kuin 2-3 johtuen taloudellisista/henkisistä resursseista? Onko kyseessä tyhmyydestä parantunut tavis vai myöhäisherännäinen vela? :D

Olen kyllä sitä mieltä, että moni vela on älykkäämpi ja harkitsevaisempi kuin lisääntyvä yksilö, mutta tietynlainen empatia ja tunneälykkyys jää kokematta kun ei vanhemmuutta koe (voi jäädä myös lisääntyviltäkin eli lapsensaanti ei ole tae, vaan mahdollisuus tämän ominaisuuden kehittymiselle). Omien tarpeiden pitkäaikainen siirtäminen kakkossijalle elämässä opettaa ja antaa niin erilaista perspektiiviä ymmärtämään asioita muutenkin kuin yksilö- tai perheyksikön tasolla (ei analyyttisellä, vaan ihmisyyden ja tunteiden tasolla). Sitä ei voi oppia yhtä syvästi vaikka tekisi töitä lasten kanssa tai olisi tekemisissä kavereiden tai sukulaisten lasten kanssa. Ihminen on vaan siitä jännä, että asioita kykenee usein todella ymmärtämään kuin ne itse kokee.

Vierailija
27/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit pitää fiksuna ihmistä, joka ei ymmärrä miten yhteiskunta toimii?

Vierailija
28/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa.

Jokunen viikko sitten netistä löytyvä Mensan älykkyystesti ilmoitti tulokseksi 122. Ja yksi lapsi minulla 👌

Vierailija
29/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä olenko keskivertoa älykkäämpi, jollain osa-alueella voin ollakin, mutta ehkä jollain osa-alueella olen ihan keskiverto tai vähemmän älykäs. Mutta olen erittäin harkitseva, ajatteleva ja osaan nimenomaan ajatella ns. omilla aivoillani. Pohdin paljon asioita ja ymmärrän että mikään asia ei ole mustavalkoinen. Elämässä on niin paljon kaikkea, erilaisia ratkaisuja, joissa jokaisessa on hyviä ja huonoja puolia. Minä tahdon ottaa omasta elämästäni kaiken irti, koska ymmärrän sen että tämä on ainutlaatuista ja tämä on minun elämäni. Elämässä on niin paljon kaikkea mielenkiintoista ja kivaa tekemistä, oppimista ja itsensä kehittämistä, että olen nähnyt parhaaksi omalla kohdallani olla synnyttämättä omia lapsia.

Vierailija
30/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä olenko keskivertoa älykkäämpi, jollain osa-alueella voin ollakin, mutta ehkä jollain osa-alueella olen ihan keskiverto tai vähemmän älykäs. Mutta olen erittäin harkitseva, ajatteleva ja osaan nimenomaan ajatella ns. omilla aivoillani. Pohdin paljon asioita ja ymmärrän että mikään asia ei ole mustavalkoinen. Elämässä on niin paljon kaikkea, erilaisia ratkaisuja, joissa jokaisessa on hyviä ja huonoja puolia. Minä tahdon ottaa omasta elämästäni kaiken irti, koska ymmärrän sen että tämä on ainutlaatuista ja tämä on minun elämäni. Elämässä on niin paljon kaikkea mielenkiintoista ja kivaa tekemistä, oppimista ja itsensä kehittämistä, että olen nähnyt parhaaksi omalla kohdallani olla synnyttämättä omia lapsia.

Älykkyttä on myös kyky nähdä myös muiden valintojen motiiveja ja peilata niihin omia valintojaan ja arvojaan.

Kuten tuo, että haluat ottaa elämästä kaiken irti. Minä otan elämästä kaiken irti vanhempana. Se kaiken irtiottaminen kun ei ole synonyymi maailmanympärysmatkalle tai aavikkovaellukselle, vaan on henkilökohtainen kokemus, mistä kokee saavansa kaiken irti.

Vierailija
31/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä erityisen fiksuna ihmistä joka menee näin läpinäkyvään provoon.

Vierailija
32/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/nainen-oletko-liian-…

Vanha "uutinen", mutta et ole ensimmäinen joka asiaan on huomiota kiinnittänyt.

Ei kukaan väitä että kaikki lisääntyneet ovat tyhmiä, mutta eiköhän niitä enemmän löydy lapsellisten kuin lapsettomien keskuudesta. Siinäpä jollekin tutkimusaihe niin loppuu mutuilu.

Vierailija
33/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole mitään tarvetta todistella älytasojani kenellekään.

Vierailija
34/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minä olen vela ja olen alkanut kyllästyä tähän jatkuvaan vastakkainasetteluun. Fiksuja löytyy kummastakin porukasta ja samaten niitä kuuluisia empatiakykyisiäkin. En kieltämättä saa kovin älykästä tai empaattista kuvaa niistä vanhemmista, joiden mielestä veloilla on jokin psyykkinen häiriö siksi, etteivät koe tarvetta lisääntyä (newsflash: heitä on aina ollut, joskin aiemmin elinolosuhteet ja yhteisön paine saivat myös heidät hankkimaan lapsia). Toisaalta varsinkin amerikkalaisilla childfree-foorumeilla liikkuu paljon fanaattisia ja emotionaalisesti vähemmän älykkäitä ihmisiä. Synnytyksen jälkeiseen masennukseen sairastuneen äidin haastattelulle naureskellaan koulukiusaajatyyliin, jossain Hondurasissa elävästä köyhästä suurperheen äidistä saatetaan todeta, että "daa miksei se käytä ehkäisyä, ihan turha valittaa, niin makaa kuin petaa". Ei siis ollenkaan ymmärretä esim. kulttuurisia seikkoja, mitkä vaikuttavat siihen, että monissa maissa naisille syntyy edelleen enemmän lapsia kuin mitä he todellisuudessa haluaisivat.

Nykyään viihdynkin elä ja anna toisten elää -tyyppisten ihmisten kanssa, olipa heillä lapsia nolla, kaksi tai neljä. Molemminpuoleinen loanheitto ja toisen leirin edustajien leimaaminen psyykkisesti häiriintyneiksi, itsekeskeisiksi, laumasieluisiksi tai suorastaan tyhmiksi ei millään tavoin edistä sellaista yhteiskuntaa, jossa kaikilla olisi hyvä olla ja mahdollisuus elää omannäköistään elämää. Oli kyseessä sitten vela, perheenäiti/-isä tai vaikka lapsi itse.

Vierailija
35/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät naiset on keskimäärin epänaisellisempia, joten heille ei löydy ottajiakaan ketkä haluaisi perustaa perheen. Toisin kuin minulle: mensan jäsen, tohtoritason koulutus, hoikka, urheilullinen, naisellisesti pukeutuva.

Vierailija
36/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksaalista sinänsä, jos lisääntymättämät ovat fiksumpia, niin eikö heidän juuri pitäisi lisääntyä ja tehdä ihmisistä fiksumpia.

Vierailija
37/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla aivoillaan ajattelu on aina fiksua, päätyi sitten lapselliseen tai lapsettomaan lopputulokseen.

Vierailija
38/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se perheellistyminen kaiken järjen vastainen teko näin miesnäkökulmasta, etenkin kun on moisen typeryyden tehtyään ymmärtänyt mihin kusetukseen on alkanut ja vielä vapaaehtoisesti.

Vierailija
39/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyttä on myös kyky nähdä myös muiden valintojen motiiveja ja peilata niihin omia valintojaan ja arvojaan.

Kuten tuo, että haluat ottaa elämästä kaiken irti. Minä otan elämästä kaiken irti vanhempana. Se kaiken irtiottaminen kun ei ole synonyymi maailmanympärysmatkalle tai aavikkovaellukselle, vaan on henkilökohtainen kokemus, mistä kokee saavansa kaiken irti.

Kyllä, nimenomaan näin :) Itse koen että lapsi rajoittaisi minun vapauttani, josta saan paljon iloa. Suorastaan vaadin omaa aikaa ja tilaa. Ymmärrän myös, että kaikki eivät näin ajattele. Lapsi ei myöskään estä tekemästä vaikka tuota aavikkovaellusta, mutta se hankaloittaa sitä, ja sitä minä en halua.

Vierailija
40/46 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradoksaalista sinänsä, jos lisääntymättämät ovat fiksumpia, niin eikö heidän juuri pitäisi lisääntyä ja tehdä ihmisistä fiksumpia.

Eivät he ole fiksumpia, he ovat vain itsekkäämpiä ja heidän mielestään juuri se itsekkyys ja lyhyen aikavälin päähän ulottuva nautinnonhakuinen ajattelu on sitä fiksuutta. Kun luet heidän perusteluja täältä huomaat että lapsettomuutta perustellaan aina omaan nautintoon vedoten ja siihen ettei jakseta pitää huolta jostakin toisesta kun rankkaahan se on eikä siitä itse välttämättä saa mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi