Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän vapaaehtoisesti lapsettomia fiksuina ja keskimäärin älykkäämpinä

Vierailija
17.10.2017 |

Nostan hattua teille.

Itse olen kuitenkin sen verran itsekäs, että aion lisääntyä, koska perheen perustaminen on ollut haaveena jo lapsesta asti. Ärsyttää itseänikin tämä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!

Vierailija
2/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, niinhän me ollaankin.

Kiva myös, että edelleen jotku muutkin kuin keskivertoa tyhmemmät hankkivat silloin tällöin lapsia ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ap. Ja ajatella, minä luulin otsikon perusteella, että sinäkin olisit fiksu, mutta ethän sinä olekaan. Ikävää sinänsä, mutta kukin tallaa tavallaan.

Terveisin fiksu.

Vierailija
4/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös aion tehdä lapsia tai siis toivon saavani lapsia tulevaisuudessa mutta silti pidän lapsettomia jollain tasolla hyvin älykkäinä.

Vierailija
5/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, ap. Ja ajatella, minä luulin otsikon perusteella, että sinäkin olisit fiksu, mutta ethän sinä olekaan. Ikävää sinänsä, mutta kukin tallaa tavallaan.

Terveisin fiksu.

Noh, sinä taidatkin olla poikkeus älykkäiden velojen joukossa. Fiksutkin voivat tehdä itsekkäitä ja typeriä päätöksiä.

Vierailija
6/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymishaluttomuus on ihmiskunnan kehityksen absoluuttinen huippu. Pyramidin alemmissa kerroksissa on aina lisääntymishaluisia, joten ihmiskunta selviää, vaikka huippu ei lisäänny.

Vierailija
7/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai älykkyydellä muutoin ole merkitystä, paitsi heidän kohdalla jotka yhtyvät ajattelematta ehkäisyä ja jälkiseurauksia. Tai ovat laskelmoivia kuvitellessaan lassoamaan miehen lapsen varjolla. Kyseessä ollessa valmiiksi lassottu kumppani, olisi tyhmää tehdä lapsi, jos olosuhteet ovat lapselle turvattomat tai epäsuhtaiset. Silloinkin voi olla kyseessä itsekkäät syyt esimerkiksi tuet tai vanhempien suosio, jos sitä lasta silti tehdään, tai lapsia. Eräs näkökulma on lapsettomuuteen nykymaailman puitteet, kun kaikki tuntuu menevän kohti suuntaa että lapsi olisi koulukiusattu, ei voi liikkua ulkona vapaana ja aikuisiässä työtön. Tuskin löytäisi edes ketään kumppania, ellei ole kilo pakkelia naamassa, pumpatut lihakset ja elämä pitäisi kulua omaan mainostamiseen eli somettamiseen.

Vierailija
8/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa. Älykkyys on oikeasti ihan muuta kuin lapsettomuutta/lasten hankkimista. Sori. Kummin tahansa toimiva voi olla tyhmä tai älykäs.

Aloittajan äo ei takuulla ole kovin korkea.

Vierailija
9/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa. Älykkyys on oikeasti ihan muuta kuin lapsettomuutta/lasten hankkimista. Sori. Kummin tahansa toimiva voi olla tyhmä tai älykäs.

Aloittajan äo ei takuulla ole kovin korkea.

Aloittaja provaa, eikä ole kovin älykäs. Olet oikeassa. t.7.

Vierailija
10/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavistani löytyy 3 velaa. Yksi pelkää synnytystä niin lujaa että ei siksi halua lapsia. Toinen ei voi saada oikeasti lapsia mutta esiintyy muille että on vapaaehtoisesti lapseton. Kolmas vela muutti mielensä ja alkoi 40-vuotiaana yrittämään lasta. Ei ole tärpännyt vielä. Mä sanoisin että ihmisillä on tarve lisääntyä ja jos et tunne tarvetta siihen on se häiriö fyysisesti tai psyykkisesti. Eri asia taas on jos tuntee tarvetta siihen mutta ei vain halua syistä jotka perustuvat järkeen, pelkoon, ylikansoittumisen ehkäisyyn, mukavuuden haluun ym.

Vierailija
11/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onpa köykäiset perusteet fiksuudelle ja älykkyydelle. Minä tunnen kolme velaa, yksi on ihan umpityhmä, hän mm. diagnosoi itseltään keliakian. Senpä takia hän ei enää syö kotimaisia viljoja, vaan käy ostamassa Ruotsista pari kertaa vuodessa peräkontillisen jauhoja. Ja tämä on aivan totta. Toinen sairastaa monenlaisia sairauksia ja on ollut jo vuosia työkyvyttömyyseläkkeellä. Ja miten hän hoitaa sairauksiaan? Kuulemma muuten tekee kaikkensa, mutta oluesta, tupakasta ja pullasta + karkista ei voi luopua ja liikuntaa ei sitten milläään jaksa harrastaa. Kumma kun niveliä särkee, vaikka ylipainoa on vain rapiat 30 kg. Kolmas on ihan fiksu, älykkyydestä en tiedä, onhan hän amiksen käynyt, mutta eihän se vielä älykkyydestä kovin paljon kerro.

Ja tällä en väitä, että kaikki velat ovat tyhmiä, vaan että heissä on varmasti sekä älykkäitä ja fiksuja kuin myös tyhmiä. On pelkkää sattumaa, että en tunne yhtään kovin fiksua velaa ja otanta on aivan liian pieni johtopäätösten tekemiseen. Myös perheellisissä on sekä tyhmiä että älykkäitä ja fiksuja. Minä nostan hattua lähinnä niille, jotka tekevät hyvää tässä maailmassa. 

Vierailija
12/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan niinkuin elämän tärkein päämäärä edes olisi olla huippuälykäs yksilö 😂

Vierailija
13/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti laspsettomat ovat, jos ei nyt älykkäämpiä, niin ainakin keskiarvoista valveentuneempia. Itselläni on koko ajan sisäinen kriisi perheenperustamiseen liittyen. Olen aina pitänyt lapsista, ollut "äitinä" omalle veljelleni, kun vanhempamme olivat aika kyvyttömiä, työskennellyt alaikäisestä lapsenvahtina, ja opiskelujen ohessa lastenhoitajan sijaisena, koen tarvetta lohdutella jokaista näkemääni itkevää lasta ja menen ihan huumattuun tilaan vauvan pään hajusta. Toisaalta haluan suojella kaikkia lapsia, varsinkin omiani kaikelta siltä migä tulevaisuus tuo. Ja entä jos en olekaan kyvykäs kasvattaja? Toisaalta taas se tarve saada oma kääryle syliin on todella voimakas. Itkettää kun ei tiedä pitäisikö olla suurempi kun viettinsä, ja aina vain katsoa vierestä kun muut saavat lapsia, jopa sellaiset ihmiset kun omat vanhempani, eli suunnittelematta vahingossa ja itse elää oma elämä vain miettien tärkeämpää tarkoitusta.

Vierailija
14/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän heitä teoreettisesti älykkäämpinä, mutta uskon heiltä puuttuvan tilannetajua ja biologista älykkyyttä. Lisääntyminen on itsekkyydestään huolimatta valtavan tyydyttävää aivan eri tasolla kuin joku älyllinen suoritus.

Vierailija
15/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että jos asiaa tutkittaisiin, selviäisi, että velat ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Ja se ainakin on ihan tutkittu ja tilastollinen fakta, että tyhmät lisääntyvät tällä hetkellä eniten.

Vierailija
16/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se lisääntyminen älyä vaadi. Päinvastoin, tyhmät lisääntyvät eniten.

Vierailija
17/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas tulee se puolustuskanta esiin.

Ihan tutkitusti ns. evolutiivisia vaistoja ja kulttuurin normeja vastustavat ovat älykkäämpiä. Älykkäämmät kyseenalaistavat tavat ja keksivät erilaisia strategioita selviytymiseen. Mm. älykkäimillä miehillä on vähiten seksikumppaneita koska osaavat hillitä biologiset himonsa. Myös naimisissaolevia ja nimenvaihtavia naisia pidetään tyhmempinä koska valtaosa vain menee virran mukana ja toistaa traditioita. Älykkäimmillä on tapana haastaa vallitsevat ideat ja kyseenalaistaa kulttuurin pinttyneitä tapoja. Kannattaa tutustua älykkyyteen ja minkä kaikkien asioiden kanssa se voi korreloida.

Vierailija
18/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varma, että jos asiaa tutkittaisiin, selviäisi, että velat ovat keskimääräistä älykkäämpiä.

Ja se ainakin on ihan tutkittu ja tilastollinen fakta, että tyhmät lisääntyvät tällä hetkellä eniten.

Puhutko nyt jostain kehitysmaista? Mistä luulet, että niitä älykkäitä syntyy jos vain tyhmät lisääntyvät? Minä taas luulen, että ainakin suomalaisen tyhmän (+sairaan tai ruman) on vaikeampaa löytää lisääntymiskumppani. Kauniilla/komealla, terveellä ja älykkäällä naisella/miehellä ei todellakaan ole sitä ongelmaa. Kukapa ei haluaisi sellaisen kanssa lisääntyä jos vaan mahdollisuuden saa.

Vierailija
19/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt jostain kehitysmaista? Mistä luulet, että niitä älykkäitä syntyy jos vain tyhmät lisääntyvät? Minä taas luulen, että ainakin suomalaisen tyhmän (+sairaan tai ruman) on vaikeampaa löytää lisääntymiskumppani. Kauniilla/komealla, terveellä ja älykkäällä naisella/miehellä ei todellakaan ole sitä ongelmaa. Kukapa ei haluaisi sellaisen kanssa lisääntyä jos vaan mahdollisuuden saa.

Naisella ainakaan tyhmyys ei ole mikään este, mikäli vain ulkonäkö on normaali tai parempi. Miehelläkään tyhmyys ei ole miinus ellei se tarkoita samalla alhaisia tuloja tai työttömyyttä.

Vierailija
20/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas tulee se puolustuskanta esiin.

Ihan tutkitusti ns. evolutiivisia vaistoja ja kulttuurin normeja vastustavat ovat älykkäämpiä. Älykkäämmät kyseenalaistavat tavat ja keksivät erilaisia strategioita selviytymiseen. Mm. älykkäimillä miehillä on vähiten seksikumppaneita koska osaavat hillitä biologiset himonsa. Myös naimisissaolevia ja nimenvaihtavia naisia pidetään tyhmempinä koska valtaosa vain menee virran mukana ja toistaa traditioita. Älykkäimmillä on tapana haastaa vallitsevat ideat ja kyseenalaistaa kulttuurin pinttyneitä tapoja. Kannattaa tutustua älykkyyteen ja minkä kaikkien asioiden kanssa se voi korreloida.

Joten kommenttisi mukaan älykkäimmät normeja vastuvilla ihmisillä kun ei ole kokemusta miten toimia (ovelien) seksikumppanien kanssa, päätyvät vanhemmaksi. Elävät tuilla, vaikka lapsi. Millaiset sun omat vanhemmat olivat, menevätkö ne sitten tuohon valtavirta-kategoriaan? Johon sukupolveen minäkin kuuluun, noilla spekseillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi