Mitä merkkituoteeta teinisi ruinaa nyt? Koko ajan
pitäisi ostaa jotakin. Nyt alkoi 13v. TIMBERLANDien kinuaminen.
Kommentit (32)
Luomua. Kaiken pitää olla luomua. Hyvin olemme vanhempina onnistuneet.
Timberlandit ovat kyllä hintavat, mitä nyt silloin tällöin saattaa saada hyvälläkin alennuksella. Toisaalta ne ovat myös todella lämpimät, kestävät ja tukevat ja niillä kävelee monta talvea. Mikäli budjetti sallii, suosittelen harkitsemaan kyseisten kenkien ostoa. Itse tosin en olisi koskaan kehdannut ruinata tuon hintaisia kenkiä tai vaatteita vanhemmilta, pari vuotta sitten oli varaa maksaa Timberlandit itse kun asui vielä kotona mutta kävi jo töissä tienaamassa.
Täällä pääkaupunkiseudulla ollaan kyllä kovasti merkkien perään, mutta itse ainakin välitän nimenomaan laadusta ja mukavuudesta enkä itse merkistä. Vuosien aikana on vain todettu, että parin kympin kengät ja vitosen H&M-paidat harvemmin säilyvät pitkään ehjinä ja käyttökelpoisina. On taloudellisempaa ostaa hieman kalliimpi kenkäpari, jolla kävelee useamman vuoden kuin ne halvat kopiot (joita Timberlandeistakin on), joissa hinta sekä näkyy että tuntuu.
Fazerin Siniseen olemme suostuneet. Varsinkin sirä Suomi100- kuosia ostaa mielellään.
Miksei voi ostaa niitä Timberlandeja? Olen 28 vuotias nainen ja mulla lähtee kolmas talvi alennuksesta netistä tilattujen vuorattujen Timberlandien kanssa käyntiin. Maksoivat noin sata euroa postikuluineen. Kengät ovat pysyneet kuivina ja ovat oikein lämpimät, etenkin kun mahtuu villasukka sisään.
Teininä sen sijaan kuljin jossain hiton Primasta ostetuissa lenkkareissa yläasteella. Syynä äidin pihiys ja varmaan ymmärtämättömyys. Seurauksena varpaat jäätyneet niin pahasti, etten pysty enää pitämään esimerkiksi tekonahkaisia kenkiä talvisin. Yksi talvi aikuisena olin ostanut tällaiset tyylikkäät tekonahkaiset Biancolta, ja jouduin lähtemään kesken silloisen kouluryhmän ulkoilupäivästä tuntemattomien ihmisten rappukäytävään lämmittelemään paljain jaloin jäätyneitä varpaita patteria vasten.
Osta ne kengät.
Kyllä ostankin. Mutta kaivo on ns. pohjatonta mallia😊. Terkuin ap
Heh, mulle äiti olisi väkisin halunnut aikoinaan ostaa Timberlandit, koska ne olisivat olleet järkevät talvikengät. Niiden sijaan kuljin itsepäisesti kangastennareissa :D
Varhaisteini 12 v kinuaa väriä hiuksiin ja teini 16 v ei kinua mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minun teinini ruinaa vain kirjoja. Tuemme mieheni kanssa tätä harrastusta. Meitäkään ei saisi päästää luottokortin kanssa kirjakauppaan 😂
Meillä sama "vika". Muuten ei tyttö eikä siskonsa (15v) kinua mitään, eikä vaatteiden merkillä ole väliä. Molemmilla kuitenkin omanlaisensa tyyli, josta ovat tarkkoja.
Eivät ruinaa mitään, ilmoittavat, mitä ostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 14 v ja 15 v tytöt eivät halua mitään merkkituotteita. Mutta luulen että ainakin osittain johtuu siitä että me vanhemmat olemme hyvin merkittömiä, emme koskaan vouhota mistään merkeistä tai vaatteista ylipäätään. Koen olevani onnekas.
Olet onnekas. Minä ja mies olemme myös hyvin merkittömiä ja kaikkea muuta kuin materialisteja. 14-vuotias tytär on aivan toista ääripäätä. Kaveripiirin vaikutusta sekä sitä tietenkin, ettemme ole onnistuneet kasvattamaan hänestä riittävän hyvällä itsetunnolla varustettua, jotta ei kaikkien vouhotusten perässä tarvitsisi juosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 14 v ja 15 v tytöt eivät halua mitään merkkituotteita. Mutta luulen että ainakin osittain johtuu siitä että me vanhemmat olemme hyvin merkittömiä, emme koskaan vouhota mistään merkeistä tai vaatteista ylipäätään. Koen olevani onnekas.
Olet onnekas. Minä ja mies olemme myös hyvin merkittömiä ja kaikkea muuta kuin materialisteja. 14-vuotias tytär on aivan toista ääripäätä. Kaveripiirin vaikutusta sekä sitä tietenkin, ettemme ole onnistuneet kasvattamaan hänestä riittävän hyvällä itsetunnolla varustettua, jotta ei kaikkien vouhotusten perässä tarvitsisi juosta.
Mulla on ollut pitkään sellainen aavistus että aatteellisten luomuvanhempien lapsesta kasvaa barbityttö ja barbivanhempien lapsesta hevostyttö :D Joku evoluution salainen tasausgeeni ehkä, tai ihan vaan luontoäidin piruilua? :)
Minä olin nimenomaan tuollainen vanhempieni vastakuva, mutta omat teinini ovat suurelta osin aivopeseytyneet minun (mutteivät isänsä) maailmankuvaan.
Meillä ei ruinata mitään ja intohimot kohdistuvat kirjoihin ja eläimiin. Pienenä myönnytyksenä 17v teinin omalle persoonalle ovat kai neonpinkit lenkkarit :D
Merkkijutut ovat nykyään ihan out teinityttöjeni kaveripiirissä, pahin mahdollinen leima olisi kuulemma Korsin laukku. Pitää olla ironinen halpiskaupan kestokassi tai kirpparilöytö. Converset ovat tätikamaa ja nyt tytöt silmäilevät näppäinpuhelintani aika arvostavasti. Muodissa näyttää siis olevan antitrendeily. Ota sitten tuostakin selvä! :)
Ei ruinaa mitään merkkituotteita. Ei kelpaa ns suositut merkit vaatteista. Lapset 16v, 14v ja 12v. Toiveita tulee liittyen elektroniikkaan ja mopoihin ym.