Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliisit tehneet ls ilmoituksen kun alaikäinen ollut vahtimassa lapsia

Vierailija
17.10.2017 |

Kyseessä 17v. Puhutaanko minulle nyt palturia ls ilmoituksen syystä vai tekeekö poliisit tosiaan ilmoituksen jos alaikäinen vahtimassa pieniä lapsia? Vähän alkaa nyt kyllä hälytyskellot soida, että puhutaankohan minulle nyt aivan totta

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän sellaista on tapahtunut, että kyseinen alaikäinen on lapsenvahtina toimiessaan joutunut poliisin kanssa tekemisiin?

Vierailija
2/5 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onko se ilmoitus tehty vahdista vai vahdittavista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuollaisesta voi lasua tehdä. Moni mml:n hoitajakin on tuon ikäinen, puhumattakaan niistä 17v tai nuoremmista äideistä.

Vierailija
4/5 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus tehdään, jos poliisi (tai henkilö) on huolissaan lapsista. Lähtökohtaisesti hoitajan alaikäisyys ei ole syy ilmoitukseen, jos homma on muuten kunnossa. Mutta poliisi ei välttämättä aina kiireessä ehdi arvioida loppuun asti kokonaisuutta, joten tulee huoli ja siitä sitten ilmoitus. Esim. kello on ollut jo paljon, lapset itkuisia (joka on ihan ymmärrettävää, jos esim. heräävät uniltaan poliisiauton sireenin ääneen) ja hoitaja on ollut ikäistään nuoremman näköinen ja mahdollisesti myös vähän säikähtäneen oloinen. Eli tulee tunne, että voi olla, että kaikki ei ole kunnossa

Itse ilmoitus tarkoittaa vain sitä, että lastensuojeluviranomainen selvittää asiaa. Eli joskus tilanne selviää puhelimessa, mutta yleensä tulevat käymään ja siinä sitten selviää, että lapsilla on kaikki hyvin ja että hoitaja on tehtävien tasalla ja lapset oli turvassa.

Vierailija
5/5 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.