Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät. Millä täytätte päivänne?

Vierailija
17.10.2017 |

Millä korvaatte työn jättämän tyhjiön?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pari kuukautta sitten työttömäksi ja mies osti mulle koiranpennun. Päivissä on rytmi kun on joku mistä huolehtia. Ihanaa kun on aikaa keskittyä täysillä pentuun.

Vierailija
2/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kovasti sisustaa kotiani ja tällä hetkellä on menossa lattioiden vaihto. Matkustelen myös paljon ja jos aikaa jään niin luen. Mielilukemistani on elämäkerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin pari kuukautta sitten työttömäksi ja mies osti mulle koiranpennun. Päivissä on rytmi kun on joku mistä huolehtia. Ihanaa kun on aikaa keskittyä täysillä pentuun.

Toivon, että tämä koiran hankkkiminen oli tarkoin harkittu kuitenkin. Koiraan täytyy sitoutua kuin lapseen, ja antaa paljon aikaa. Mitä kun pääset töihin, kenties dumppaatte koiran? 

Vierailija
4/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilen täällä kirjoitteleville työttömien vihaajille.

Vierailija
5/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen muutamia tunteja viikossa  palkkatyötä, mutta vastaan nyt silti:

Hoidan lapsiani, poislukien se noin 4h per arkipäivä, jonka ovat kerhossa/koulussa. Sillä aikaa kun he ovat siellä, minä  

- palstailen täällä, yritän rajoittaa sitä, etten ihan joka pv käy ja max. tunti per päivä

- haen töitä, selailen paikkoja, lähettelen avoimia hakemuksia

-luen sekä tieteellisiä kirjoja että romaaneja

- kuntoilen jonkun verran, en ole himoliikkuja, mutta lenkkeilen pari kertaa viikossa 5-10km 

Tämä on ihan ok, en tunne moraalista häpeää itsestäni tai olemassaolostani. Kuitenkin tekisin mielelläni enemmän töitä, koska minulla on ihan hyvä koulutus ja voisi olla jotain annettavaa työelämässä. Ja tietysti olisi mukava tienata enemmän, jolloin voisi laajentaa elämää: matkustella, käydä konserteissa yms. mitä en nyt pysty paljon tekemään enkä tarjoamaan lapsilleni. 

Tavallaan ymmärrän, jos joku on kateellinen tai katkera, että päiväni ovat näin "helppoja". Minua ei tarvitsisi samalla tavalla ylenkatsoa/vihata, jos olisin mt-ongelmainen, alkoholisti, huumeiden käyttäjä, kouluja käymätön, pikkurikollinen tms. Silloin olisi helpommin ymmärrettävää olla työtön ja saada se 500€ armonrahaa pysyäkseni hengissä. Nyt taas on jotenkin käsittämätöntä että koulutuksen saanut täysin terve ja työkykyinen ihminen täällä vain lähtee kohta päivälenkille, kun voisi olla tuottamassa jotain. Mutta surprise: yllätys se on minullekin, en uskonut, että elämästäni menisi useampi vuosi näin. Että sattumien summana voi tosiaan käydä niin, ettei hyvin arvosanoin yliopistosta valmistunut ihan reipas nuorehko nainen tunnu kelpaavan oikein mihinkään. Ja alleviivaan nyt vielä: jos tapaat minut tuolla jossain, et erota minussa mitää erityistä huonommuutta tai selittävää tekijää, enkä siis myöskään välttele työtä ideologisista syistä, vaikken annakaan työttömyyden määrittää identiteettiäni. Olen ihmisenä paljon muuta(kin) kuin työtön.

- saat kysellä, jos joku tässä jäi mietityttämään

Vierailija
6/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelailen wowia ja cs. Global elite ja gladiator ei olisi mahdollista työssäkäyvälle. Mukavata tämä elämä

Vierailija
7/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että tämä koiran hankkkiminen oli tarkoin harkittu kuitenkin. Koiraan täytyy sitoutua kuin lapseen, ja antaa paljon aikaa. Mitä kun pääset töihin, kenties dumppaatte koiran? 

Älä ole huolissasi. Mulla on ollut kolme koiraa. Edellinen kuoli keväällä. Tiedän kyllä mihin olen sitoutunut. Ei ollut tarkoitus enää koiraa ottaa, mutta ennusteeni työllistyä ovat todella huonot, joten nyt olikin sitten hyvä aika sille.

Vierailija
8/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole huolissasi. Mulla on ollut kolme koiraa. Edellinen kuoli keväällä. Tiedän kyllä mihin olen sitoutunut. Ei ollut tarkoitus enää koiraa ottaa, mutta ennusteeni työllistyä ovat todella huonot, joten nyt olikin sitten hyvä aika sille.

Hyvä, viestisi vain vaikutti siltä että koira hankittu turhan hatarin perustein.

Vierailija
9/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan,hoidan asioita sekä lasten juttuja ymym

Vierailija
10/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat päästetään tietysti vapauteen jos omistaja työllistyy. Yhdessäkään työssäkäyvien ihmisten perheessähän ei ole koiraa.

Vierailija
11/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn salilla ja jumpassa, lenkkeilen, luen ja katson telkkaria enemmän kuin työssä käydessä, teen pientä sivubisnestä nettikirppareilla, osallistun aiempaa enemmän ilmaisluennoille ja muihin tapahtumiin esim. kirjastossa ja museoissa, ja lisäksi teen parissa eri paikassa vapaaehtoistyötä muutaman tunnin viikossa. Päivässä ja viikossa on ihan selkeä rytmi ja elämänlaatu hyvää. Töistä kaipaan työkavereiden seuraa ja sosiaalisia ympyröitä, pulleaa palkkapussia ja erinomaisia työsuhde-etuja, esim. työterveyspalvelujen ja Smartum-seteleiden menetys harmittaa. Tämä on väliaikainen hengähdystauko, kohta jatkuu työelämän on taas.

Vierailija
12/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodatan katkeria kyyneliä ja ulisen, sori naapurit

Vierailija
13/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat päästetään tietysti vapauteen jos omistaja työllistyy. Yhdessäkään työssäkäyvien ihmisten perheessähän ei ole koiraa.

Saa olla koira niin työssäkäyvällä kuin työttömälläkin. Tuo edellinen kommentti tuolla ylhäällä vain kuulosti niin naurettavalta aluksi . " Jäin työttömäksi niin mies päätti ostaa koiran minulle ettei tule aika pitkäksi" :D

Vierailija
14/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuodatan katkeria kyyneliä ja ulisen, sori naapurit

Samoin. Häpeillen istun kotona, suren ja murehdin kun aika ei kulu millään.

Vierailija
15/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjiö? Työn jättämä tyhjiö? Tota, en koe että mun elämässä olis minkäänlaista tyhjiötä.

Irtisanoin itseni koska tunsin että työ toi mukanaan 8 tunnin tyhjiön mun elämään, en halunnut enää käyttää aikaani asiaan johon en suhtaudu intohimolla tai jonka tekemisestä en nauti.

Päivät kuluu hyvin, kiitos kysymästä. Matkustan todella paljon, harvemmin olen Suomessa ja kun olen, keskityn hyvinvointiin. Liikun, huollan kehoa, teen terveellisiä ruokia, tapaan ystäviä, luen ja opiskelen.

Vierailija
16/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautinnollisella joutilaisuudella, peleillä ja päihteillä. Oi että odotan töiden loppumista.

Vierailija
17/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästä normipäivä:

Nukun yleensä 04-06:sta 12-14sta. Klo 7-15 ei maailmassa tapahdu mulle mitään, joten parasta on käyttää se slotti nukkumiseen.Rytmi sopii muutenkin luontaisesti kun ennen 8kk sitten alkanutta työttömyyttä tein 14 vuotta yö -ja iltapainotteista kolmivuoroa. Viikonpäivillä ja kellonajoilla ei ole juuri työn takia ollut merkitystä enää ainakaan 10 vuoteen.

Päivällä hereille, työpaikkatsekkaus ja mahdollinen haku realistisiin/kiinnostaviin paikkoihin. Klo 16 aikaan alkaa kaverit7tutut päästä töistään, niin kyläilyä, harrastamista matsien kattomista paikanpäällä jne. Yleensö loppuillasta kotiin pupituttujen kautta klo22-23 aikaan, kun työläiset/miksei muutkin menee koteihinsa. Ruokaili ja tunnin "päikköset" 23-00 maissa. Sitte telsua, nettiä, etenkin NHL:ää livenä aamuun asti.

Tossa noin perusrutiini. Viikonloppusin dokataan 1-2 päivää, niin työttömät ku työlliset. Työaikoina tarjosin aika avokätisesti, nyt mulle tarjotaan aika rennolla hanskalla. Su ja palan ma menee darrassa.

Töitä haen ja oottelen. Itteasiassa joulukuulta on lupeissa yks juttu, muttei ole vielä varma.

Aika hyvin on akku latautunu tässä 8kk loman aikana. Välillä tylsää, mutta enimmäkseen jees meno.

Vierailija
18/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös aamupainotteinen unirytmi, ollut aina ja nyt kun saan sitä noudattaa niin olo on tosi virkeä ja jaksava työssäoloaikaan verrattuna. Menen nukkumaan klo 3-4, herään klo 11-12. Yleensä luen tunnin-pari kirjoja sängyssä herättyäni, koska se on minulle parasta aikaa keskittyä, ennen kuin tietokone on avattu ja netin hektisyys vienyt keskittymiskyvyn. Siitä sitten keitän puuroa aamupalaksi ja syön. 

Avaan koneen, katson sähköpostit, työkkärin sivut, avoimet työpaikat, maksan laskuja, teen työhakemuksia, selailen Facebookia, vauvapalstaa ja muita sivustoja jne. usein lounaaseen asti. Vaihtoehtoisesti käyn tässä välissä kaupungilla jos on asiaa sinne. Käyn kaupoissa ja museoissa tms. Museokortti on ollut työttömälle hyvä henkireikä.

Illalla siivoan, pesen pyykkiä, teen päivällistä jota syön myös seuraavana päivänä lounaaksi. Käyn paljon MOOC-kursseja netissä, ja niiden parissa menee usein aikaa iltaisin. Usein vielä hion työhakemuksia illalla. Kun en jaksa enää tehdä mitään järkevää, pelaan pleikkarilla tai katson sarjoja tai elokuvia sinne 3-4 asti yöllä. Ystäviä tapaan noin kerran viikossa, viikonloppuisin tykkään käydä jossain luonnossa.

Olen ollut työtön kaksi vuotta. Etsin töitä koko ajan, vaikka näin yli nelikymppisenä pääsee enää harvoin edes haastatteluihin. Suoraan sanottuna on aika vaikea kuvitella miten sopeutuisin olemaan taas töissä matkoineen jopa 9-10 tuntia päivässä. Tuntuu, että ajoin itseni loppuun edellisessä työpaikassa, enkä ole oikein toipunut vieläkään. Työttömänä elämä on mukavaa ja rauhallista, en ole syrjäytynyt tai alkoholisoitunut. Menen silti tekemään mitä tahansa työtä mitä saan, vaikka lopputulos voi olla se, että olen taas burn-outissa parissa vuodessa. Jatkuva rahattomuus tekee elämästä kuitenkin vielä hirveämpää ja pelottavampaa, ja tekisin mitä tahansa että voisin itse tienata rahaa.

Vierailija
19/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen n. 10km/päivä täysin päämäärättömästi pitkin ja poikin.

Vierailija
20/20 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työkkärin ja kelan mukaan työtön. (Nollasoppari) Teen 40 tuntia viikossa töitä. Itseasiassa olen pitkäaikaistyötön, mutta koko "työttömyyden" ajan olen ollut palkkatyössä.

Ilmoituksen työtunneista ja palkkalaskelmat vien joka kuukausi kelalle. Silti papereissa olen työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä