Tekstailukäytös (mieshenkilön kanssa): onko teistäkin epäkohteliasta...?
Tekstailen välillä kuulumisia erään miespuolisen henkilön kanssa. Usein ihmettelen samaa juttua. Jos itse aloitan keskustelun ja hän vastaa viestiini kysyen kuulumisiani, niin usein hän lukee vastauksen tosi pitkän ajan kuluttua, esim vasta seuraavana päivänä. Voihan olla, että on hänellä on juuri joku kiireinen työasia meneillään, mutta eiköhän hänellä käy mielessä, että tuo on jotenkin vähän epäkohteliasta...?
Ainakin minulle itselleni siitä tulee fiilis, ettei häntä kovin kovasti kiinnosta, mitä hänelle kirjoitan. Eli että kysyy kuulumisiani vain kohteliaisuudesta.
Miten vastaisitte, pitäisittekö itsekin pitkän tauon...? Vaikka sekin on tyhmää, en itse tykkää mistään pelien pelaamisesta.
Kommentit (35)
Miksi kirjottelet fb,n kautta eikä tavallisina viesteinä? Vai lähetätkö viestin silloin kun hän on aktiivinen?
Jos kirjoitat kaveripohjalta niin älä varsinkaan silloin oleta hänen olevan aina valmiina sinua varten. Pidä kaverina, jos on kiva tyyppi, mutta ihmisillä nyt on kaikkea.
Olette kuulumiset vaihtaneet ja mies ei keksi yhtään syytä miksi kirjoittelisi sinun kanssasi jostakin arkisista asioista. En minäkään jaksa lukea kenenkään "olin töissä, kävimme viikonloppuna kävelemässä, kylläpä on satanut... -juttuja. Vai mitä ihmettä kirjoittelet?
Siis miksi fb:n kautta, eikä tavallisena tekstarina... No: tekstarit maksavat :D
Juu, ja nyt on tullut selväksi, ettei hän ole tosiaankaan linjoilla minua varten, toisin kuin ehkä muut kaverini. Siis jos keskustelu on käynnissä, niin eivät jätä sitä kesken. Vastaa tosiaan sitten, kun ehtii tai on yksin. Kertoo jotain myös hänen prioriteeteistään.
t: ap
Häntä todennäköisesti ärsyttää säännöllinen häiriköintisi turhalla asialla, mutta ei kehtaa sanoa sitä suoraan, joten toivoo, että ymmärrät tuosta pitkästä tauosta, etteivät viestisi ole hänelle millään tapaa merkityksellisiä, eivätkä kovin toivottujakaan.
Itselläni on naispuolinen ystävä, joka kokee jotain pakottavaa tarvetta päivittäin laittaa turhia viestejä omista tekemisistään tai kysellä kuulumisia tai lähettelee jotain muka-hauskoja linkkejä. Jotenkin en itsekään saa sanottua, etten oikeasti jaksaisi noita jatkuvalla syötöllä, joten käytännössä ignoroin ne mahdollisuuksien mukaan (jätän lukematta tai ainakin vastaamatta). Ei hirveän aikuista, mutta ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ja nyt on tullut selväksi, ettei hän ole tosiaankaan linjoilla minua varten, toisin kuin ehkä muut kaverini. Siis jos keskustelu on käynnissä, niin eivät jätä sitä kesken. Vastaa tosiaan sitten, kun ehtii tai on yksin. Kertoo jotain myös hänen prioriteeteistään.
Kuulostat niin teiniltä... Kaikilla ei ole samalla tavalla vapaata kuin ilmeisesti sinulla on, yritä tajuta se joskus. Muista myös, että vapaa-ajan käyttäminen sinun kanssasi viestittelemällä ei ole kaikkien mielestä hyvin käytettyä aikaa. Viestit vaikka kerran kuukaudessa ovat ok, mutta ei enempää tässä tapauksessa.
Miehen käytös ei ole outoa vaan ap:n. Ei tuttaville tarvitse olla heti vastaamassa johonkin jaaritteluviestiin. Todella kummallista että parisuhteessa oleva jaksaa pohdiskella miehen muka outoa käytöstä. Ihan normaalia käytöstä tuttavien kesken. Seurustelusuhteessa toki kertoisi, että mies ei ole kiinnostunut. Oikea kysymys lienee, miksi tämä ap:ta niin kovin kaihertaa.
En tajua näitä parillisia toisille kirjoittelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Jep, tämä on hyvä neuvo. On vaan niin omituista, että tavatessamme hän oli niin iloinen ja lämminhenkinen ja suorastaan tunki seuraani koko illan.
En ymmärrä, mikä käytös on todellista. t: apVierailija kirjoitti:
Jätä mies rauhaan tai anna hänen olla se aktiivisempi osapuoli. Jos viestittely jää miehen varaan ja sitä myöten hiipuu, ei yhteydenpito ole kiinnostanut häntä alkujaankaan. Ehkä mies ei vain halua olla kaverisi.
Oli ihastunut, ei ole enää.
No niin, ja jos olisitte lukeneet koko keskustelun läpi, niin olisi käynyt ilmi, etten kirjoita hänelle päivittäin, vaan muutaman kerran kuukaudessa max. Tuskin sellaisesta aikuinen, sosiaalinen ihminen häiriintyy.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin usea jo sanonut, häntä ei kiinnosta viestittää usein. Ei ole ehkä niin riippuvainen sosiaalisesta mediasta. Mielestäni yhteydenotot siellä ovat paljon vähemmän henkilökohtaisia ja voivat kyllä odottaa. Johtuu varmaan siitä, kun ne osoittautuvat profiilille. Ja kaikenlaista sarjaviestittelijää sieltä aina löytyy.
En itse edes tykkää saada Facebookissa viestejä, koska käytän sitä niin harvoin. Ehkä kerran kuussa käyn siellä. Ystävät kyllä tietävät tämän, etäiset aina linjoilla roikkuvat puolitutut eivät.
Jos ei keksi mitä vastaa ja vaatii vähän miettimistä.
Itsellä aina tämä.
Vierailija kirjoitti:
No niin, ja jos olisitte lukeneet koko keskustelun läpi, niin olisi käynyt ilmi, etten kirjoita hänelle päivittäin, vaan muutaman kerran kuukaudessa max. Tuskin sellaisesta aikuinen, sosiaalinen ihminen häiriintyy.
Ihan sama kuinka usein kirjoittelet, jos sinulla ei ole silloinkaan mitään oikeaa asiaa, joka liittyisi mieheen. Olet hänelle riesa, joten lopeta.
Kuinka vanha olet?
Kyllä ap taisi olla miehestä ainakin vähän kiinnostunut, ei kai tuo asia muuten haittaisi.