Huolehtivat vanhemmat/kumppanit!
Te joista on pidetty vähän liikaa huolta penskoina oette varmaankin niitä vaikeimpia ja hankalimpia kumppaneita. Teillä on itsekkäät ja itsekeskeiset odotukset itseänne kohtaan ja sitten se, mitä te hellitte omana hyveenänne, muka huolenpito toisista saattaakin joko olla vallankäyttöä, jolla toinen alistetaan näkymättömällä, pieleen osuvalla kiitollisuudenvelalla valtaanne. Tai laskette itse huolenpitonne toiselle mahtavaksi eduksi, vaikka itseasiassa te ette ole tehneet toiselle asioita, joita hän tarvitsisi kipeimmin, vaan asioita, joista te tykkäätte (pitää huolta). Tämä ei ole mitään jaloa huolenpitoa toisesta, vaan julmaa valtaa.
Jos sitten sen varjolla te syytätte että huolenpitonne ei tehnytkään toisesta mieleistänne kumppania.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Voi jospa kivikissa katsois peiliin ja tajuais miten just tuhoaa lastensa elämän.Mutta ei kun äiti.Mutta ei kun psyyke ei sitä kestäis ja katois kaikki "oikeutus" kostaa oma kohtelu seuraavalle sukupolvelle. Koska on niin kiva kieriskellä menneisyydessä sen sijaan että keräisi rohkeuttaa mennä eteenpäin.Eteenpäin menoon kun tarttee sen että tunnustaa itselleen tehneensä väärin viattomia kohtaan nykyisyydessä siksi että on itse menneisyydestä katkera.
AP on kyllä vielä sairaampi tapaus kuin psykopaattivanhempani. Ja se on paljon sanottu. Ap:sta ei tule ehjää ja tervettä koska se ei halua, ei uskalla, ei voi tehdä mitään sen eteen, haluaa vaan kieriskellä 20-30 vuotta sitten tapahtuneissa ja uhriutua.
Eikä se tajua että monella muulla on ihan täyspäiset vanhemmat.Siksi kun itse elää siellä sangon pohjalla omissa harhoissaan.
Jos sulla ei ole ollut täyspäiset vanhemmat, niin miten sä voit sanoa, että mä en ymmärrä, että monella (kuin viitaten itseesi) on ollut täyspäiset vanhemmat? Mitä sä siitä tiedät, kun itselläsikään ei ollut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä 10 olit lapsena varmaan tosi haasteellinen vanhemmillesi ja heistä oli hankalaa, kun ponnistelivat pitääkseen huolta sinusta.
Kyllä, olin varmasti hyvin haasteellinen, siksi yhä suollan tänne kymmeniä aloituksia pahimmillaan päivässä, haukkuen äitiäni, kykenemättä mitenkään reflektoimaan itseäni ja todellakaan pystymättä siirtymään ongelmistani yli, saatikka hakemaan kipeästi tarvitsemaani apua.
Mitä itsereflektiota tämä nyt on, kun et näe tai kommentoi itseäsi suhteessa siihen ponnisteliko kukaan pitääkseen sinusta huolta, vai koittivatko ennemmin talloa sinut allensa? Ja katsoa, vieläkö nouset pystyyn? Noooin, good girl, tosi vahva.
Come to the dark side, we have cookies....
Miten mahtavaa kuinka sitkeästi jaksat pitää kiinni katkeruudestasi ja vihastasi, on niin rakentavaa ja eheyttävää, eikös?
Äläkä missään nimessä hae apua tai yritä päästä ongelmistasi ylitse.
No on itseasiassa ihan eheyttävää joo kiitos. Tää on hyvä palsta. Ihan näillä mä koitan ratkoa ongelmiani, en "päästä niistä ylitse". Se ei opettaisi minulle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jospa kivikissa katsois peiliin ja tajuais miten just tuhoaa lastensa elämän.Mutta ei kun äiti.Mutta ei kun psyyke ei sitä kestäis ja katois kaikki "oikeutus" kostaa oma kohtelu seuraavalle sukupolvelle. Koska on niin kiva kieriskellä menneisyydessä sen sijaan että keräisi rohkeuttaa mennä eteenpäin.Eteenpäin menoon kun tarttee sen että tunnustaa itselleen tehneensä väärin viattomia kohtaan nykyisyydessä siksi että on itse menneisyydestä katkera.
AP on kyllä vielä sairaampi tapaus kuin psykopaattivanhempani. Ja se on paljon sanottu. Ap:sta ei tule ehjää ja tervettä koska se ei halua, ei uskalla, ei voi tehdä mitään sen eteen, haluaa vaan kieriskellä 20-30 vuotta sitten tapahtuneissa ja uhriutua.
Eikä se tajua että monella muulla on ihan täyspäiset vanhemmat.Siksi kun itse elää siellä sangon pohjalla omissa harhoissaan.
En mä suostu "menemään eteenpäin" sen opin kanssa, että minusta ei opittu pitämään huolta. Silloinhan mä siirtäisin sen mallin lapsilleni.
Sulla on vähän toisenlainen käsitys eteenpäin menemisestä kuin muilla näköjään...
Vierailija kirjoitti:
No on itseasiassa ihan eheyttävää joo kiitos. Tää on hyvä palsta. Ihan näillä mä koitan ratkoa ongelmiani, en "päästä niistä ylitse". Se ei opettaisi minulle mitään.
Sä oot kirjoittanut varmaa parituhatta viestiä, onkos nyt yksikään sun ongelmistas ratkottu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole ollut täyspäiset vanhemmat, niin miten sä voit sanoa, että mä en ymmärrä, että monella (kuin viitaten itseesi) on ollut täyspäiset vanhemmat? Mitä sä siitä tiedät, kun itselläsikään ei ollut?
Kuule, toiset meistä menee terapiaan ja tekee töitä eikä jää katkeruuteen vellomaan kuten sinä.Toiset meistä myös auttavat toisia eteenpäin.Mulla on ollut täyspäisiä aikuisia elämässäni joten tiedän millaisia he ovat. Sä et tajua kuin oman napas, sun lapset kärsii ja kuormittaa julkistasektoria terapioillaan kunhan kasvavat aikuisiksi ja tajuavat mikä hirviö sinä olet. Koska se sinä olet.et ole mennyt senttiäkään eteenpäin sinä aikana kun olet näitä aivopierujasi tänne pukannut.Koska et halua, koska se vaatisi sulta sen että tajuat mitä itse läheisillesi teet. Sen sijaan vetoat lapsuuteesi aina ja iankaikkisesti. Minä en moista harrasta, osaan myöntää virheeni ja korjata toimintatapojani, kuten normaalit ihmiset.
Et oo ap aatellut oman blogin perustamista? Saisit ihan vapaasti kaataa kaikki tekstis sinne, et sä kuiteskaan vastavuoroisuutta muista keskustelijoista halua.
Seuraajamäärä on varmaan aika suppea, mutta helpottais tää oksentelus tällä foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, toiset meistä menee terapiaan ja tekee töitä eikä jää katkeruuteen vellomaan kuten sinä.Toiset meistä myös auttavat toisia eteenpäin.Mulla on ollut täyspäisiä aikuisia elämässäni joten tiedän millaisia he ovat. Sä et tajua kuin oman napas, sun lapset kärsii ja kuormittaa julkistasektoria terapioillaan kunhan kasvavat aikuisiksi ja tajuavat mikä hirviö sinä olet. Koska se sinä olet.et ole mennyt senttiäkään eteenpäin sinä aikana kun olet näitä aivopierujasi tänne pukannut.Koska et halua, koska se vaatisi sulta sen että tajuat mitä itse läheisillesi teet. Sen sijaan vetoat lapsuuteesi aina ja iankaikkisesti. Minä en moista harrasta, osaan myöntää virheeni ja korjata toimintatapojani, kuten normaalit ihmiset.
Kuule harhaluuloinen, olen terapiassa, käyn töissä ja myös minä olen auttanut esimerkiksi miestäni eteenpäin elämässä. Mitä ne sun virhesi ovat? Mistä oletat, etten mä ole korjannut toimintatapojani aika monesti elämässä? Mikä antaa sinulle oikeuden kuvitella omien rajallisen ymmärryksesi pohjalta minusta muodostamiesi valheiden minusta olevan senttiäkään totta? Tällä sä hakkaat näppistä syytellen toisia (mua) kuvitteellisista ongelmista, jotka olet keksinyt vajavaisella ymmärrykselläsi itse. Erittäin epäkohteliasta, korjaapa sitä vielä hiukan, jos haluat todella loistaa ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä suostu "menemään eteenpäin" sen opin kanssa, että minusta ei opittu pitämään huolta. Silloinhan mä siirtäisin sen mallin lapsilleni.
Sulla on vähän toisenlainen käsitys eteenpäin menemisestä kuin muilla näköjään...
No on. Jos ongelmana on se, että mun on pitänyt aina pitää huolta itsestäni ja tarpeellista tukea on jäänyt saamatta vaikka myöhemmin hoksasin sellaistakin olevan olemassa ja että mäkin haluun, niin ei minnekään meneminen ole ratkaisu siihen.
Tää palsta ja kommentoijat täällä ei ole toisista huolta pitämistä nähnytkään. Te ette todellakaan ole tullet minulle vastaan huolta muista (esim. minusta) kantavina ihmisinä. Älkää vertailko itseänne minuun ja korottako itsenne huoltapitävinä ihmisinä, sorry, oma käytöksenne on osoittanut moisen täysin epäuskottavaksi
Tekeepä tänne melkein minkä aloituksen tahansa, niin paskaa tulee niskaan. Ei huolehtimista. Joten ennen kuin puhutte minulle mitään huolehtimisesta, niin voisitteko itse osoittaa, että teille se on joku kyky tai jotain? Että teillä todella on varaa sanoa niin kellekään.
Ja siis tarkoitan aloitusta vaikkapa sellaisista ongelmista, että äiti jonka kanssa en hlua olla tekemisissä änkeää meille. Niin kuka alkoi vittuilla siitä mulle mitä? Kannoitteko huolta? Ette! Niin älkää nyt vitussa esiintykö mulle sen parempina, kuin minäkään. Ei mene läpi. Todellakaan.
Enkä tarkoita, että kenenkään asioista on pakko pitää huolta ei. Sitä varten on se paluu etusivulle linkki. Ei tartte vastata. Niii. Jos ei ole kuin antaa paskaa toiseen niskaanja pahoittaa tämän mieltä ja satuttaa ja loukata.
Sama koskee sitä kun vittuile teille ketjuissani. Ei tartte lukea. Juu ei ole ollut oikein ja ei ole kohteliasta mutta niin mä vastaan kun mua kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tekeepä tänne melkein minkä aloituksen tahansa, niin paskaa tulee niskaan. Ei huolehtimista. Joten ennen kuin puhutte minulle mitään huolehtimisesta, niin voisitteko itse osoittaa, että teille se on joku kyky tai jotain? Että teillä todella on varaa sanoa niin kellekään.
Sulle ollaan oltu ystävällisiä, sua on yritetty auttaa, sä vaan oon haistattanut ja ignoorannut jokaisen kerran. Joten susta on tehty yhteenvetona, sua ei kiinnosta voida paremmin, et halua nauttia elämästäs koska koet helpompana velloa menneisyydessäsi ja siirtää pahaa oloasi lapsiisi, kuten äitisi sinuun.
Onneksi olkoon, olet äitisi kaltainen, olet varmasti ylpeä itsestäsi. Koska et halua tosissasi pyrkiä parempaa, pilast lapsiesi lapsuuden, ihan kuten äitisi sinun. Mahtaa olla kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle ollaan oltu ystävällisiä, sua on yritetty auttaa, sä vaan oon haistattanut ja ignoorannut jokaisen kerran. Joten susta on tehty yhteenvetona, sua ei kiinnosta voida paremmin, et halua nauttia elämästäs koska koet helpompana velloa menneisyydessäsi ja siirtää pahaa oloasi lapsiisi, kuten äitisi sinuun.
Onneksi olkoon, olet äitisi kaltainen, olet varmasti ylpeä itsestäsi. Koska et halua tosissasi pyrkiä parempaa, pilast lapsiesi lapsuuden, ihan kuten äitisi sinun. Mahtaa olla kivaa?
Mä en kyllä koe, että on oltu ystävällisiä ja haluttu auttaa. Koska te ette voi tietää, mistä mun ongelmat johtuu, niin ette te voi niihin mitään ratkasujakaan antaa. Mua on haukuttu siitä, ettei neuvot kelpaa. No kai se nyt loukkaa, kun neuvo on suunnilleen että juokse, kun ette näe, ettei toisella ole jalkoja. Ja jos sanoisin, ettei ole jalkoja, pelkäisin, millaista pilkkaa ja hyljeksintää siitä taas seuraa. En siis väitä, että te pilkkaisitte tai hyljeksisitte, ehkä teistä ois ihanaa nähdä muiden vikoja, kun nämä olisivat avoimia niistä ja myöntäisivät ne.
Mutta on tekopyhää jos joku väittäisi, että mä voin luottaa, ettei niistä itsen myöntämistäkin vioista satutettaisi. Eikä se kuulu teille miksi en juokse. Jos jotain, niin sitä kaipaisi sitä, että voi elää hyväksyntää saaden, vaikkei kukaan näe, miksi en juokse tai tee sitä tai tätä. Mutta ei. Ihmisten, uteliaiden, muiden asioihin itsensä sotkevien ihmisten pitää saada tietää. Vaikken edes itse tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan ihmeellinen väite, että koen helpompana velloa menneisyydessä, siis mikä olisi vaihtoehto? Sinä olet tyhmä kun kuvittelet, että mä haluan siirtää pahaa oloa lapsiini. En tietenkään halua, mutta mikä vittu olisi vaihtoehto?
Tai jos vaihtoehto on, että en ole heidän kanssaan, niin ymmärrät varmaan, että siinäkin on huonot puolensa. Ei siirry paha olo, eikä sitten mikään muukaan. Tai aina voi toki antaa pelkät rusinat, ei siinä mitään, ja onneksi se onkin meillä mahdollista mieheni ansiosta, joka hoitaa lapsia nyt. Mutta jos kuvittelet mun saavan mitään arvostusta ja pään silitystä siitäkään, niin paskan marjat. Mä olen tässä aina se, joka häviää.
Mä saan pelkkää paskaa siitä, että olen kamala äiti, joka hylkää lapsensa. Kuka vittu kuvittelee sen tuntuvan minusta hyvältä???? Ja kun syy siihen omaan pahaa oloon ei ole itse!!! Jos minusta ei ole huolehdittu vaan mulle on sanottu, että kasvata itte itsesi kusipää suunnilleen, niin mistä mä vittu otan huolenpitokyvyn itselleni????