Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän jotkut haluaa pukee isot lapset taaperoiksi?

Vierailija
16.10.2017 |

Olin omalle taaperolle ostamassa talvivaatteita ja seurasin sivusilmällä, kun tutuntutuntuttu osti kolmasluokkalaiselleen talvivaatteita. Oikeesti, sellaisia mitä itse ostaisin max 6-vuotiaalle: perus lasten toppahaalarit, pitkävartiset toppakintaat, kypäräpipo! Lapsi itse kiukutteli jokaista vaatetta vastaan ja en yhtään ihmettele miksi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain perheissä ulkoillaan joka säällä ja pukeudutaan käytännöllisesti. AP:n lapset kulkee pakkasella nilkat paljaina revityissä farkuissa.

Vierailija
2/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelit juuri meidän 4.-luokkalaisen lempparit, unohdit kumisaappaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai 8 -vuotiaan "isoksi tytöksi" meikkeineen ja rintaliiveineen

Vierailija
4/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttelu saattoi johtua ihan muusta, eikä niistä vaatteista (ehkä vaatteiden osto ja sovitus tuntuu tyhmältä riippumatta mitkä vaatteet on kyseessä).

Vierailija
5/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas katson kauhulla kun kolmosluokkalaiset vetelee -10 asteen pakkasessa farkuissa ja ilman pipoja ja hanskoja.

Tai teinit, jotka vetelee nilkat paljaana. Tiedoksenne vaan että kylmettyminen lapsena voi johtaa myöhemminkin aikuisuudessa terveysongelmiin. Ei ole leikinasia jos teini kulkee koko talven tennareissa, nilkat paljaana vilkkuen.

Vierailija
6/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatella, mun v. poika haluaa edelleen haalarin talveksi.

Vierailija
7/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti taisi olla, että lapsi kiukutteli eli ei tainnut olla hänen lempivaatteensa. Ja ap:lle, en tiedä. Olen aina ihmettellyt myös niitä äitejä, jotka pakottavat vastaavan ikäiset pukemaan kuravaatteet pihalle, että pikkusiskollekin  saa vastaavat pakotettua. Meilläkin ulkoillaan paljon ja tuon ikäiset on selvinneet ihan toppatakilla, -housuilla ja tavallisella pipolla. Rukkaset on, mutta ei kyynärpäihin tulevat. Sitä kypäräpipoa (paksua, en niitä ohuita) olen ihmetellyt aina. Joidenkin päähän se varmaan asettuu ja ohn siis ok, mutta tosi usein näkee lapsen nykivän sitä ensin pois silmiltä ja sitten pois suun edestä ja sitten taas silmiltä jne. 

Vierailija
8/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti taisi olla, että lapsi kiukutteli eli ei tainnut olla hänen lempivaatteensa. Ja ap:lle, en tiedä. Olen aina ihmettellyt myös niitä äitejä, jotka pakottavat vastaavan ikäiset pukemaan kuravaatteet pihalle, että pikkusiskollekin  saa vastaavat pakotettua.

No, jos lasten iät on lähekkäin niin kyllä mä ymmärrän ton, jos ne siis leikkii yhdessä samoja leikkejä. Eri asia on jos on 8vja 2v, niin nehän leikkii ihan eri juttuja. Mutta jos on esim 8v ja 6v, niin musta on ihan loogista, että jos pienemmälle tulee kurikset, niin isommallekin tulee. Mikä siinä on sun mielestä väärin?

Vierailija
9/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä kypäräpipoa (paksua, en niitä ohuita) olen ihmetellyt aina. Joidenkin päähän se varmaan asettuu ja ohn siis ok, mutta tosi usein näkee lapsen nykivän sitä ensin pois silmiltä ja sitten pois suun edestä ja sitten taas silmiltä jne. 

Mulle tuli heti mieleen, että ehkä kyseinen lapsi ajaa läpi talven pyörällä. Kypäräpipo menee pyöräilykypärän alle ja haalarissa ei pääse ajaessa kylmä selästä sisään.

Vierailija
10/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kypäräpipoa (paksua, en niitä ohuita) olen ihmetellyt aina. Joidenkin päähän se varmaan asettuu ja ohn siis ok, mutta tosi usein näkee lapsen nykivän sitä ensin pois silmiltä ja sitten pois suun edestä ja sitten taas silmiltä jne. 

Mulle tuli heti mieleen, että ehkä kyseinen lapsi ajaa läpi talven pyörällä. Kypäräpipo menee pyöräilykypärän alle ja haalarissa ei pääse ajaessa kylmä selästä sisään.

Ja pitkävartiset rukkaset estää viiman menemisen hihoista sisään.

Vierailija
11/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sateellakin ihan kauhulla katselen (kuljen koulun ohi aamulenkillä) kun lapsilla ei ole edes vedenpitäviä vaatteita. Ei varmaan ole sitten kunnon toppavaatteitakaaan.Tyyli tärkein ilmeisesti...

Vierailija
12/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en voi tajuta lapsia, joilla ei ole säähän ja liikkumiseen sopivat vaatteet. Siinä miettii että lapsiparka, kun tietää että tuon luonto saattaa korjata hyvinkin pian pois kuleksimasta, kiitos rusina-aivoisten vanhempien. No, ehkä parempi.

Vierailija
13/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelkaa, meillä suunnilleen saman ikäinen "taapero" lähti tänään märkään lähimetsään retkeilemään ja puki ihan kiltisti kumisaappaat ja kurahousut.

Vierailija
14/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että toppahaalarin ainoa vaihtoehto on revityt farkut ja nilkat paljaina? Pistäkää nyt muutama lamppu vintillenne mammat! Kouluikäiselle toppatakki ja housut on kouluun paljon mukavampi vaihtoehto kuin haalari. Pihaleikkeihin se haalari on okei, jos lapsi tykkää möyriä lumessa, ja silloin ne pitkävartiset rukkasetkin kannattaa hommata. Kypärähatun tilalla pipo ja tuubihuivi on ihan yhtä toimiva vaihtoehto niinä talven kylmimpinä päivinä.

Se on sitten oma valinta, haluaako taistella lapsen kanssa näin toisarvoisista jutuista, vai miettiikö jonkun vastaavan mutta mieleisemmän vaihtoehdon.

Vierailija
15/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelkaa, meillä suunnilleen saman ikäinen "taapero" lähti tänään märkään lähimetsään retkeilemään ja puki ihan kiltisti kumisaappaat ja kurahousut.

Käyttääkö se taaperosi kurahousuja myös koulussa?

Vierailija
16/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmettellyt myös niitä äitejä, jotka pakottavat vastaavan ikäiset pukemaan kuravaatteet pihalle, että pikkusiskollekin  saa vastaavat pakotettua. 

Mutta mitä haittaa niistä kuravaatteista on, jos se oikeasti helpottaa ja nopeuttaa ulos lähtemistä, kun pikkusisko ei rupea niistä vänkäämään, kun isosiskollakin on samanlaiset?

Vierailija
17/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö se taaperosi kurahousuja myös koulussa?

Koulussa käyttää sellaisia ulkohousuja jotka pitää kohtuu hyvin vettä. Kuravaatteita lähinnä vain omalla pihalla ja metsässä.

Vierailija
18/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmettellyt myös niitä äitejä, jotka pakottavat vastaavan ikäiset pukemaan kuravaatteet pihalle, että pikkusiskollekin  saa vastaavat pakotettua. 

Mutta mitä haittaa niistä kuravaatteista on, jos se oikeasti helpottaa ja nopeuttaa ulos lähtemistä, kun pikkusisko ei rupea niistä vänkäämään, kun isosiskollakin on samanlaiset?

Miksi isosiskon pitäisi joutua pitämään pikkulasten vaatteita vaan jotta äiti pääsee pienemmän kanssa helpommalla? Sairasta

Vierailija
19/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isosiskon pitäisi joutua pitämään pikkulasten vaatteita vaan jotta äiti pääsee pienemmän kanssa helpommalla? Sairasta

Jos ikäeroa on vain vähän, niin miksi ei voisi olla samantyyppiset vaatteet molemmilla, jos yhdessä leikkivät samanlaisia leikkejä?

Vierailija
20/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että toppahaalarin ainoa vaihtoehto on revityt farkut ja nilkat paljaina? Pistäkää nyt muutama lamppu vintillenne mammat! Kouluikäiselle toppatakki ja housut on kouluun paljon mukavampi vaihtoehto kuin haalari. Pihaleikkeihin se haalari on okei, jos lapsi tykkää möyriä lumessa, ja silloin ne pitkävartiset rukkasetkin kannattaa hommata. Kypärähatun tilalla pipo ja tuubihuivi on ihan yhtä toimiva vaihtoehto niinä talven kylmimpinä päivinä.

Se on sitten oma valinta, haluaako taistella lapsen kanssa näin toisarvoisista jutuista, vai miettiikö jonkun vastaavan mutta mieleisemmän vaihtoehdon.

Samaa mieltä.

Ja onko ne mammat itse ulkona toppahaalarissa, kypärähatussa ja haalarin päälle on vielä vedetty kyynärpäihin ulottuvat rukkaset 😀 Enpä oo kyllä itse nähnyt vaikka varmaan joku täällä vakuutteleekin noin pukeutuvansa 😉

Itsellä koululaisia ja takit ja housut on kaikilla. Esikoinen ei varmaan toppahousuja enää pue, ainakaan kouluun eikä ehkä keskimmäinenkään joka nelosella. Koulumatka lyhyt, samoin kuin välitunnit. Kunnon alusvaatteet sitten alle (merinovillaa) niin kyllä tarkenee 👍

Itsekin kuljin teininä takki auki ja ilman pipoa.