Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän jotkut haluaa pukee isot lapset taaperoiksi?

Vierailija
16.10.2017 |

Olin omalle taaperolle ostamassa talvivaatteita ja seurasin sivusilmällä, kun tutuntutuntuttu osti kolmasluokkalaiselleen talvivaatteita. Oikeesti, sellaisia mitä itse ostaisin max 6-vuotiaalle: perus lasten toppahaalarit, pitkävartiset toppakintaat, kypäräpipo! Lapsi itse kiukutteli jokaista vaatetta vastaan ja en yhtään ihmettele miksi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt sitä kypäräpipoa maailman typerimpänä vaatteena, eikä meidän taaperolla sellaista ollutkaan. Ennenkuin eskari-ikäisenä kirjoitti sen joulupukin listaan :)

Kakkonenko

Vierailija
22/23 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä haalareita tai kypäräpipoa ei tältä mammalta löydy, mutta ne pitkävartiset rukkaset, kurahousut ja toppahousut jalkalenksuilla löytyy ja ihan ihmisten ilmoilla niitä uskallan käyttää ;) Eikä lapsetkaan hangoittele vastaan kun äiskälläkin on! Mielestäni nämä ovat sopivat oikein hyvin myös aikuiselle, miksei haalarikin (esim. moottorikelkkailu) ja kypäräpipokin (ratsastuskypärän alla).Ymmärrän kyllä hyvin, jos lapseni ei halua niitä pukea, eikä pakko olekaan. Muistan kyllä hyvin kapinoineeni näitä kaikkia vastaan ala-asteen lopussa, yläasteesta puhumattakaan. Kolmekymppisenä on sitten vasta ymmärtänyt niiden hyödyllisyyden uudestaan ja myös löytänyt itsevarmuuden käyttää niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen jollain nelos- ja vitosluokkalaisilla lasten trikoita/legginssejä. Ymmärrän sellaiset päiväkodissa "sisähousuina", mutta että ulkohousuina vanhemmalla lapsella koulussa? Aika mautonta ja jopa paljastelevaa, luulisi lapsella olevan kylmäkin!