Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketipinor ja ainainen väsymys

Vierailija
16.10.2017 |

Käytän Ketipinoria joka ilta unettomuuteen/ahdistukseen ja olen koko seuraavan päivän ajan väsynyt. Oikeastaan olen koko hereilläoloajan väsynyt ja voimaton. Silti iltaisin en saa unta ilman lääkkeitä. Muita masennuslääkkeitä en tällä hetkellä käytä, sillä ne eivät ole sopineet minulle. Tuntuu että vaivun vain syvemmälle masennukseen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on ikäviä kokemuksia täällä. Tosin, pitää muistaa, että ne joilla on huonoja kokemuksia ovat aina korostettuna näissä nettikeskusteluissa.

Mulla myös menee parhaillaan iltaisin yksi nappi ketipinoria. Vaikeaan elämäntilanteeseen sen sain ja olen ollut ikionnellinen, kun sillä nukahdan iltaisin nopeasti enkä heräile yöllä.🙂

En ole ajatellut uusia reseptiä, onhan elämä nyt jo paremmin taas raiteillaan, joten olen aloittanut vähentämisen.

Ap:n ongelmaan en osaa auttaa, kun ovat niin ihmisestä kiinni nämä🤔 Päikkäreitä kannatan. Jos vaan on univajetta pitemmältä aikaa?

Vierailija
22/28 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, koita kestää. Tai oikeastaan toivon, että löydät jonkun muun ratkaisun kuin Ketipinor.

Itselläni oli osastolla joku melko "ystävällinen" nukahtamislääke, mutta sitä sai vain osastolla, en tiedä miksi. Oli muistaakseni keltainen väriltään, nimeä en muista. Osastolta lähdettyäni minulle määrättiin nukahtamiseen Ketipinor, jonka lopetin kyllä heti ensimmäisen muutaman kerran jälkeen. Oli ihan hirveä pilleri! Koko seuraava päivä tosissaan kuin zombi, aivoton ja väsynyt. Lopetin tosiaan ja nukuin huonosti sitä seuraavat yöt, mutta koin sen silti paremmaksi ratkaisuksi kuin Ketipinorilla nukahtamisen. 

Uskaltaisitko itse kokeilla samaa? Että et ota lääkettä nukahtamiseen, nukut jonkin aikaa huonosti, mutta ehkä se siitä sitten paranee? Itselläni ainakin parani.

Nukahtaa voi, mutta lääkkeillä ei koskaan saavuta syvää unta. Tästä syystä ihmisen biologiset solukellot menevät sekaisin ja tulee sairauksia diabeteksestä lähtien. Eli aina pitää ratkaista uniongelmat muuten kuin lääkkeillä.

Väärin. Lääkkeillä saavuttaa syvän unen varsinkin pitkässä käytössä kuten muutoinkin. Lääkkeet syventävät unta ja unen kestoa, mikä on unihäiriöisellä jopa kuolemaan johtava oire. Lääkkeillä unisyklit ovat samanmittaisia kuin terveiden hyvin nukkuvien unisyklit. Unettomuus johtaa sydänkohtauksiin ja muihin vaarallisiin fyysisiinkiin sairauksiin. Unilääkkeet mukaanlukien ketipinor ja psykoosilääkkeet pelastavat ihmishenkiä. T: unilääkäri, joka on käynyt läpi aiheesta satoja, jopa tuhansia tutkimuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, koita kestää. Tai oikeastaan toivon, että löydät jonkun muun ratkaisun kuin Ketipinor.

Itselläni oli osastolla joku melko "ystävällinen" nukahtamislääke, mutta sitä sai vain osastolla, en tiedä miksi. Oli muistaakseni keltainen väriltään, nimeä en muista. Osastolta lähdettyäni minulle määrättiin nukahtamiseen Ketipinor, jonka lopetin kyllä heti ensimmäisen muutaman kerran jälkeen. Oli ihan hirveä pilleri! Koko seuraava päivä tosissaan kuin zombi, aivoton ja väsynyt. Lopetin tosiaan ja nukuin huonosti sitä seuraavat yöt, mutta koin sen silti paremmaksi ratkaisuksi kuin Ketipinorilla nukahtamisen. 

Uskaltaisitko itse kokeilla samaa? Että et ota lääkettä nukahtamiseen, nukut jonkin aikaa huonosti, mutta ehkä se siitä sitten paranee? Itselläni ainakin parani.

Nukahtaa voi, mutta lääkkeillä ei koskaan saavuta syvää unta. Tästä s

Kyllä lääkkeillä saavuttaa syvän unen samalla tavalla kuin ilman lääkkeitä. Se voi olla jopa syvempää kuin ilman lääkkeitä. Minulla on ketipinor 300mg iltaisin ollut vuosia ja olen cpap-hoidon takia ollut unitutkimuksissa 3 kertaa kjn ketipinorin annos on ollut 300mg. Siellä ihan selvät hyvät pätkät syvää unta. Oli vielä kyseessä unilääkäri, joka on perehtynyt nukkumiseen. Tänä on ihan kiertävä huhu, että unilääkkeet veisivät syvän unen. Jos asia mietityttää, varaapa aika unilääkärille, jolla oln eniten tietoa unilääkkeistä ja niiden vaikutuksesta uneen. Jos kärsii univaikeuksista, unen saaminen lääkkeillä on aina parempi vaihtoehto kuin ei nukkuminen. 

Vierailija
24/28 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopan ja Amerikan lääkevirastot eivät ole antaneet lupaa ketipinorin käytöön unilääkkeenä.

Ketipinorin valmistaja ei hyväksy käyttöä unilääkkeenä.Tästä huolimatta lääkärit määräävät ketipinoria unilääkkeeksi.

Vierailija
25/28 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oletko joutunut käyttämään unilääkkeitä pitkään? Jos unettomuus olisi lyhytaikaista ja liittyy masennukseen, voisit hyötyä lyhytaikaisesta bentsodiatsepiinien käytöstä.

Toinen vaihtoehto voisi olla Imovane.

Olen samalla kannalla, mutta aina ihmetyttää nää ohjeet "kokeilepa lääkettä x".

Lekurit välttää viimeiseen asti nykyään bentsojen määräämistä.

Mutta koita ap saada jokin toinen lääke nukkumiseen, tuo kuulostaa siltä, että vain pahentaa oloasi.

Vierailija
26/28 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Just niitä nappeja, joilla on tarkotuski vetää häiriöksi olevat, tuottamattomat ja turhat vetämättömiksi zombieiksi pois sotkemasta aktiivisten elämää.

Kaikkea tuottamista ei mitata suoraan rahassa ja aktiivinen voi olla hyvin monella tavalla. 

Ap, älä laske pelkästään sen terapian varaan. Laita syömiset ainakin siltä osin heti kuntoon että saat kaikki tarvittavat vitamiinit  sekä rautaa riittävästi. Selvitä itsellesi mistä ongelmasi johtuu. Käy läpi oman henkilöhistorian lisäksi myös nykyiset ihmis-suhteet ja toimi siten että vahingolliset kanssakäymiset jätät omaan arvoonsa tai kokonaan pois.  

Vierailija
27/28 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor nostaa veren rasva-arvoja....

Vierailija
28/28 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut eri annostuksilla? Entäs pitkä ja lyhytvaikutteista? 

Ainakin itsellä kesti kauan löytää sopiva annostus ja olin todella väsynyt iltapäivään asti, mutta sitten löytyi kokeilemalla sopiva annostus, jolla herään aamulla pirteänä. Lisäksi reagoin eri tavalla lyhyt- ja pitkävaikutteiseen. Melkein vuosi menni, että se itselle sopivin löytyi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä