Voinko jättää ab kuurin kesken?
Kefexin ja Trikozol meneillään kohtutulehdukseen ns ennaltaehkäisevästi synnytyksen jälkeen.
Lääkäri sanoi että voisin varuiksi syödä kuurin, mutta seuraavana päivänä oli leukkarit ja crp jo laskussa.
Aloitin kuurin ja sitä mennyt nyt 7 päivää.
Oma ja vauvan olo huono. Mahavaivaa siis. Tänään unohdin ensinnäkin ottaa ajallaan tabletin ja sitten myös huomasin kutinaa iholla ja mietin enteileekö allergiaa..
Luin jostain että parempi lopettaa kuuri kuin syödä miten sattuu ja että ehdottomasti lopetettava jos jotain allergiaa epäilee. (Olen tosin aika vainoharhainen mitä tulee ab kuureihin ja allergioihin. Pelkään kovasti anafylaksiaa)
Ahdistaa jo ajatus allergiasta ja vauva on saanut todella rankat mahavaivat...
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuuri on määrätty ennaltaehkäisevästi? Itsehän päätöksen teet ja vastuun kannat, suuntaan tai toiseen. Itse en olisi kuuria varmaan edes aloittanut jos todettua tulehdusta ei ole. Tosin kesken jätetty kuuri ei toimi normaalisti, ja jos tulehdus sitten iskeekin niin seuraava kuuri ei välttämättä tehoa odotetusti.
Mulla oli esikoisen syntymän jälkeen kohtutulehdus.
Nyt olin kaavinnassa synnytyksen jälkeen.
Oli pieni epäilys uudesta tulehduksesta.
En olisi halunnut aloittaa kuuria mutta lääkäri sanoi ettei jäisi odottamaan sitä että mulla se olisikin ja sitten olisin osastolla tipassa. Ja että myös kaavinnan jälkeen toisinaan määrätään jo ihan ennaltaehkäisevästi.
Viikon verran olen kuitenkin jo syönyt...
Nyt vaan oireet itse antibiootista alkavat olla pahat. Etenkin vauva voi huonosti vaikka maitobakteereja syödäänkin. :(
Ap
Kokeilin kerran jättää kesken ja sain sitten toisen tulehduksen... Siis jätin sen kesken koska ei ollut oikeaan tehoava.... Kun oli jo pohjalle yksi syötynä... Että jos aloittaa kannattaa syödä loppuun asti. :(
Älä jätä kesken. Se just nostaa sitä että ei auta kuurit jatkossa ja teho heikentyy kaikilla.
Ootko kokeillu happojen sijaan hiivaa? Esim. osa apteekeista kauppaa sellasia maitohappoja antibioottien kaa joissa on sitä mukan.
Otathan myös hapot eri aikaa kuin antibiootit muuten ne antibiootit tuhoaa vaikutuksen (ellei hiiva).
En tiedä voiko niitä käyttää imettäessä mutt apteekista käy kysymässä.
On ihan kunnon maitohappoja!
Ongelma lähinnä tuo ihon kutina, epäilen olevani allerginen. Ei huvita jatkaa ja seurata tilannetta kuinka pahaksi käy.
Lisäksi unohdin tänään ottaa toisen antibiooteista eli teho muutenkin varmaan jo laskenut..
Ap
Miksi kuuri on määrätty ennaltaehkäisevästi? Itsehän päätöksen teet ja vastuun kannat, suuntaan tai toiseen. Itse en olisi kuuria varmaan edes aloittanut jos todettua tulehdusta ei ole. Tosin kesken jätetty kuuri ei toimi normaalisti, ja jos tulehdus sitten iskeekin niin seuraava kuuri ei välttämättä tehoa odotetusti.