Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi, maailman tylyin maa koko maailmassa?

Vierailija
16.10.2017 |

Pohjolassa Kylmä maa ja kansa.
-
Muistakaa pitää lähimmäisistänne hyvää huolta!
.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/2961328/Tutkimus+Suomalaiset+ovat+lahe…

Tuoreen amerikkalaistutkimuksen mukaan suomalaiset kuuluvat maailman vähiten empaattisiin kansakuntiin. Empatia tarkoittaa jokapäiväisessä elämässä tarvittavaa kykyä asettua toisen ihmisen asemaan ja ymmärtää tämän tunteita ja näkökulmia.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa taas yleistystä. Itse vietän jatkuvasti aikaani ystävien parissa ja kaikilla heillä on sydän paikallaan. Piirit ja koulutus vaikuttaa toki paljon asiaan.

Vierailija
2/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele. Ei tarvitse kuin verrata suomalaisia nettikeskusteluja brittiläisiin tai usalaisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitenhän tähän lopputulemaan on päästy? Jotenkin olisin valmis sanomaan, että olemme amerikkalaisia empaattisempia. 

Vierailija
4/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomessa aika tyly linja on.

Hallituksesta lähtien KELAan ym muihin viranomaisiin asti.

Nettikeskusteluissa sen näkee.

Vierailija
5/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa taas yleistystä. Itse vietän jatkuvasti aikaani ystävien parissa ja kaikilla heillä on sydän paikallaan. Piirit ja koulutus vaikuttaa toki paljon asiaan.

Ei ole yleistystä sanoa, että jollakin ryhmällä on yleisesti ottaen kollektiivisena joukkona ominaisuus x. Ei tarkoita että jokainen yksilö on sellainen.

Vierailija
6/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olen kyllä tyly kaiken maailman huijareille ja linssiin viilaajille ja muulle roskasakille joka yrittää vain jotenkin hyötyä minusta, ja se on ihan terve asia. Ihmisille joilla taas on merkitystä olen jotain ihan muuta.

Vierailija
7/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee paikkansa, kun ajattelee sukulaisia ja asuinalueen ihmisiä; kiusan teko miellyttää näitä ja kaikenlaiset empaattisuuden osoitukset on kortilla.

Vierailija
8/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tämän huomaa. Ja maalla paskan puhumisesta ja kyräilystä

Vierailija
9/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää miten paljon meillä on koulu ja työpaikkakiusaamista! Se jos mikä on empatiakyvyttömyyttä

Vierailija
10/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti totta. Mutta eihän se kaikkea kerro ko. maasta. Suomessa esimerkiksi ollaan usein rehellisiä, jos joku löytää löytötavaran, näitä yritetään palautella omistajille. Tai auttaa ohikulkijaa. Mielestäni empaattista, vaikka empaattinen voi olla monella muullakin tavalla.

Vierailija
11/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun tuskas on mun iloni."

Vierailija
12/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää miten paljon meillä on koulu ja työpaikkakiusaamista! Se jos mikä on empatiakyvyttömyyttä

Ai että missään muualla tällaista ei esiinny?

Vierailija
13/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Ai sanoinko niin? Minähän puhuin nyt Suomesta kuten keskustelunaihe on.. Suomi aika pieni paikka verrattuna jenkkeihin. Ja suomessa esiintyy aivan helvetisti koulu -ja työpaikkakiusaamista. Itsekin siihen monessa paikkaa törmännyt.

Vierailija
14/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkittävästi vähemmissä määrin kuin Suomessa... Katsoin äsken tämän palstan etusivun otsikkoja. Siis ihan vain otsikkoja. Löysin jo pelkästään niistä monta suoranaista haukkumisotsikkoa. Puhumattakaan siitä, mitä löytyisi, jos klikkaisi neutraaleja otsikkoketjuja auki. Kun olen lukenut ulkomaisia keskusteluja, niin kyllä tämä suomalaiskeskustelujen epäempaattisuus on aivan omaa luokkaansa.

Vierailija
15/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen kyllä tyly kaiken maailman huijareille ja linssiin viilaajille ja muulle roskasakille joka yrittää vain jotenkin hyötyä minusta, ja se on ihan terve asia. Ihmisille joilla taas on merkitystä olen jotain ihan muuta.

Sen näin mitä idiootteja suomalaiset ovat kuin oli ylä ja ala nuoleja kommentissa yhtä paljon. Tarvittaisiin kyllä maapallon äänestys että nähtäisiin ketä se idiootti suomessa on!

Vierailija
16/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoala on yksi, missä näkyy selvästi suomalainen kansanluonne. Sellaista tylytystä ei britti voisi ikinä hyväksyä, eikä kyllä amerikkalainenkaan. Kun ihminen sairaana menee hoitoon, ns. sivistysmaissa tarjotaan hoivaa, empatiaa, teetä ja sympatiaa. Suomessa katsotaan vihaisesti ja käsketään ottamaan buranaa.

Vierailija
17/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa...että ketä se idiootti on?

Vierailija
18/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkitutkijat jenkkiarvoineen jännästi rankkasivat jenkit huippuempaattisiksi. Suomalainen kulttuuri pitäisi jo heidän luontaista tungettelevaisuuttaan epäempaattisena.

Vierailija
19/71 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitoala on yksi, missä näkyy selvästi suomalainen kansanluonne. Sellaista tylytystä ei britti voisi ikinä hyväksyä, eikä kyllä amerikkalainenkaan. Kun ihminen sairaana menee hoitoon, ns. sivistysmaissa tarjotaan hoivaa, empatiaa, teetä ja sympatiaa. Suomessa katsotaan vihaisesti ja käsketään ottamaan buranaa.

Jep. Pitäskö muuttaa ulkomaille

Vierailija
20/71 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa ei ole tyly, ihmiset kyllä. Some vielä voimisti tätä asiaa. Minulla on ikävä kyllä liian paljon ikäviä kokemuksia tästä asiasta. Täällä on aina kiusattu ja työnnetty syrjään sellaisia, jotka eivät ole pikkupyrkyreitä. Nyt tämä maa on lisäksi myytävänä, luonnonvarat ja kaikki muu. Markkinat, viihde ja koneet voittavat. Viisaat ihmiset piiloutuvat, heidän ajatuksiaan ei paljoa kuule. Nekin ns. vaihtoehdot (esim. Linkola on tarkasti valittu, koska fasistiset keinovalikoimat kiihottavat ihmisiä - mediaseksikästä), joita näkee julkisesti, ovat mediabrändejä. Hilpeä ja hektinen kuuromykkyys syvenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan