Suomeen tuodaan laimeampaa Fantaa ja vähäsuklaisempia Mars-patukoita
"Suomessa myytävässä virvoitusjuoma Fantassa on 4,5 prosenttia appelsiinimehua, kun Italiassa vastaavassa juomassa on peräti 12 prosenttia appelsiinimehua. Yhdysvalloissa myytävässä Mars-patukassa on 40 prosenttia suklaata, kun Suomessa suklaan osuus on 32 prosenttia. "
Kommentit (48)
Petrus kirjoitti:
Suomessa myytävä peruna on sellaista että ulkomailla sitä käytetään sikojen rehuna. Perunantuottajat myyvät priimasadon ulkomaille ravintolakäyttöön huikealla voitolla ja kotimaiseen kulutukseen jätetään sekundaa.
Lisäksi jauhelihapaketin hinta on noussut pöyristyttävästi vain vuoden sisään.
Katsos, kun käy itse hakemassa perunanviljelijältä suoraan perunat itse valitsien lavalta, hiekkamaassa kasvatettuja pottuja..
Ja firman edustaja varmaan väittää että suomalaiset tykkää vetisemmästä...
Enpä lähtisi Jaffaa tässä yhteydessä kehumaan, siinä appelsiinimehun osuus on huimat 2 %.
Vierailija kirjoitti:
"Suomessa myytävässä virvoitusjuoma Fantassa on 4,5 prosenttia appelsiinimehua, kun Italiassa vastaavassa juomassa on peräti 12 prosenttia appelsiinimehua. Yhdysvalloissa myytävässä Mars-patukassa on 40 prosenttia suklaata, kun Suomessa suklaan osuus on 32 prosenttia. "
Suomessa myytävä Fanta tehdään ihan Suomessa, ei sitä mistään tuoda.
Myös ihan Suomen sisällä myydään erimakuisia tuotteita eri puolilla maata. Esim maksalaatikko on hiukan erilaista Hämeessä kuin Pohjois-Pohjanmaalla.
Onko Sinebrychoff sitten syyllinen tuohon litku-Fantaan? Saako valmistaja päättää sisällön?
Joku voisi kysyä suoraan valmistajalta miksi suomalaisille myydään huonompaa.
Limsat ja karkit eivät ole ihmiselle oleellista ja tärkeää ravintoa. Ei sellaisia pitäisi myydä laisinkaan. Jos haluatte 100% mehua niin ostakaa hedelmiä ja juissatkaa ne blenderillä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä nyt valtava ero, minkälaisia elintarvikkeita vaikka italialainen vaatii verrattuna suomalaiseen. Suomessa on halpa hinta ollut aina se tavoiteltavin asia ruoassa, italiassa laatu ja maku.
Tietenkin siksi, kun Suomessa kaikki normaalikin on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Limsat ja karkit eivät ole ihmiselle oleellista ja tärkeää ravintoa. Ei sellaisia pitäisi myydä laisinkaan. Jos haluatte 100% mehua niin ostakaa hedelmiä ja juissatkaa ne blenderillä.
Juissatkaa ne blenderillä... :-D Näin se suomen kieli pikkuhiljaa rapautuu...
Vierailija kirjoitti:
Roomassa jossain pikkukaupassa kahden litran kokispullo maksoi noin euron.
Samas Saksassa; normi kola / sittis / spezi-kori 20x0.5l irtosi 5-7 €:lla.
Suomessa kusetetaan sekä hinnassa että maussa.
No voi voi. Kuka sitä 100% suklaata haluaisi syödäkään kun ei se edes maistu millekään. Pelkkä rasvainen puuro suussa ja makua siitä irtoaa maksimissaan kun kaataa kuumaa kahvia sekaan.
Vierailija kirjoitti:
No voi voi. Kuka sitä 100% suklaata haluaisi syödäkään kun ei se edes maistu millekään. Pelkkä rasvainen puuro suussa ja makua siitä irtoaa maksimissaan kun kaataa kuumaa kahvia sekaan.
Onko siis ok, että siitä maksetaan enemmän hintaakin?
Mitenkähän muut tuotteet; onko sekin ok???
Liekö paljon eroa jo Suomen ja Ruotsin välillä, meidän Fanta on ihan litkua verrattuna ruotsalaiseen. Jännästi kokis on pikkupullossa ihan eri makuista kuin isoissa muovipulloissa, pikkupullossa enempi samaa täyteläisyyttä kuin ulkomailla.
Suomi on toisen luokan valtio, valitettavasti. Jokainen saa juuri sitä mitä ansaitseekin.
Eineksistä suomalaisille myydään teurajätteistä ja jauhosta tehtyjä lihapullia mutta Ruotsissa lihasta. Suomalaiset saavat aina kaiken paskan josta maksetaan kuitenkin täysi hinta.
Käykääpä Lontoossa. Kaikki ruoka kaupoissa on parempaa kuin stadissa, erityisesti tuoreet hedelmät, hedelmäsalaatit ja vaikkapa lohivoileivät. Suomi on persereikä, myös stadi!!!!
Jos tuo pitää paikkansa, niin törkeää.
Kannattaa suosia suomalaisia tuotteita. Minulla ei ole paljon rahaa käytössäni, niin valitsen lähes aina suomalaisen tuotteen (varsinkin syötävistä), vaikka se olisi himpun kalliimpi. Olen ollut niihin tyytyväinen.
Sana kirjoitti:
Jos tuo pitää paikkansa, niin törkeää.
Kannattaa suosia suomalaisia tuotteita. Minulla ei ole paljon rahaa käytössäni, niin valitsen lähes aina suomalaisen tuotteen (varsinkin syötävistä), vaikka se olisi himpun kalliimpi. Olen ollut niihin tyytyväinen.
Suomessa se Fanta tehdään. Ihan näin esimerkkinä.
Ranskassa appelsiinimehua 10 %
https://www.fanta.fr/fr/parfums/
Onkohan tuo Suomen 4,5 % pohjanoteeraus?