Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain suomalainen päästää lapsensa mereen punaisen lipun aikaan

Vierailija
15.10.2017 |

Terkut Välimeren rannalta. Kova tuuli ja isot aallot, punainen lippu liehuu.
Eikun mereen väkisin kohtaloa uhmaamaan. Jos Paavon äiti luet tämän, niin älä jätä lastasi rannalle isänsä kanssa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalintaa parhaimmillaan.

Vierailija
2/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt vielä kohde, siellä on syyslomalla monta Paavoa ja moni saattaa olla isänsä kanssa rannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kaikkien äitien ja isien - ei vaan paavojen vanhempien - miettiä mikä on järkevää ja mikä ei.

10-vuotiaan vie iso aalto helposti mukanaan, ihan niin kuin aikuisenkin.

Räyh! arghhh! Me ollaan Suomesta! Avantouintikansaa!!!! Meitä ei yhdet etelän aallot pelottelee!!!! Ei me tarvitaan aurinkorasvaakaan, valkoinen muuttuu punaiseksi ja kyllä se siitä ruskettunut sitten. Pääasia, että päässä on lypsyhuivi ja jalassa crocksit.

Vierailija
4/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä nähnyt ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia jotka tekee ihan saman. Ja jokusen britinkin.

Vierailija
5/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla siellä jättiaaltojen paiskottavana ja rantakin melkein tyhjä. Tykkään!

Vierailija
6/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kaikkien äitien ja isien - ei vaan paavojen vanhempien - miettiä mikä on järkevää ja mikä ei.

10-vuotiaan vie iso aalto helposti mukanaan, ihan niin kuin aikuisenkin.

Räyh! arghhh! Me ollaan Suomesta! Avantouintikansaa!!!! Meitä ei yhdet etelän aallot pelottelee!!!! Ei me tarvitaan aurinkorasvaakaan, valkoinen muuttuu punaiseksi ja kyllä se siitä ruskettunut sitten. Pääasia, että päässä on lypsyhuivi ja jalassa crocksit.

Lypsyhuivi ja crocsit. Takuuvarma tuntomerkki suomalaisesta naisesta. Legginssit ja tunika 35 asteen helteessä mielellään lisänä. Oma kokemus suomalaisista välimeressä on kyllä pikemminkin ylivarovainen. On liian suolaista, liikaa kiviä, voi olla siilejä. Aurinkokin paistaa liikaa, ei voi mennä mereen ettei vaan heijasta ja pala. Punasen lipun suomalaisia uhmaajia ei ole vuosien varrella onneksi juurikaan kohdalle osunut.

Vierailija
7/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sisävesiin tottunut suomalainen ei varmaan tunne lipun merkitystä? Ehkä olisi voinut opastaa?

Vierailija
8/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sisävesiin tottunut suomalainen ei varmaan tunne lipun merkitystä? Ehkä olisi voinut opastaa?

Ajattelin samaa.

Vierailija
9/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tietysti tosi tyhmää, mutta jos ei ole mitään kokemusta kunnon aalloista, ei ole välttämättä hajuakaan siitä, kuinka vaarallisua ne oikeasti ovat. Punaisen lipun merkityskään ei ole välttämättä tuttu.

Vierailija
10/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on punainen lippu? Miten ja kuka ja koska se nostetaan? Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
11/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Näkyykö rannalta myös Afrikkaan?

Vierailija
12/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen lippu: aallot ja virtaukset niin voimakkaita, että voivat viedä mennessään.

Vierailija
13/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä vaarallisempia ovat virtaukset. Jos rannalla on punainen lippu, vaikka vesi näyttää turvalliselta, syynä voi olla voimakas virtaus. Suomalaiset ovat ehkä parempia avantouimareita, mutta voimakkaita virtauksia täällä ei ole. Siksi niitä ei osata ottaa todesta.

Vierailija
14/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aidosti vakava asia. Jouduin itse hengenvaaraan Italiassa äkkisyvällä rannalla kovassa aallokossa. Ja olen loistava uimari, mutta siinä ei uimataito auta, kun aallokko on voimakas. Sitä ei suomalaisena ymmärrä, että virtaukset ovatkin vaaralliset ja vievät kauemmas rannasta. Minä sain viimeisillä voimillani taisteltua itseni rantaan, mutta samana päivänä rannalla hukkui kuusi ihmistä. Olkaa siis varovaisia!

Vierailija
15/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aidosti vakava asia. Jouduin itse hengenvaaraan Italiassa äkkisyvällä rannalla kovassa aallokossa. Ja olen loistava uimari, mutta siinä ei uimataito auta, kun aallokko on voimakas. Sitä ei suomalaisena ymmärrä, että virtaukset ovatkin vaaralliset ja vievät kauemmas rannasta. Minä sain viimeisillä voimillani taisteltua itseni rantaan, mutta samana päivänä rannalla hukkui kuusi ihmistä. Olkaa siis varovaisia!

Outoa että en muista kuulleeni tapauksesta. Yhdenkin turistin hukkuminen aurinkorannalla olisi sen luokan uutinen että se olisi monta päivää iltapäivän lööpeissä. Varsinkin jos alueelta löytyisi suomalainen jota voisi haastatella siitä miten hän koki tapauksen.

Vierailija
16/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa että en muista kuulleeni tapauksesta. Yhdenkin turistin hukkuminen aurinkorannalla olisi sen luokan uutinen että se olisi monta päivää iltapäivän lööpeissä. Varsinkin jos alueelta löytyisi suomalainen jota voisi haastatella siitä miten hän koki tapauksen.

Hukkuneet olivat italialaisia ja ulkomaalaisia. Tietenkin Suomessa olisi uutisoitu, jos yksikin suomalainen olisi hukkunut siellä. Onneksi niin ei käynyt. Olkaa te muut fiksumpia!

Vierailija
17/18 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot aallot ovat ihania, mutta näköjään niissäkin piilee vaara. Tällaisen ei kovinkaan hyvän uimarin on syytä pysytellä vain rannan tuntumassa.

Vierailija
18/18 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa (tai hakekaa youtubesta videoita aiheesta) rip current, niin merenranta näyttäytyy uudessa valossa.

Suomen rannat ovat lopulta lempeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme