Muita joilla flirttaileva puoliso? Kuinka käsitellä asiaa tai oppia hyväksymään se?
Itseäni flirttailu ei kiinnosta, joten ei sellaisia neuvoja, että itse alkaisin tekemään samaa.
Puoliso itse ei myönnä eikä aina ihan ehkä tiedosta asiaa, mutta räikeästi kyllä tekee sitä ja sanoisin vieläpä pakkomielteisesti.
En ole ennen tätä suhdetta törmännyt vastaavaan. Nyt huomaan asian loukkaavan ja itsetuntoni on laskenut.
Kommentit (72)
Minulle flirtti on päivän piristys jonka ei edes ole tarkoitus johtaa mihinkään. Mieheni saa flirttailla jos haluaa ja niin teen minäkin. Me olemme sitoutuneita toisiimme joten olen vain ylpeä jos mieheni kelpaisi muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Tee sille lapsi, kyllä se siitä. Tsemppiä :) Hyvä mies noin muuten kuitenkin.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei vielä ollutkaan ilkeilijöitä, alkoikin jo ihmetyttää missä luuraavat.
Ironia ei ole ehkä ystävällisin tapa ilmaista asioita jo valmiiksi ahdistuneelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulle flirtti on päivän piristys jonka ei edes ole tarkoitus johtaa mihinkään. Mieheni saa flirttailla jos haluaa ja niin teen minäkin. Me olemme sitoutuneita toisiimme joten olen vain ylpeä jos mieheni kelpaisi muillekin.
Spontaani flirttailu ja hyvin ystävällinen käytös ovat täysin eri asioita kuin pakkomielteinen käytös kaikkien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa. En jaksa uskoa, että sinun silmäsi alkavat heti kiilumaan kiihottuneina kun astut ovesta ulos ja jos näköpiirissä kävelisi joku poika/mies juuri sillä hetkellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spontaani flirttailu ja hyvin ystävällinen käytös ovat täysin eri asioita kuin pakkomielteinen käytös kaikkien vastakkaista sukupuolta olevien kanssa. En jaksa uskoa, että sinun silmäsi alkavat heti kiilumaan kiihottuneina kun astut ovesta ulos ja jos näköpiirissä kävelisi joku poika/mies juuri sillä hetkellä.
Ap
Miehelläsi on suuri ongelma.Sun ei tarvitse olla sivustakärsijänä koska se mitä miehesi tekee on hänen puoleltaan ihan tietoista parisuhteen vahingoittamista. Vaihtoehdot ovat miehen terapia tai ero.Koska ei ole oikein että sun elämäs kärsii siitä että ukkos on vatipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi haluat olla tämän "pakkomielteisesti flirttailevan" miehen kanssa? Valinta on sinun, joten ennen kuin pyrit muuttamaan toista, voit tehdä oman siirtosi ja lähteä. Koska itkusi ja raivoamisesi eivät ole tilannetta muuttaneet, niin pallo on sinulla ja vain sinulla. Turha valittaa tilannetta siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flirttaileeko hän myös sinulle?
Ei. Sanoo kyllä, ettei ole koskaan halunnut satuttaa..
Ap
Tämä. Niin sanoi munkin, flirttailun lisäksi paneskeli sitten vielä puoli pitäjää. Jss.
Vierailija kirjoitti:
muille naisille flirttailu on merkki siitä, ettei mies osaa tai viitsi sanoittaa sitä mikä suhteessanne on vialla. ehkei hän halua myöntää tosiasioita jotka voisi johtaa johonkin, joten hän menee siitä mistä aita on matalin, ja puhuttelee muita naisia osana suhdettanne. menage a trois henkisesti siis
Vialla on mies, turha syyttää suhdetta.
Sitä joko flirttaa kumppanin seurassa tai ei. Toki joskus voi käydä niin että vuosikausia katseltuaan kumppanilta vastaavaa alkaa itsekin tehdä samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi haluat olla tämän "pakkomielteisesti flirttailevan" miehen kanssa? Valinta on sinun, joten ennen kuin pyrit muuttamaan toista, voit tehdä oman siirtosi ja lähteä. Koska itkusi ja raivoamisesi eivät ole tilannetta muuttaneet, niin pallo on sinulla ja vain sinulla. Turha valittaa tilannetta siis.
Olin pitkässä hyvässä parisuhteessa aikaisemmin. Sen päättyminen oli kova paikka. Tunnen itseni, haluan olla suhteessa. Kun ei ole ihan nuori enää, niin deittailu ja parisuhteen etsiminen tuntuu rasittavalta.
Lisäksi pelkään kai tuosta inhottavasta käytöksestä huolimatta joutuvani ojasta allikkoon, eli että seuraavalla olisi jotain muuta ikävää kuten päihteet tms. Ei aikuisia hyviä miehiä ole helppo löytää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olin pitkässä hyvässä parisuhteessa aikaisemmin. Sen päättyminen oli kova paikka. Tunnen itseni, haluan olla suhteessa. Kun ei ole ihan nuori enää, niin deittailu ja parisuhteen etsiminen tuntuu rasittavalta.
Lisäksi pelkään kai tuosta inhottavasta käytöksestä huolimatta joutuvani ojasta allikkoon, eli että seuraavalla olisi jotain muuta ikävää kuten päihteet tms. Ei aikuisia hyviä miehiä ole helppo löytää.
Ap
Huono. Tosi huono vastaus. Olen itse 43 vuotias eronnut ja tiedän, että hyviä miehiä on paljon. Eroni jälkeen tutustuin useaan, mutta yhden valitsin. Sinun ikäsi on huono tekosyy paskalle suhteelle, joten lopeta se itsesäälinen volina.
Jätä se mies. Mun entinen (aina tilaisuuden tullen pettävä) avopuoliso flirttaili muille naisille aina humalassa. Hävetti ja vitutti, kielsi myös aina jyrkästi kaiken, aivan kuin minä olisin ollut sokea.
Olin 2v yksin, kunnes koin olevani valmis uuteen suhteeseen. Nyt jos tämä mies flirttailisi muille, pitäisin häntä hulluna. Ei se vaan ole normaalia.
Olen nainen ja oon huomannut että mussa on vähän tätä vikaa. Olin hiljattain erään miehen kanssa treffeillä ja huomasin tuijottavani pitkään satunnaista vastaantulevaa miestä. Olin häpeissäni tästä ja toivon, ettei deittini huomannut. Sen verran järkeä itselläni on kyllä päässä, etten deitin/kumppanin kanssa alkaisi avoimesti flirttaamaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kumppanisi ei ole henkisesti aikuinen hyvä mies. Tule jo järkiisi. Päihdeongelmaiset saa kyllä karistettua heti asian tultua ilmi. Jos olet suhteessa vain jotta oisit suhteessa teet itseäsi kohtaan todella väärin. Sinä tiedät sen jo ja itsetuntosi romuttuminen on se hinta jonka siitä maksat että olet suhteessa. Kannattaako todella???
Jos ap päätät jäädä nykyiseen suhteeseesi, palaa tähän ketjuun sitten vuoden-kahden-viiden päästä, kun suhteesi kariutuu suhteeseen/pettämiseen toisen/muiden naisten kanssa (ellet sitten ole valmis joustamaan siinäkin). Mieti sitä, oletko nyt vielä tarpeeksi nuori parisuhdemarkkinoilla, vai sen vuoden-kahden-viiden päästä? Niinpä.
Älä jää kärsimään ja alistumaan ongelmaiseen perisuhteeseen.
Ihmisten on vaikeaa muuttaa itseään toisenlaiseksi.
Jos nyt kärsit miehesi (epäasiallisesta) toisten naisten huomioimisesta, mieti mikä tilanne on muutaman vuoden päästä? Miehesi voi olla loukkaamatta sinua pakon edessä hetken aikaa, mutta ei hän tule pääsemään ongelmakäyttäytymisestään eroon ilman jonkinlaista terapiaa.
Sama homma alkoholismin, peliriippuvuuden, uskottomuuden ja muiden parisuhteeseen ongelmia tuottavien asioiden kanssa.
Elät niiden kanssa ties kuinka kauan, kunnes huomaat ettei tämä homma tästä kummemmaksi muutu. Pahimmassa tapauksessa kymmeniä vuosia ja sitten eron tapahtuessa, vitutuksen määrä on suunnaton.
Hukkaan heitettyä aikaa, sillä hyvässä parisuhteessa tai yksin ollessasi, olisit voinut tehdä asioita jotka ovat itsellesi merkityksellisiä ja saavuttanut tavoitteita jotka käytöshäiriöisen miehen kanssa jäivät vuosikymmeniksi pelkiksi haaveiksi.
En tarkoita että jokaisesta mokasta pitäsi laittaa eropaperit vireille, mutta jos toisen ihmisen loukkaaminen parisuhteessa on päivittäistä, ei ole mitään järkeä pitkittää eroa vuosikymmenien päähän.
Yksi kerta ei ole mikään kerta, mutta kaksi kertaa on tapa.
Kirjoitti mies joka oppi arvostamaan itseään ja kumppaniaan vasta vanhoilla päivillään, monien pettymysten jälkeen :-)
Vierailija kirjoitti:
Älä jää kärsimään ja alistumaan ongelmaiseen perisuhteeseen.
Ihmisten on vaikeaa muuttaa itseään toisenlaiseksi.Jos nyt kärsit miehesi (epäasiallisesta) toisten naisten huomioimisesta, mieti mikä tilanne on muutaman vuoden päästä? Miehesi voi olla loukkaamatta sinua pakon edessä hetken aikaa, mutta ei hän tule pääsemään ongelmakäyttäytymisestään eroon ilman jonkinlaista terapiaa.
Sama homma alkoholismin, peliriippuvuuden, uskottomuuden ja muiden parisuhteeseen ongelmia tuottavien asioiden kanssa.
Elät niiden kanssa ties kuinka kauan, kunnes huomaat ettei tämä homma tästä kummemmaksi muutu. Pahimmassa tapauksessa kymmeniä vuosia ja sitten eron tapahtuessa, vitutuksen määrä on suunnaton.
Hukkaan heitettyä aikaa, sillä hyvässä parisuhteessa tai yksin ollessasi, olisit voinut tehdä asioita jotka ovat itsellesi merkityksellisiä ja saavuttanut tavoitteita jotka käytöshäiriöisen miehen kanssa jäivät vuosikymmeniksi pelkiksi haaveiksi.
En tarkoita että jokaisesta mokasta pitäsi laittaa eropaperit vireille, mutta jos toisen ihmisen loukkaaminen parisuhteessa on päivittäistä, ei ole mitään järkeä pitkittää eroa vuosikymmenien päähän.
Yksi kerta ei ole mikään kerta, mutta kaksi kertaa on tapa.
Kirjoitti mies joka oppi arvostamaan itseään ja kumppaniaan vasta vanhoilla päivillään, monien pettymysten jälkeen :-)
Hyvää pohdintaa, kiitos sinulle ja kaikille muillekin. Sydän särkyneenä tuntuu ihanalta teidän tsempit.
Ap
Minulla on ap ystävä, joka on ehkä jollain tapaa vähän kaltaisesi. Hän haluaa olla aina parisuhteessa, yksin oleminen ei ole vaihtoehto. Tutustutiin ystävän kanssa aikoinaan, kun hänellä oli pidempi seurustelusuhde meneillään. Mies kohteli häntä todella huonosti, joskus uhkasi jopa väkivallalla. Suhde loppui lopulta miehen pettämiseen.
Tämän jälkeen hänellä alkoi kiivas uuden miehen etsiminen. Siinä meni parisen vuotta erilaisia ja erimittaisia kokeiluja, jotka eivät toimineet. Sitten kohdalle osui puoliksi alkoholisoitunut renttu, joka kolahti. Heillä alku oli todella vuoristorataa, milloin oli kännin jäljiltä kateissa, milloin epäselvyyksiä muutoin olinpaikasta tai tekemisistä. Näitä miesten aiheuttamien tuskien vuodatuksia kuuntelin monta vuotta - ei siinä mitään, se oli ystäväni elämää se.
Nykyään hän ei enää ilmeisesti kehtaa vuodattaa miesongelmiaan, kun on ollut suhteessa jo seitsemisen vuotta ko. häilyvän miehen kanssa. Tosin ystävälläni alkaa olla jo ikääkin (51 v), liekö ystäväni ajatellut, ettei enää muuta tai parempaa miestä pysty saamaan.
Olen todella pahoillani hänen puolestaan. Ilmeisesti hänen psykodynamiikkaansa sopii tuollainen kynnysmaton asema parisuhteessa, eihän näissä miesvalinnoissa muuten ole mitään järkeä.
Toivottavasti ap et ole kuin ystäväni - kynnysmattonakin on parempi olla kuin yksin?
Ikävän siinä on kun muille pitää flirttailla mutta ei omalle naiselle? Jokin ruuvi päässä ei kunnolla kiinni, on niin outoa, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi haluat olla tämän "pakkomielteisesti flirttailevan" miehen kanssa? Valinta on sinun, joten ennen kuin pyrit muuttamaan toista, voit tehdä oman siirtosi ja lähteä. Koska itkusi ja raivoamisesi eivät ole ti
Näin just. Eteen voi tulla jotain paaaaljon pahempaa. Rahankynijä, alkoholisti, hakkaaja, you name it.