Mikä avuksi, kun ei ole ollenkaan motivaatiota elää?
Ainut syy, miksi yhä olen elossa on se, kun en ole itseäni uskaltanut tappaakaan. Olen sairaalassa, enkä täälläkään ole saanut tarpeeksi motivaatiota elää... Tämä on yhtä helvettiä. Näin sairaalassa ollessani olen vielä huomannut, miten perheeni tulee vallan mainiosti toimeen ilman minua. En saa mistään asioista mielihyvää, kaikki maistuu PUULTA.
Kommentit (11)
Syksyn jälkeen kaikki on paremmin.
Eihän tuohon auta mikään jos et halua että mikään auttaa...
Vierailija kirjoitti:
Millainen sinä olet? Millaisista asioista elämässä eniten pidät? Tuhat parasta asiaa? Jos tekisit listan, mihin asioihin se painottuisi?
Luuletko, että masentunut keksisi edes yhden hyvän asian elämästään tai itsestään (saati tuhat parasta asiaa)? Jos niitä hyviä asioita olisi ja ne tunnistaisi, ei olisi varmaan masentunut, eikö? -eri
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon auta mikään jos et halua että mikään auttaa...
Mikä auttaa? Totta kai masentunut haluaisi löytää apua! Eihän hän mitään halua yhtä kiivaasti! Mikään ei vain auta! Muut näkevät sen ehkä niin, että apua ei osaa ottaa vastaan, jos elää mustassa tyhjiössä, jossa kaikki on kamalaa. Masenunut itse näkee, että kaikki tosiaan on oikeasti kamalaa eikä usko, vaikka läheiset yrittäisivät kertoa positiivisia puolia. Osalla ei edes läheisiä ole tai he lopulta kaikkoavat, koska eivät vain jaksa joutua syvemmälle. Mikä tähän voi auttaa? Ei v...u mikään! Kyse ei ole siitä, että asennoituisi toisin. Siihen ei vain pysty, jos asiat ovat tarpeeksi huonosti ja lisäksi on ihan yksin. Ne ihmiset jotka selviävät vaikeista oloista poikkeuksetta omaavat ystäviä ja läheisiäm jotka tukevat. Sosiaalisen eläimen on mahdoton jaksaa yksin. Niin se vain on.
Sähkösokkeja päähän ni jo kirkastuu.
Pidätkö eläimistä, sienistä tai kasveista? Minua auttaa luonnon seuraaminen. Menen ulos ja katson, kun talitiaiset taistelevat tosissaan talipallosta, hiirihaukka pyytää peltomyyrän, hanhet lähtevät etelään. Luonnon kiertokulussa asiat tapahtuvat riippumatta minusta ja tuskastani. Ensi syksynä taas samat tapahtumat. Keväällä linnut lentävät pohjoisesta ja visertävät ikkunan alla. Auringonpaiste lisääntyy. Ihmiset alkavat taas hymyillä. Sama juttu joka kevät.
Miten olisi ammattiapu, esim. käynnit jollain psykoterapeutilla?
Vierailija kirjoitti:
Se on loputon orgasmi lauermalle, kun antaa sähköä päähän. Masentunut vajoaa hannu lauermamaiseen ankeuteen ja kadotukseen.
Näin kävi. Eikä edes sähköä tarvittu.
Lauermat tulevat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on loputon orgasmi lauermalle, kun antaa sähköä päähän. Masentunut vajoaa hannu lauermamaiseen ankeuteen ja kadotukseen.
Näin kävi. Eikä edes sähköä tarvittu.
Lol
Millainen sinä olet? Millaisista asioista elämässä eniten pidät? Tuhat parasta asiaa? Jos tekisit listan, mihin asioihin se painottuisi?