Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Analyysi: Pahamaineinen "nuoriso" uhkaa kuolla sukupuuttoon

Vierailija
14.10.2017 |

https://yle.fi/uutiset/3-9882448

Mites nyt suu pannaan, arvon mammat ja opettajat, kun Suomen nuorisoa kilvan kehutaan.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Hehe, tämän palstan moderointi ei tykkää eriävistä mielipiteistä, toistakymmentä kirjoitusta on poistettu, kuten poistettiin minunkin kriittinen aiheeni yleä kohtaan.

No niinpä näkyy.

Vierailija
42/46 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan nuoriso imitoi ympärillä olevia ihmisiä. Nyt kaikki imitoi sitä mitä näkee netissä, mikä on vähän kuumottavaa kun netti on tiivistyny pariin tiettyyn sivuun missä on aikalailla kontrolloitu feedi. Teknologia on ottanut niin nopeita harppauksia että vaikea arvella pitkäaikais vaikutuksia. Todella iso muutos lyhyessä ajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota ihmettelen kyllä jos tää on tota kuinka rappiolla nuoriso on sit ollu aikasemmi...oon ite koht 15-v, ysiluokkaa käyvä nuori ja voin sanoo et mun ikäluokast 75-80% käyttää alkoholia ja nuuska on suositumpaa kuin rööki, toki monet käyttävät kumpaakin, noin 30% käyttää nikotiinituotteita. Omasta kaveripiiristäni käyttää kaikki alkoholia ja joko kessuu tai nuuskaa tai molempia. Itsekkin dokaan ja poltan. En ole ylpee siitä, että käytän päihteitä, mutta en ole koukussa röökin ja se on oma asia must että käyttääkö. Alkoholia käytän koska kännissä on kivaa. En lopeta polttamist, pystyn olee helposti viikon tai pari ilman mut tykkään polttaa ja poltan sen takii. Joisin viel useemmin mut mun kavereist se ois huolestuttavaa jos joisin nii usein. (kaks tai kolme kertaa viikos) Juon sillee noin kaks tai kome kertaa kuus. Vietän vapaa-aikani kauppakeskuksis, joissa alaikäiset välittää toisilleen kaikkia päihteitä ja kun tutustuu oikeisiin ihmisiin niin saa aina ostettuu vaikka nuuskaa tai viinaa kun haluaa, näitä myyvät 15-vuotiaat joilla on joku joka tuo ulkomailta halvalla ja (alaikäiset)myyjät myyvät eteenpäin toisille alaikäisille kalliimmalla ja tienaavat. Minulla on kaveripiirissäni myös täysi-ikäisiä jotka hakevat aina kun vain kysyn, juomme myös välillä heidän autojensa kyydissä. Toki kaikki kaveristani ovat vanhempia joka voi myös vaikuttaa tähän kaikkeen.

Vierailija
44/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten käy syntyvyyden kun niitä paljon puhuttuja jännämiehiä ei enää nuorisossa ole :D

Mä oon 20 ja tunnen 7 pariskuntaa ikävälillä 17-21 joilla on lapsi tai eka tulossa. Että eiköhän se siitä. Nämä ei vaan oo jännämiehiä, vaan ovat muuttaneet yhteen ja käyvät töissä tai opiskelevat. Ne jännämiesten kanssa pörräävät on tehneet abortit.

Vierailija
46/46 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä että nykynuorten tarpeisiin on vastattu vauvana. Kun itse olin vauva, minua huudatettiin nälässä aina se 4 tuntia, sylittelyä pidettiin vauvan pilaamisena ja imetys loppui 2 viikon iässä äidin mentyä 3-vuorotöihin. Oman vauvani, nykyisen teinin hoidin päinvastoin.

Itse mietin myös, että yhtenä syynä on ruumiillisen kurituksen väheneminen ja se, että tunteista puhuminen on tullut koko ajan hyväksytymmäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi