Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain peruskoulun käyneet ihmetyttää

Vierailija
14.10.2017 |

Tunnetteko ihmisiä, jotka eivät ole suorittaneet peruskoulun jälkeen mitään muita koulutusta? Mikä siihen on ollut syynä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen. Eipä siihen muuta syytä ole.

Vierailija
2/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Oon paska kaikessa, vissiin jotenkin vajukki kun ei vaan suju mikään. Nyt oon jo 30 enkä vieläkään tiedä mitä työtä voisin opiskella tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soldiers of odinin jäsenet, poikkeuksetta.

Syynä erittäin vähäiset älynlahjat ja riippuvuus televion katselemiseen.

Vierailija
4/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Lukihäiriö kuulemma ollut päällimmäinen syy. Silti tienaa 70000 vuodessa.

Vierailija
5/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Oon paska kaikessa, vissiin jotenkin vajukki kun ei vaan suju mikään. Nyt oon jo 30 enkä vieläkään tiedä mitä työtä voisin opiskella tekemään.

Kyse on siitä, mitä haluat tehdä. Ei siitä, mitä et voi, et osaa, et pysty. Valitse jotain, mitä haluaisit tehdä. Kokeile, opiskele, elä. Olet vasta 30. Paljon on vajukkeja ylimmissäkin virkatehtävissä. 

Vierailija
6/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittämistä ja duunia riittää opiskelemattakin sekä muhkea perintö tulossa aikanaan.

Vierailija
7/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin lukion kesken kun muutin omilleni ja tyhmänä teininä aloin lintsailemaan. En tiennyt mitä tekisin lukion sijasta ja mitä pidempään olen kotona tekemättä mitään sitä vaikeampaa on aloittaa. Nyt olen 24 ja ollut 6 vuotta työttömänä. Ilmoittauduin juuri aikuislukioon mutta en oo vielä saanut aikaiseksi tehtyä sielläkään mitään.

Vierailija
8/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Nyt jo eläkeikää lähestyvä mies. Tosin silloin ei kai vielä ollut 'peruskoulua'.

Hänellä oli kiire tienaamaan, koska tyttöystävä tuli raskaaksi heidän ollessaan vielä teinejä.

Mutta silloin tuollakin polulla pärjäsi ihan kohtuullisesti. Mies on ollut satamassa ahtaajana vuosikymmeniä.

Vierailija
9/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen miljardööri Kjell Inge Rokke. Vanha tuttu.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kjell_Inge_R%C3%B8kke

Vierailija
10/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim. mä. Yläasteella yli ysin keskiarvo ja sitten lähdin suoraan töihin. Opiskelut jäi.

Vierailija
11/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, mitä haluat tehdä. Ei siitä, mitä et voi, et osaa, et pysty. Valitse jotain, mitä haluaisit tehdä. Kokeile, opiskele, elä. Olet vasta 30. Paljon on vajukkeja ylimmissäkin virkatehtävissä. 

Kiitos. Peruskoulun jälkeen olin ensin hetken lukiossa, sen jälkeen elämä oli pitkään yhtä sekavaa haahuilua. Muutamaa ammattikoulutusta yritin, mutta kesken jäi nekin. Mulla oli suuria vaikeuksia osassa kouluaineista, enkä oikein saanut niihin apua tai osannut sitä pyytääkään. Nyt ne vaikeudet olisi varmaan entistä suurempia, kun on unohtanut senkin vähän mitä ehkä osasi aikoinaan.

En varmaan edes pääsisi mihinkään kouluun... tietystihän ensisijaisesti nuoret saa opiskelupaikan. Hävettää.

Vierailija
12/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin ja pari sellaistakin jotka ei edes peruskoulua suorittanut loppuun asti. Älyn puute, motivaation puute ja koulukiusaus syinä. Nämä jotka ei käyny peruskoulua loppuun, on samanlaisia elämäntapa työttömiä kuin Ossi. Ja ikää kaikilla + 30.

Vierailija
13/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Peltosen tytär, joka on taitoluistelun Suomen mestari ja keskittyy toistaiseksi luisteluun. Tuskin tarvitsisi töitä tehdäkään enää koskaan koska isä on multimiljonääri ja äitikään tuskin köyhimys. Ei nyt sääliksi käy..

Vierailija
14/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin lukion kesken kun muutin omilleni ja tyhmänä teininä aloin lintsailemaan. En tiennyt mitä tekisin lukion sijasta ja mitä pidempään olen kotona tekemättä mitään sitä vaikeampaa on aloittaa. Nyt olen 24 ja ollut 6 vuotta työttömänä. Ilmoittauduin juuri aikuislukioon mutta en oo vielä saanut aikaiseksi tehtyä sielläkään mitään.

Kannattaa oikeasti tehdä opintosuunnitelma! Kirjaat siihen kaikki kokeet, tehtävien ja esseiden yms. palautuspäivät, sekä milloin luet kirjat ja ylipäätään opiskelet. Valitse välitavoitteita. Noudata suunnitelmaasi. Tsemppiä!

Vierailija
15/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Olen yrittänyt lukiota ja ammattikoulua useaan otteeseen, mutta kumpikaan ei sujunut. Olen ylisuorittaja, persektionisti ja kärsin ahdistusoireyhtymästä sekä traumaperäisestä dissosiaatiohäiriöstä (aka. jakautunut persoonallisuus). Pärjäsin aina hyvin koulussa, mutta joka päivä koulun jälkeen itkin ja raavin itseäni ahdistuneena verille. Lisäksi menetin suuren osan hiuksistani stressin takia ja lopulta mm. lopetin syömisen, kun sain päähäni ajatuksen, etten ansaitse syödä. Jotenkin tullut päähänpinttymänä sanonnasta "joka ei työtä tee ei syömänkään pidä" - Koin, etten tee tarpeeksi kovasti töitä, joten tunsin syyllisyyttä. Omituista, sillä opiskelin hulluna.

Olen käynyt nyt neljä vuotta psykoterapiassa. Se on auttanut paljon, mutta en siltikään koe olevani vielä kykenevä opiskelemaan. Päivittäisessä elämässä olen melko onnellinen, enkä ahdistunut, mutta heti kun alan suunnitella kouluun paluuta, alan näkemään hirvittäviä painajaisia ja menetän yöuneni.

Vierailija
16/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ville Peltosen tytär, joka on taitoluistelun Suomen mestari ja keskittyy toistaiseksi luisteluun. Tuskin tarvitsisi töitä tehdäkään enää koskaan koska isä on multimiljonääri ja äitikään tuskin köyhimys. Ei nyt sääliksi käy..

Eih. Kyllä se olisi hyvä hiukan jotain sivistystäkin saada sinne päänuppiin, vaikkei sitä elantonsa ansaitsemiseen tarvitsisikaan.

Kiekkoilija-isä ja bimbo-äiti sitä tuskin pystyvät kovin paljoa tarjoamaan.

Ei esim. Herlinien jälkikasvu koulusta laista, vaikkei heidänkään sitä varsinaisesti käydä tarvitsisi.

Vierailija
17/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sumeilemattoman törkeää jättää koulunkäynti peruskouluun. Kehitysvammaisetkin käyvät vielä jotain sen lisäksi.

Vierailija
18/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Sai nuorena miehenä vakituisia hanttihommia ja jäi tekemään niitä vähän pidemmäksi aikaa kuin oli alunperin tarkoitus. Nyt kolmikymppisenä opiskelee aikuislukiossa ja pohtii AMK/yliopisto-opintoja. 

Vierailija
19/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persektionisti ;D

Vierailija
20/24 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ainakin yhden. Aloitti kuulemma peruskoulun jälkeen amiksen, mutta saikin hyvän työpaikan ja sillä tiellä on edelleen. Mihinkäs sitä koulutusta tarvii, jos on tyytyväinen töihinsä ja pystyy elättämään itsensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi