Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ekaa kertaa menossa yksin miniristeilylle ja tietyt asiat on mulle epäselviä!

Vierailija
14.10.2017 |

Olen käynyt risteilyllä viimeksi vuosia sitten ja silloin olin vanhempieni seurassa jotka osti risteilyn netistä ja tulosti paperille ne pääsyliput vai millä nimellä niitä kutsutaankaan ja mun ei tarvinnut huolehtia mistään.

Tällä kertaa olen menossa yksin laivalle. Mulla ei ole tulostinta mutta varasin ja maksoin risteilyn netissä ja sain sähköpostiin varausvahvistuksen jossa kehotetaan "ota mukaan varausnumerosi" ja varausnumero onkin tuon ilmoituksen perässä.

Sitten siinä kerrotaan kuinka lähtöselvityksessä pitää olla 30 minuuttia ennen laivan lähtöä.

Mutta en siis yhtään tiedä että miten toimin siellä terminaalissa/satamassa lähtöselvityksessä? Näytänkö mä tuon varausnumeron kännykästäni jo siellä terminaalin infopisteessä vaiko vasta siellä käytävässä jota pitkin kaikki kävelee laivaan ja on ne jotkut piippaavat puomit? :D Ja siis onko tuo varausvahvistus nyt mun pääsylippu vai annetaanko mulle erikseen joku lippunen kuten leffateattereissa? Ja missä vaiheessa saan sellaisenkin läpyskän jolla avaan hyttini oven?

Toimiiko laivalla tekstarit? Pystynkö lähettämään ja vastaanottamaan tekstareita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallenna se varausnumero kännykkääsi. Jos sait sähköpostilla liitetiedostona varausvahvistuksen, voit näyttää myös sen. Mene terminaalissa check-in -tiskille, saat varausnumeron näyttämällä maihinnousukortin. Varaudu näyttämään henkkarit. Maihinnousukortilla pääset sitten terminaalin porteista läpi ja laivaan. Saattaa olla, että maihinnousukortti tarkistetaan vielä laivassa. Kivaa reissua!

Vierailija
2/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terminaalin tiskillä näytät varausten (ja passin) ja saat maihinnousukortin ja hyttiavaimen.

Tekstarit ei välttämättä tule avomerellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se maihinnousukortti on myös hyttiavaimesi. Tekstarit toimii niin kauan kuin kenttää riittää, merellä ei välttämättä riitä.

Vierailija
4/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu kuin lentokentällä, eli se sun maksamaa matkaa vastaat saat terminaalin chckinnistä maihinnousukortin, joka vastaa lentokoneen lentolippua. Eli varausnumeron kanssa tiskille ja tiskiltä lippu jolla pääsee portista sisään ja se toimii myös hytin avaimena.

Vierailija
5/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma puhelimeni toimii koko matkan. Hyppää VIron ja Suomen verkon välillä kunnes siirtyy Viron verkkoon kokonaan.

Vierailija
6/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa paikoissa on myös automaatteja, joista saa sen maihinnousukortin.

Vierailija
7/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varausnumero on tärkein. Voit kirjoittaa sen erilliselle lapulle. Terminaalissa valitse luukku jossa on laivayhtiön/ matkanjärjestäjän nimi. Jonottaessasi voit kaivaa passin ja varausnumeron, ja virkailija antaa sinulle maihinnousukortin, jolla pääset laivaan ja sama toimii myös hyttiavaimena. Ainakin viking linen terminaalissa on automaatti josta saat maihinnousukortin varausnumerolla eikä tarvi jonottaa luukulle. Säilytä kortti koko matkan ajan. Laivassa on infotiski josta voit käydä kysymässä neuvoa.

Vierailija
8/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkä yhtiön laivalle menet, mutta tuo 30 minuuttia ennen laivan lähtöä kuulostaa enemmänkin siltä ajalta kun lähtöselvitys päättyy, ja laivaan nousukin saattaa päättyä jo samoihin aikoihin. Eli mene ihmeessä aikaisemmin. Lähtöselvityksen voi tehdä terminaaliin "lippuluukulla" tai usein myös lähtöselvitysautomaatilla.

Minne risteily suuntautuu (Tallinna/Tukholma)? Yleensä avomerellä kenttä häviää, mutta wifi laivassa saattaa olla.

Vierailija
9/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkä yhtiön laivalle menet, mutta tuo 30 minuuttia ennen laivan lähtöä kuulostaa enemmänkin siltä ajalta kun lähtöselvitys päättyy, ja laivaan nousukin saattaa päättyä jo samoihin aikoihin. Eli mene ihmeessä aikaisemmin. Lähtöselvityksen voi tehdä terminaaliin "lippuluukulla" tai usein myös lähtöselvitysautomaatilla.

Minne risteily suuntautuu (Tallinna/Tukholma)? Yleensä avomerellä kenttä häviää, mutta wifi laivassa saattaa olla.

Tehdäänkö miniristeilyjä muualle kuin Tallinnaan? 

Vierailija
10/10 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehdäänkö miniristeilyjä muualle kuin Tallinnaan? 

Turusta aamulla Maarianhaminaan ja illaksi takaisin. Onko Turku- Tukholma- Turkukin miniristeily nimeltään, kaipa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi