Sokerittomat ja vegaaniset synttärit
Ideoita tarjottaviksi? Kannattaisko leipoa raakakakku?
Kommentit (17)
Siis et tiedä mistä aloittaa ja haluat sellaiset feministiset vegaaniset sokerittomat syndet järjestää? toivottavasti et kenellekään lapselle
Raakakakku, esim.
https://www.kodinkuvalehti.fi/reseptit/valipalat-juhli-ja-nauti-makea-l…
Napostelukasviksia (porkkana, kurkku, kukkakaali, selleri) + dippi oatlyn ranskan"kermaan"
Hedelmäsalaatti
Smoothie
Itse leivottu leipä/karjalanpiirakat (esim. ruis- tai spelttijauhoon ja ohrapuuroon), vegaanista margariinia/pestoa/muuta kasvistahnaa ja pilkottuja vihanneksia
Popcorn (itse tehty, juustoista makua saa esim. ravintohiivahiutaleilla)
Nämä siis huomioon ottaen että sokerilla tarkoitat prosessoitua valkoista sokeria.
Hedelmistä saa kaikkea hyvää. Ruokosokeria voi käyttää jos ei sivan ehdoton ole. Samoin hunsjaa. Tai sokeritonta jäötelöä tai itse tehtyä jäötelöä ja siitä jäätelökakku. Nam nam! Ja pähkinöi tä ja sipsejähän voi olla
Itsetehtyjä jääpuikkoja smoothiesta.
Kuulostaa painajaiselta. Ketä vihaat noin paljon?
Kuulostaa ihanalta. Varsinkin nyt halloweenin aikasn voit tehdä teemaan sopivia juttuja. Tulisin vieraaksi ehdottomasti
Googleta vaikka vegaanijuustokakku
Älä laita "hunsjaa", sitä ei vegaani siedä. Mehiläistä riistetään.
Samoilla linjoilla:
Pilko kasviksia + cuacamole
Kasvisvartaat uunissa tai grillissä (pilkottujen kasvisten lisäksi voi tehdä kasvispyöryköitä + laittaa sieniä)
Kahvin kanssa joku marjainen raakakakku (nyt olisi puolukkakausi)
Dammenbergin sokeriton ja maidoton suklaa (mm. minttu, kookos tai toffee)
Brunbergin sokerittomat riisipatukat (kivoja myös kahvin tai teen kanssa)
Ruisnappeja, vähän kasvirasvaa ja siihen päälle joku sekoitus (aurinkokuivattu tomaatti, tuore tomaatti pieninä, tuore basilika, suola, pippuri)
Tofu-pasta-salaatti (+ esim. tomaatti, paprika, oliivit, omena) ja sekaan alpron maustamaton soijajugurtti
Hampurilaiskestit: Tee sämpylät ja kasvispihvit valmiiksi ja sitten vaan soossit, tomaatti, ananas, sienet, jalapeno, suokakurkku, salaatti
Peruna- tai bataattiranskalaiset
Voihan sitä syödä suolaista ja rasvaista mättöä, jos sokeri ja liha-maito-muna ei käy. Niin myös yleensä kaikkiruokaisetkin tykkää eikä valita.
Vierailija kirjoitti:
Itsetehtyjä jääpuikkoja smoothiesta.
mieluummin itsetehtyjä jääpuikkoja vedest, onpahan vittu vegaanista ja sokeritonta!!!!!!!!!
Ketä tällaiset juhlat palvelevat? Jos et itse halua sokeria syödä voisiko vieraille edes olla jotain herkkuja? Toki aina voi tehdä vaikka hedelmäsalaattia ja vaikka ruokaisan pastasalaatin mutta aika tylsää on. Älä ainakaan mainosta etukäteen että vedät tämmöistä linjaa, vaikka monet kavisherkut ovatkin hyviä kuulostaa tuo jo minunkin (kala/kasvis syöjä) korvaan aneemiselta.
Miksi kaikki olettaa, että vieraat on pystymetsästä revittyjä sokeripeppuja? Voihan olla, että kutsuttu kaveriporukka on terveellisesti elävä ja tuollaista ruokavaliota harrastava porukka, jolle ei pulla kelpaa. Ilmeisesti se on tällä palstalla täysi mahdottomuus ajatuksena.
Olen ollut tuollaisilla synttäreillä. Tarjolla oli erilaisia raakakkuja. Vieraat maistoivat kohteliaisuudesta mutta aivan kaamean makuisia ne oli, oli melko kiusallinen tunnelma läpi synttäreiden.