Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen vanhempien pihiys on myös syy lasuun!

Vierailija
14.10.2017 |

Tiedän perheitä, joissa viranomaiset ovat käyneet sen takia, että äiti ja isä on sairaalloisia säästäjiä. Juuri näitä "2200 euron bruttopalkasta säästän 600 e joka kuussa", jotka tällä palstalla leveilevät sillä että elämä jää elämättä.

Ihmiset jotka säästävät näin paljot käyttäytyvät samoin kuin ihmiset, joilla ei ole varaa mihinkään. Eli kaikesta pihistetään. Lapset kärsivät aliravitsemuksesta, lasten maine koulussa kärsii jne. Ehdottomasti lasun paikka!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on se henkinen puoli. Lapset näkevät vanhempien ahdistuvan ja riitelevän senteistä. Siitä voiko ostaa voita vai kaikkein halvinta margariinia. Voiko kirjekuoren ostaa vai pitääkö itse taittaa arkki kuoreksi. Puhumattakaan auton tai julkisten käytöstä... ei kun kävellään, tuli taivaalta mitä tahansa.

Vierailija
2/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se holtiton rahankäyttö on paljon pahempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varmaan juuri päinvastainen tapaus. Haen vaikka kuun taivaalta lapseni tähden. Ehkä tämän kiltteyspiirteeni vuoksi olenkin ajautunut vaikeaan suhteeseen joka johti ls-asiakkuuteen.

Vierailija
4/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piheissä perheissä lapsilla ja heidän toiveillaan ei ole mitään arvoa. Se on vain tämä sairaalloinen mania eli säästäminen, joka merkitsee. Usein ovat lestadiolaisalueilta tai jostain Oulun seudulta.

Vierailija
5/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mun nettotulot on 2300e/kk ja säästöön menee 500e/kk. Ei meillä pihistellä, eikä lapset ole aliravittuja tai kulje rikkinäisissä vaatteissa.

Niitä säästöjä käytetään silloin jos tulee oikein tiukka tilanne. Eli esim. pitkä sairasloma, pesukone hajoaa yms.

Ei ole vuosiin tullut sitä tiukkaa tilannetta ja ollaan välillä käytetty säästöjä matkusteluun ja muuhun kivaan.

Vierailija
6/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nämä säästäjät on usein vanhojapiikoja. Jättävät sitten perinnön kissoille. Kun asuntoa siivotaan paljastuu kaikenlaista mt-ongelmaa.

Vierailija
7/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anarkisteilla on tapana tehtailla aiheettomia lasuja.

Vierailija
8/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mun nettotulot on 2300e/kk ja säästöön menee 500e/kk. Ei meillä pihistellä, eikä lapset ole aliravittuja tai kulje rikkinäisissä vaatteissa.

Niitä säästöjä käytetään silloin jos tulee oikein tiukka tilanne. Eli esim. pitkä sairasloma, pesukone hajoaa yms.

Ei ole vuosiin tullut sitä tiukkaa tilannetta ja ollaan välillä käytetty säästöjä matkusteluun ja muuhun kivaan.

Älä kuule kehuskele sairaudellasi!

Vierailija
9/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisen säästäjän. Huvittavinta on, että hän valittaa aina ettei ole rahaa mininkään. Kun sanon, että sinähän laitat 500 e joka kuussa sivuun, niin hän suuttuu. Itse nauran.

Vierailija
10/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kuule kehuskele sairaudellasi!

Vituttaako kun et osaa käyttää rahaa?

Vierailija
11/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta sinä nyt vaan ap. tasapainottaa se oma budjettisi, niin ei tarvitse niin kadehtia.

Vierailija
12/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nyt ei olisi lasun syy nykyään

Vierailija
13/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti oli säästäjä.

Sain vain kirpputorirääsyjä, hän kehuskeli suvulle, että minun vaatteisiini menee vain 5 markkaa vuodessa, kun keräsi ne kirpputorin alahyllyltä tai roskista. Itse hän pukeutui ylellisesti.

Hiukseni äiti tasoitti (rumasti) fiskarsseilla, omaan kampaajaan hänellä meni 200 kuussa.

Sain olla aina yksin kotona (kaverientuontikielto, ikuinen), kun äiti ja isä olivat kaikki illat ja viikonloput kokonaan kavereiden kanssa, töissä tai ravintoloissa, välillä kävivät ulkomailla. Minulle ei hoidettu ketään lastenhoitajaa.

Nyt ne saiturit ovat eläkkeellä, käyttävät vain joka toisen kuukauden eläkkeen, joka toinen menee säästöön. Ostelevat sitten uusia autoja, mökille tavaroita ja matkustelevat. Minä en ole heille ihminen, enkä ole tervetullut mökille.

Olisin halunnut, että minut olisi haettu pois jonain yksinäisenä yönä,

kun pelkäsin siellä yksin ja nälissäni. Vanhempani olisivat ansainneet "lämpimän" vastaanoton villin ja vapaan viikonloppunsa jälkeen ja minä olisin tarvinnut kodinomaisemman kasvupaikan. Nyt aikuisena näen niitä ihmisiä enää joskus jouluna. Eivät raaski oikein ostaa tai syödä mitään, ainakaan kotonaan.

Kyllä liika säästäminen ja lapsen ignooraaminen ovat syy lasuun!

Vierailija
14/14 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan juuri päinvastainen tapaus. Haen vaikka kuun taivaalta lapseni tähden. Ehkä tämän kiltteyspiirteeni vuoksi olenkin ajautunut vaikeaan suhteeseen joka johti ls-asiakkuuteen.

Voi että.. Kai sinä nyt ymmärrät että teet karhunpalveluksen lapselle jos hän saa aina kaiken mitä haluaa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi