Kokemuksia kirkasvalolampusta?
Löytyykö kellään kokemuksia kirkasvalolampusta? Helpottaako väsymystä? Itse ajattelin hankkia beurerin TL50 mallin. Teen pelkkää aamuvuoroa ja pimeänä aikana väsyttää aivan julmetusti.
Auttaako tämä oikeasti vai onko pelkkää hölynpölyä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo auttanut kaamosmasennukseen?
En usko, että se auttaisi pahaan masennukseen. Se auttaa pieneen alakuloon ja väsymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Silmiin sattuu se valo. Mitään piristävää vaikutusta ennole havainnut.
Jos kirkas valo aiheuttaa kipua silmissä, kannattaa käydä silmälääkärissä. Sinulla voi olla kaihi.
Vierailija kirjoitti:
Lisää valoa jumalauta vaikka niin että silmistä vuotaa vettä, silmiä kirvelee, häiköisee kaikki valot, sisävalotkin niin että ei voi katsoa kun alas. Joku joka tuollaista suosittelisi mulle, saisi toivotukset alimpaan hellvettiin.
Tekis mieli tunkea sellaisen perzuksiin tuollaiset valot, joka niitä tuputtaa jollekin muka masennukseen.
Ettei nyt vaan tshalleen haluta häiköistä kuulustelu aloilla, jotta alkaisi toimimaan niin kuin joku toinen haluaa. Ylös ulos ja töihin!
Ettei jäädä vaan kotiin makaamaan nynnyyyy. Muuten aika paha jos kaupoissakin silmiä håiköisee. Kai ainakin ruuan ostaminen on vähän niinku pakko?
Mene nyt äkkiä näöntarkastukseen. Silmälääkärin tutkimus on ehkä tarpeen. Minua häikäisi melkein kaikki. Oli pitkälle edennyt harmaakaihi ja pääsin leikkaukseen yhteiskunnan palvelusetelillä. Maailmani oli surullisen harmaa. Leikkauksen jälkeen tajusin, etten ollut nähnyt värejä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää valoa jumalauta vaikka niin että silmistä vuotaa vettä, silmiä kirvelee, häiköisee kaikki valot, sisävalotkin niin että ei voi katsoa kun alas. Joku joka tuollaista suosittelisi mulle, saisi toivotukset alimpaan hellvettiin.
Tekis mieli tunkea sellaisen perzuksiin tuollaiset valot, joka niitä tuputtaa jollekin muka masennukseen.
Ettei nyt vaan tshalleen haluta häiköistä kuulustelu aloilla, jotta alkaisi toimimaan niin kuin joku toinen haluaa. Ylös ulos ja töihin!
Ettei jäädä vaan kotiin makaamaan nynnyyyy. Muuten aika paha jos kaupoissakin silmiä håiköisee. Kai ainakin ruuan ostaminen on vähän niinku pakko?
Mene nyt äkkiä näöntarkastukseen. Silmälääkärin tutkimus on ehkä tarpeen. Minua häikäisi melkein kaikki. Oli pitkälle edennyt harmaakaihi ja pääsin leikkaukseen yhteiskunnan palvelusetelillä.&nbs
Mulla tuli jälkikaihi
On kokemuksia useamman vuoden ajalta, kärsin ennen pahoista kaamosoireista. Suosittelen ostamaan isoimman ja tehokkaimman mihin on varaa. Pienimmissä lampuissa on tehokkain hoitoetäisyys jopa niinkin vähän kuin 10-20 cm eli jos istut kauempana lampusta niin teho on paljon pienempi tai häviää kokonaan. Minua ei kiinnosta istua nenä kiinni lampussa, ostin Innoluxin Supernovan ja olen ollut todella tyytyväinen. Lampussa on tehoa vielä 2 metrin etäisyydeltä, itsellä on noin metrin päässä.
Minulla on ollut kuutisen vuotta jokatalvisessa käytössä Rondo. Käytän sitä aamuisin puolesta tunnista kahteen tuntiin ja kyllä se on helpottanut talviväsymystä. Herää pirteämpänä eikä illalla ala väsyttää liian aikaisin. Polttimon kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, tosin en tiedä saako sitä vaihdettuakaan. Maksoin siitä muistaakseni suunnilleen sata euroa, on ollut rahansa arvoinen. Saa nähdä, kauanko vielä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut kuutisen vuotta jokatalvisessa käytössä Rondo. Käytän sitä aamuisin puolesta tunnista kahteen tuntiin ja kyllä se on helpottanut talviväsymystä. Herää pirteämpänä eikä illalla ala väsyttää liian aikaisin. Polttimon kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, tosin en tiedä saako sitä vaihdettuakaan. Maksoin siitä muistaakseni suunnilleen sata euroa, on ollut rahansa arvoinen. Saa nähdä, kauanko vielä toimii.
Vaihdoin Rondon Philipsiin kun oli niin huono
Mulla ainakin auttaa kun ulkona ihan pimiää
Vierailija kirjoitti:
OK kirjoitti:
Jäi mainitsematta, etten koskaan käytä kirkasvalolamppua klo 12 jälkeen!
Jostain luin ettei sovellu jos on altis migreenille. Miehelläni on taipumusta moiseen joten käytän lamppua toisessa huoneessa.
Minä käytän vaikka olen altis migreenille. Ei ole kirkasvalo laukaissut kohtausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK kirjoitti:
Jostain luin ettei sovellu jos on altis migreenille. Miehelläni on taipumusta moiseen joten käytän lamppua toisessa huoneessa.
Minä käytän vaikka olen altis migreenille. Ei ole kirkasvalo laukaissut kohtausta.
Minulla on epilepsia ja ei ole laukaissut epilepsia kohtausta
Vierailija kirjoitti:
On kokemuksia useamman vuoden ajalta, kärsin ennen pahoista kaamosoireista. Suosittelen ostamaan isoimman ja tehokkaimman mihin on varaa. Pienimmissä lampuissa on tehokkain hoitoetäisyys jopa niinkin vähän kuin 10-20 cm eli jos istut kauempana lampusta niin teho on paljon pienempi tai häviää kokonaan. Minua ei kiinnosta istua nenä kiinni lampussa, ostin Innoluxin Supernovan ja olen ollut todella tyytyväinen. Lampussa on tehoa vielä 2 metrin etäisyydeltä, itsellä on noin metrin päässä.
Ei tarvitse lampun olla iso vaan riittää että on paljon luxeja eli valotehoa
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin auttaa kun ulkona ihan pimiää
Sama. Lähtee hyvin päivä käyntiin
Vierailija kirjoitti:
OK kirjoitti:
Ei vaikuta mulla migreenisenä ainakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo auttanut kaamosmasennukseen?
Mulla on ainakin tuollainen 10 000 lx https://kodinkone.com/paras-kirkasvalolamppu/ lamppu auttanut kaamosmasennukseen. Löytyy monia eri malleja tuosta vertailusta jossa on yli 10 000 luxia valotehoa.
Laitan testiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt äkkiä näöntarkastukseen. Silmälääkärin tutkimus on ehkä tarpeen. Minua häikäisi melkein kaikki. Oli pitkälle edennyt harmaakaihi ja pääsin leikkaukseen yhteiskunnan palvelusetelillä.&nbs
Niihin mennään rahalla, ei sanomalla että on ongelmia. Tutkimus tehdään vain jos työntekijä suostuu. Muuten ei.
Multa leikattu myös silmät tuon takia ja jälkikaihit samaten, joten koettu on ettei lähes sokealla silmällä noin vain "mennä" tutkimuksiin. Niihin pääsee. Ja vain työntekijän näin halutessa.
Mulla jo valmiiksi leikatut niin ei kukaan suostunut maksuttomiin tutkimuksiin. Noihinkin siis on ihan erityiset kriteerit että pääsee. Ei voi tuosta noin vain hankkia todistetta että silmä on lähes sokea. Siihen pääsee jos pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt äkkiä näöntarkastukseen. Silmälääkärin tutkimus on ehkä tarpeen. Minua häikäisi melkein kaikki. Oli pitkälle edennyt harmaakaihi ja pääsin&nb
Niin on mullekin tullut.
Osa näistä kuuluu kunnalliselle. Jonne tietysti pääsee vain jos pääsee.
Toimiik oikeasti?