haluan Kuopioon!
Kommentit (52)
Savolaisuus on geenivirhe. Todisteita: Paavo Lipponen, Marco Hietala, Juhan af Grann....
Kuulkaas kun mää oon kyllästyny Helsinkiin ja kylmiin ihmisiin että siksi haluan lähteä Savoon!
Sain eilen vinkkiä lähtöön.
Saa kuulemma puhua ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mie en tykkää mutta pakko asua töitten ja puolison takia. Ihmisistä leppossuus kaukana ja liikennekulttuuri ihan tappomeininkiä. Ajelleevat kun päättömät
Kommenttisi sopii moniin paikkakuntiin -luulen. On tosi yksisilmäistä syyttää kaikkia paikkakunnan asukkaita paitsi itsrään. Syytökset kertovat itsestä enemmän kuin muista.
Olen asunut monella paikkakunnalla ja nyt viimeiset 10v kuopiossa. En vaihda.
Myös tuttavani kehui Kuopiota niin paljon oltuaan siellä kolme kuukautta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
On! Maailman ihanin paikka. Käytiin just saunassa ja nyt odotan että ruoka valmistuu ja pääsen syömään.
Saunominen ja ruokailu eivät ole paikkakuntaan sidottua. Kuopiolaiset vaikuttavat jotenkin vähä-älyisiltä.
" Eteenpäin", sanoi mummo lumessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa opiskelevana sanon, että tää on ihan hirvee paikka niiden "immeisten" osalta. Muuten kyllä kivat palvelut, hyvät harrastusmahdollisuudet ja kivasti luonnonläheinen kaupunki.
Miten niin hirveitä?
Juuri 1-2kk sitten oli uutinen, jossa sanottiin, että itäsuomalaiset etenkin kuopiolaiset on mieleltään sairainta sakkia Suomessa. Päättele siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa opiskelevana sanon, että tää on ihan hirvee paikka niiden "immeisten" osalta. Muuten kyllä kivat palvelut, hyvät harrastusmahdollisuudet ja kivasti luonnonläheinen kaupunki.
Miten niin hirveitä?
Juuri 1-2kk sitten oli uutinen, jossa sanottiin, että itäsuomalaiset etenkin kuopiolaiset on mieleltään sairainta sakkia Suomessa. Päättele siitä.
Vai niin. Entäs täällä kun kukaan ei puhu ja kaikki ovat lokeroissaan?
Vierailija kirjoitti:
Kellä lämpiää sauna Kuopiossa?
Mulla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On! Maailman ihanin paikka. Käytiin just saunassa ja nyt odotan että ruoka valmistuu ja pääsen syömään.
Saunominen ja ruokailu eivät ole paikkakuntaan sidottua. Kuopiolaiset vaikuttavat jotenkin vähä-älyisiltä.
Sinä tunnut ainakin olevan sidottu siihen yhteen ainoaan ajatukseen jonka ap kertoi alkuperäisessä kirjoituksessaan. Mieli järkkyi heti kun jotain vähän lisättiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla!
Tuleeko hanasta kirkasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla!
D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin hirveitä?
siitä oli ketjukin https://www.vauva.fi/keskustelu/2960687/miksi-pohjois-savolaiset-niin-s…
Opiskelin lääkäriksi Kuopiossa ja heti valmistuttuani palasin Etelä-Suomeen. Itkin ilosta päästessäni pois Savosta. Ihan kuollut kaupunki. Kahvilareissu ei onnistu klo 19 jälkeen, kulttuurielämää ei ole, kaupunginteatterissa pyörii Hiliman päivät-farsseja maakuntien mummoille, musiikkikeskuksen konserttiohjelmisyo suunnattu miellyttämään tanssilavakansaa, kaupunginorkesterilla vai 8 konserttia vuodessa, solistit orkan kuukausipalkkaisia, yöelämässä alkoholisoituneita keski-ikäisiä ja yökerhoissa lihatiskimwininkiä, ei klubeja, ei elävää musiikkia. Yliopisto biotieteisiin painottuva laboratorio, proffatkin sivistymättömiä ja kapea-alaisia luonnontieteilijöitä, yliopistolta humanistit ja taideopiskelijan puuttuu.
Perusopetus tehdään Suomen 2. Halvimmalla eli 2.huonoiten, jättimäiset ryhmäkoot kouluissa ja päivähoidossa. Viimeinenkin yläkoulu keskustasta lakkautettu: nuoret pois keskustasta lähiöihin. Kuntaliitosten myötä sairaat ja vanhukset lähetetaan Kuopiossa asuvista puolisoista ja perheistä huolimatta hoitoon vuodeosastolle Nilsiään, Karttulaan, Maaningalle ja Jusnkoskelle - nämäkin aiemmin hyvät palvelut omanneet kunnat erehtyneet liittymään Kuopioon.
Terveydenhuoltopalvelut surkeat: KYS päivystyksen ongelmat HS pääkirjoitusta myöten raportoitu.
Ei teollisuutta, ei yrittäjyyttä. Pelkkää palveluammattia ja julkisen sektorin matalapalkka-ammatteja.
Ei kivijalkakauppoja, keskusta tyhjennetty ja täynnä tyhjiä liiketiloja. Moottoritien varrella yli 10 km keskustasta Matkus-Ikea- kauppakeskus, jossa Ei lainkaan oikeita kauppoja, ainoastaan krääsä-halpisketjukauppoja (Glitter,HM,Ginatricot,Kappahl), joissa kapea valikoima tuotteita, mutta samaa tuotetta rekkalasteittain ja aivan identtisiä löytyy kaikista Suomen samoista ketjuista.
Elokuvia dominoi Finnkino, isocee näyttää vain mainstream roskaleffoja. Yksi elokuvakerho, joissa harvoin näytöksiä.
Ravintolatarjonta ehkä pahin handicap: Mäkkäri,Hese,Amarillo,Rosso,Fransmanni, pääasiassa S-liike dominoi.
And last but not least: savolaiset... no comments.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla!
Ruosteen/paskanruskeeta pukkaa.
Kamalinta Kuopiossa ovat leipäjonot ; keskellä kaupunkia kiemurtelevat usean korttelin mittaisina.
Minusta pahinta ovat Sunnuntait: tori -se kuuluisa muslimina napa-on aivan tyhjä. Tunnelma su Kuopion keskustassa on aavemainen. Kaupunki on kuollut. Kaikki ovat kiinni ja lukossa. Kadut tyhjiä, ei ketään.
Joo liikennekäyttäytyminen on tosiaan maalaismaista ja ajoittain jopa pelottavaa. Mutta on liikennesuunnittelussakin parannettavaa. Minä tunsin yhden sviddumaisen savolaisen kun asuin Jyväskylässä mutta se asuu nyt Oulussa (onnea Oulu) ja itse asun täällä Kuopiossa ja ihmiset on ihan ok.