Käytättekö saunassa peflettiä?
Minua kiinnostaisi tietää, kuinka moni käyttää kotona omassa saunassaan peflettiä/laudeliinaa?
Poikaystäväni mielestä ei tarvitse käyttää ja laudeliina on ihan turha, minun mielestäni taas ehdottomasti aina käytetään.
Kommentit (13)
Tietenkin käytän. Kenenkään hanurinjäljet lauteissa eivät ilahduta.
Poikaystäväsi varmasti pesee saunan aina käytyään iskemässä ahterinsa lauteille?
Käytän aina. Ja toivoisin muidenkin käyttävän. Ei ole kiva käydä sellaisessa saunassa, jonka lauteilla on istuttu ilman mitään suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytän peflettinä vessapaperia
Vessapaperi ei taida kestää saunassa käyttöä. Etenkään ihan märkänä. Jää kamalat mujut lauteille.
Käytän. Minulla on oma sauna mutta kerrostalossa on myös tunnelmallinen ulkoasunsa joen rannalla ja varsinkin siellä haluan olla varma että en saa pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, kuinka moni käyttää kotona omassa saunassaan peflettiä/laudeliinaa?
Poikaystäväni mielestä ei tarvitse käyttää ja laudeliina on ihan turha, minun mielestäni taas ehdottomasti aina käytetään.
Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä, mutta mies on taas kerran oikeassa.
Aina.
En niinkään bakteerien takia - ne kuolevat saunan lämmössä ja kuumuudessa kyllä tehokkaasti, vaan ihan lian ja hien vähentämiseksi.
Meinaan se hiki, joka noruu iholta lauteille ja varsinkin sinne laudelautojen väliin ja pohjalle on aika kammottavan pistävän hajuista.
Joskus ihan siisteissäkin asunnoissa haistaa heti saunaan astuessaan, että täällä on saunottu ilman peflettejä, eikä niitä lauteiden alapintoja ole pesty vähään aikaan. (Lauteiden väleistä niitä on melko mahdoton pestäkään, tekee ajan kanssa semmoista rusehtavaa tatinaa sinne)
En käytä. Inhoan sitä kun kuiva pefletti takertuu kosteaan ihoon. Mukavampi saunoa ilman.
Meillä on kaikilla omat nimikoidut laudeliinat, joita ilman muuta käytetään.
Käytän sekä kotona että muualla ja syy on mullakin suojata lauteita. Kerran viikossa mene pefletti pesuun 60 asteessa lakanapyykin kanssa. Vieraille on kertakäyttöiset, itsellä on kankainen.
En käytä kotona.