Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

asunnonhaku luottotiedottomana

13.10.2017 |

On hankalaa ja ihan mahdotonta. Haen asuntoa joka olisi vähän parempi kuin se jossa asun. Olen oppinut ajattelemaan että parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla. Olen myös oppinut ajattelemaan että tää luottotiedottoman, mutta muuten hyvän vuokralaisen karsiminen kuuluu siihen rasismiin kuin "liian vanha"töihin tai "liian ammattitaitoinen" töihin. Eli puhutaan trendeistä. olen myös miettinyt että tuleeko nykytrendiin tulevaisuudassa heittää ulos asukkaat joilla ei ole luottotietoja, vaikkakin on aina maksaneet vuokran ajallaan? Kuulostaa ihan Hitleraikakauden rasismilta. Monet veemäiset tyypit saavat ehkä jotain kiksejä siitä kun voivat lempata jonkun ihan typerän jutun takia jotta seuraisivat trendiä. Minun vikani ei ole ollut se että olen ylivelkaisena sillä aikoinaan minulla oli työ josta maksettiin vain provikkaa. Kun en sitten saanut sitä palkkaa tarpeeksi niin menin tietenkin sossulle. Mutta sossu sanoi: Mutta sinullahan ON JO TYÖPAIKKA mikset saa tarpeeksi palkkaa?? Eli sossutäti oli ihan täpeissään kun sai päästellä ilmoille hädässäolevalle vaikka mitä mädännäisyyttä. En voinut mennä yleiselle asianajajalle sillä ne nyt paskat välittää mistään muusta kun palkastaan. Otin sitten velkaa vaikka mistä etten joutuisi kadulle. Lopulta paloin niin loppuun että jouduin sairaalaan. Sairaanhoitopiirissä oli aivan ihana lääkäri joka ehdotti minulle että pyrkisin varhaiseläkkeelle ja sairaalan sosiaalihoitaja ehdotti edunvalvojaa. Vähän aikaa kun meni pääsin velkajärjestelyyn ja kaikki selkes sen saman tien. Kunhan nyt jaksan kihnuttaa joitakin vuosia ei kukaan enää vittuile mulle mun luottotiedoista! Vahvana persoonana pyrin vielä töihinkin. Kyllä minun elämäni vielä siunaantuu mutta miten käy näille "rikkaille" jotka eivät löydä elämästään muuta kun "valita" trendin mukaista toimintaa? Aikamoisia tyhjäpäitä eikö?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kun sinä et ole maailman napa eikä sinulle suoda mitään erityisoikeuksia.

Vierailija
2/5 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sekin on hirveää rasismia kun minä en suostu tapailemaan naapurin seppoa joka on pettänyt kaikkia edellisiä naisiaan. Siis mitä se menneisyys muka kertoo tulevaisuudesta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä takia sitten tarjotaan erityisoikeuksia kaikille lusmuille jotka elää mm vanhempiensa rahoilla ja sossun ym. rahoilla?  Ei katso ku heillä ei ole luottotietohäiriöitä!!  :OOOO.

Kaikki nää nuoret pikkuhutsut joilla ei oo MITÄÄN KOKEMUSTA OIKEASTA ELÄMÄSTÄ muuta ku juoksevat shoppailemassa päivästä toiseen ja saavat ihan tosta vaan asunnon.

Vierailija
4/5 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luottotiedottomana on varmaan vaikeaa saada yksityisiltä mutta kaupungin asunnon saantiin sen ei pitäisi vaikuttaa, tiedä sitten onko heilläkin joitain kirjoittamattomia sääntöjä? Esim. Helsingin kaupungin sivuilla sanotaan että maksuhäiriömerkintä ei estä asunnon saamista mutta vuokrarästejä ei saa olla. Voit olla vaikka asuntoja vadalisoiva häirikkö mutta jos luottotiedot on kunnossa niin olet ns. "parempaa" hakijakuntaa. Näin se on.

Vierailija
5/5 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvää asuntoa haluaa niin kannattaa katsoa ap muitakin vaihtoehtoja kuin vuokra-asuntoja. Jos pätäkkää alkaa löytymään niin asumisoikeus asunnon voi saada ilman luottotietojakin. Edellyttää tietenkin sitä että on se aso maksu taskussa.  Toisaalta jos velat on maksettu voi saada lainaakin asumisoikeus maksua varten koska asunto toimii hyvänä vakuutena. Ei tarvitse välttämättä odottaa että merkinnät on poistuneet. nim. kokemusta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi