Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä katsotte olevan turhaa elämässänne?

Vierailija
13.10.2017 |

Tiskaus, siivous, shoppailu... mikä?
Ja varsinkin jos saisitte tietää että elinaikaa on vähän.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimisto.

Työvoimakoulutus.

Työttömyys.

Katson olevani itse "se turha asia" elämässä. Minä itse siis. Tulevaisuus musta. Ei työtä. Ei toivoa.

Vierailija
2/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti, mutta olen niin koukussa että en osaa lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin, että elinaikaa on vähän, en siivoaisi enkä tekisi muitakaan kotitöitä yhtä paljon kuin teen tällä hetkellä. Turhaa elämässäni on edellisten sukupolvien keräämä painolasti. Etenkin anoppini meille työntämä tavara on vain tiellä. Taistelen sitä vastaan liian ison osan ajastani nykyisessä elämässäni! Shoppailu on turhaa ja sitähän anoppini harrastaakin!

Vierailija
4/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen.

Vierailija
5/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo.

Vierailija
6/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomuus. Siivous. Tylsän työn teko.

Vierailija
7/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni luonne. Vaikka kuinka yritän parhaani ja käytän työajan tehokkaasti, joku valittaa aina. Suurin osa potilaista ja omaisista ovat mukavia, mutta aina on muutama, joka syyllistää, huutaa, tai jos ei muuta niin mulkoilee ja heittelee piikikkäitä huomautuksia kun en juuri sillä hetkellä ehdi vuoteen vierelle. Pidän työstäni mutta olen aivan kypsä niihin valittaviin omaisiin ja väkivaltaisiin potilaisiin.

Jos tietäisin etten eläisi enää kauaa, jättäisin työni, niin paljon kuin siitä muuten pidänkin.

Tämä oli itse asiassa hyvä kysymys ja aloin pohtia asiaa syvemmin. Onko minun siedettävä päivästä toiseen syyllistämistä ja väkivaltaa, vai vaihtaisinko pois hoitoalalta kokonaan?

Vierailija
8/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät.

Vierailija
9/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa elämässäni... Av:n surffailu ja Netflix. Voisin kuluttaa sen oman ajan järkevämmin kuten ulkoillen ja kuntoillen.

Vierailija
10/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara ja tavaran ostaminen. Mua kiehtoo nykyään todella paljon minimalistinen elämäntapa, ei niin että koti olis autio mustavalkoinen kliininen tila, mutta että kaikella tavaralla olisi selkeä käyttötarkoitus ja että tietäisin heti, missä se on. Vaatekaapissa voisi hyvin olla vaikka neljä erilaista, laadukasta mustaa mekkoa, joita voisi asustaa tilanteeseen sopivasti. Ikinä ei tarvitsisi miettiä, että mitähän tänään laittaisin päälle. Uskon, että tällainen elämäntapa vapauttaisi valtavasti energiaa ja myös rahaa esimerkiksi elämysten hankintaan, sillä elokuvien, keikkojen, teatterin, urheiluelämysten, kauneudenhoitopalvelujen jne suhteen en halua olla minimalisti. 

Vierailija
11/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkän otsikon perusteella olisin sanonut, että turhaa tavaraa on ihan liikaa. Vie tilaa, vie energiaa.

Olenkin sitä yrittänyt karsia.

Mutta tässä olikin kyse siitä, että elinaikaa ei olisi paljoa. Siinä tapauksessa karsisin netin käyttöä pienemmäksi.

TV:tä en nytkään katso (en netistäkään), ja se on tietoinen valinta, niin paljon on elämässä kaikkea muuta. 

Vierailija
12/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittaminen ja synkistely. Koitan koko ajan parantaa positiivista asennettani. Ihanaa perjantaita kaikille ja kolmetoista onnenpotkua tähän päivään.

Vierailija
13/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenasettelu johtaa harhaan, sillä ne asiat, joihin haluan käyttää aikaa, ovat erilaisia nyt kuin jos tietäisin kuolevani vuoden kuluttua. En esimerkiksi tekisi tutkintoani loppuun tuossa tilanteessa, mutta nyt kun elämää pitäisi rahoittaa oletettavasti kymmeniä vuosia, haluan kyllä valmistua.

Vierailija
14/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elinaikaa olisi vähän, en niinkään keskittyisi siihen, mitä pitää karsia, vaan siihen, mitä haluaisin vielä kokea ja elää todeksi tässä maailmassa. Kun keskittyisin sitä toteuttamaan, niin muita juttuja jäisi automaattisesti pois – ne sitten osoittautuisivat siksi turhaksi.

Näkökulma kysymykseen "mikä on turhaa?" muuttuu aika radikaalisti, jos elinaikaa on jäljellä vähän. Otsikko kysyy vähän eri asiaa kuin viesti.

Vierailija
15/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn tekeminen. Voi kunpa voittaisin lotossa tai olisin syntynyt rikkaaseen perheeseen :(

Vierailija
16/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyminen on turhinta ikinä. Mikään siitä saatu raha ei riitä korvaamaan menetettyä vapaa-aikaa.

Vierailija
17/17 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo.

Huono sellainen on täysin turha, mutta hyvä vaimo on paras juttu minkä mies voi saada. Sääli että suomesta ei tahdo hyviä enää löytyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi