Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen huoltajuus-ym asiat, neuvoja?

Vierailija
13.10.2017 |

Olen ollut 3v lapsen yksinhuoltaja syntymästä asti. Lapsen isän kanssa hyvin riitaisa suhde päättyi muutama kk sitten ja lastenvalvojalla käytiin sopimassa tapaamisasioista. Mies oli hommanut lakimiehen ja sain käteeni paperin jossa ehdotettiin että lapsi asuisi isällään ja meil olisi viikko-viikko-systeemi. Isä asuu parinsadan kilometrin päässä joten olisi mahdotonta. Nyt sovittiin että saa nähdä lastaan joka toinen viikonloppu, kuljetukset ym sovittiin.
Olen kuitenkin huolissani että isä saattaisi hakea yksinhuoltajuutta tai jossain vaiheessa viedä lapsen pois maasta (on ulkomaalainen). Tuli täytenä yllätyksenä että haluaa lapsen huoltajuuden enkä voi tietää yhtään mitä seuraavaksi tapahtuu, uusi tapaaminen lv:n kanssa on muutaman kuukauden päästä. Minulla ei ole varaa lakimieheen enkä tiedä mihin ottaa yhteyttä. Miten voin saada tietoa ja varmistaa että ei esim saa yksinhuoltajuutta tai viedä lasta maasta pois? Haluaa hommata lapselle kaksoiskansalaisuuden ja toisen maan passin. Jos esim saisi yhteishuoltajuuden, niin hänellähän olisi oikeus pitää passi ja mahdollisuus viedä lapsi pois.
Meillä on lapsiystävällinen koti, perhe ja ystävät, kerho sun muut täällä ja isällä ei kotikaupungissaan ole mitään näistä. Haluan varautua seuraavaan tapaamiseen ja että minulla olisi esim oikeusavustaja tai joku sellainen, etten yksin olisi tässä tilanteessa ihan tietämättömänä. Mihin voi ottaa yhteyttä? Mistä saan tietoa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tarkista oikeusaputoimistosta, oletko oikeutettu maksuttomaan oikeusapuun.

Harvemmin huoltajuutta annetaan isälle, jos ei ole selkeitä perusteita ja olet ollut lapsen syntymästä asti lähivanhempi.

Vierailija
2/2 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

asedf kirjoitti:

Hei,

Tarkista oikeusaputoimistosta, oletko oikeutettu maksuttomaan oikeusapuun.

Harvemmin huoltajuutta annetaan isälle, jos ei ole selkeitä perusteita ja olet ollut lapsen syntymästä asti lähivanhempi.

Tässä olet väärässä. Isien asema on näissä asioissa luultua parempi ja lähes puolissa  oikeuteen asti edenneissä tapauksissa huoltajuus on määrätty isälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla