Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiinteistövälittäjistä ei pidetä?

Vierailija
13.10.2017 |

Kertokaa mikä sen alan ihmisissä mättää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eivät tee varsinaisesti mitään ja ottavat asunnon hinnasta prosentit ihan kuin 68 neliön asunnon myynti olisi rasittavampaa kuin 46 neliöisen.

Miksi eivät tee töitä tuntipalkalla niinkuin muutkin normaalit ihmiset

Vierailija
2/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vain omasta puolestasi. Minusta he ovat asiakaspalvelijoita / palveluyrittäjiä siinä kuin muutkin. Olen myös käyttänyt heidän palvelujaan useamman kerran ja olen ihan omasta vapaasta tahdosta valinnut kiinteistävälittäjän hoitamaan asuntokauppani sen sijaan että olisin tehnyt sen itse. Yhden kaupan tosin hoidin itse kun ostaja löytyi tuttavan kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostavat ihan turhaan asunnon hintaa. Heillä ei kuitenkaan ole oikeasti mitään vastuuta kaupankäynnissä. Suomessa on vain jostain syystä "uskottavampaa" ostaa sen asunto välittäjän kautta.

Vierailija
4/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten omaisuuden myymisellä tienaavia voi pitää lähinnä loisina. Ilman välittäjää voi sen palkkion verran tiputtaa heti asunnon hintaa. En nevö suostuisi ostamaan taloa miltään välittäjältä.

Vierailija
5/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne välittäjät ovat kieroa sakkia ihan automyyjien tasoa.

On nähty ja koettu, palkkaus on kiinteistönvälittäjillä täysin absurdia ja välistävedosta elävät ilman mitään vastuuta mistään.

Vierailija
6/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövälittäjät ja autokauppiaat ovat samaa kastia. Ei mitään moraalia, kunhan vaan kauppa käy.

Kiinteistövälittäjä lupaa vaikka mitä saadakseen välityskohteen. Jos ei sitten menekään kaupaksi niin aletaan puhua ns. oikeasta hinnasta. Kiinteistövälittäjää ei kiinnosta mitä myyjä saa - tärkeintä, että itselle provikka tulee nopeasti. Ostajan suuntaan taasen ei ole vastuuta myyntikohteesta - kunhan laillisuuden rajan yli nippanappa mennään. 

Vierailija
7/16 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistövälittäjät ja autokauppiaat ovat samaa kastia. Ei mitään moraalia, kunhan vaan kauppa käy.

Kiinteistövälittäjä lupaa vaikka mitä saadakseen välityskohteen. Jos ei sitten menekään kaupaksi niin aletaan puhua ns. oikeasta hinnasta. Kiinteistövälittäjää ei kiinnosta mitä myyjä saa - tärkeintä, että itselle provikka tulee nopeasti. Ostajan suuntaan taasen ei ole vastuuta myyntikohteesta - kunhan laillisuuden rajan yli nippanappa mennään. 

Siinähän se ongelman ydin on. Osa kiinteistövälittäjistä on täysiä huijareita. Hyviäkin on, mutta aika usein tulee vastaan sellaisia, että jos kysyy jotain eikä myyjä selvästi ole varma asiasta niin valehtelee sujuvasti. On käynyt muutamankin kerran että asunnosta on jo hankittu tietoa, sitten kun kysyy välittäjänarviointimielessä jotain mihin itse tietää vastauksen, jolloin välittäjä osoittaa olevansa epäluotettava pelle.

Ei olisi vaikeaa sanoa että selvitan asian, palataan siihen. Mutta ei. Pitää vaan yrittää saada kauppoja vaikka sitten valehtelemalla.

Vierailija
8/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään eräästä asunnosta välittäjälle ja pyysin esittelyaikaa ja pohjapiirustusta. Hän lupasi selvittää, mikä aika sopii myyjälle ja aikoi soittaa minulle takaisin. Hän myös lupasi laittaa piirustuksen tulemaan sähköpostiini. No eipä ole piirustusta näkynyt eikä soittoa kuulunut. Kohde on edelleen myynnissä. Ihmettelen.

Vierailija
9/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkiot ovat suhteettoman korkeat.

Vierailija
10/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyys ja vastuuttomuus. Viimeisimmästä vuorovaikutuksesta Habitan myyjän kanssa jäi todella huono muisto. Valehteli suoraan asioista joista luuli, etten ymmärrä, ja kaupantekotilanteessa häipyi paikalta, kun ei ollutkaan selvittänyt olennaisesti kauppaan liittyvää asiaa (kuka oikeasti omisti talon) ja jäimme sitten myyjän ja pankki-ihmisten kanssa setvimään asiaa. Hoidimme asian, mutta myyjä sai ison palkkion erittäin ala-arvoisesta työsuorituksesta.

Vierailija
11/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin tänään eräästä asunnosta välittäjälle ja pyysin esittelyaikaa ja pohjapiirustusta. Hän lupasi selvittää, mikä aika sopii myyjälle ja aikoi soittaa minulle takaisin. Hän myös lupasi laittaa piirustuksen tulemaan sähköpostiini. No eipä ole piirustusta näkynyt eikä soittoa kuulunut. Kohde on edelleen myynnissä. Ihmettelen.

No eipä tuota aikaa ole vielä kulunut paljon.  Kun parin päivän päästä ei ole tullut niin soita sitten perään jos asunnon haluat.  Monet ovat kiireisiä on kaupantekoja ja esittelyjä ja paperitöitä.

Vierailija
12/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epärehellisyyden lisäksi jotkut ovat vain huonoja työssään. Otin yhteyttä ulkomailta eräästä loma-asunnosta (kuitenkin parin sadan tuhannen arvoinen paikka) ja myyjä ei enää vastannut, kun pyysin lisätietoja, ja kerroin että asumme ulkomailla. Ja paikka on edelleen myynnissä, mutta ei viitsi kerjätä. Olisi varmaan asiakkaan kiva tietää, ettei välittäjä viitsi myydä maksavalle asiakkaalle koska pelkää ehkä lisätyötä. Oikesti meillä on ihan suomalaista rahaa suomalaisissa sijoituksissa, joten kauppa olisi ollut ihan nopea ja mutkaton.

Vierailija
13/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelevat ja huijaavat. Ovat ahneita pa%€kiaisia.

Jokaikisessä asuntokaupassa on yritetty petkuttaa.

Viimeisin lupaili jotain edullista remonttiapulaista. Kun asunto oli ostettu, hän kehotti googlaamaan remonttifirmoja. Enpä olisi itse keksinytkään.

Erityisen huono on välitysfirma joka alkaa hoolla ja loppuu aahan.

Pysykää kaukana siitä. Pomot on siellä pahimpia.

Vierailija
14/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoulutyylinen meno, olematon koulutus ja eivät juuri edes perehdy myymiinsä kohteisiin.

Vierailija
15/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut elämäni aikana viisi asuntoa ja pyörinyt varmaan sadoissa näytöissä ja lähes kaikki tapaamani välittäjät ovat asiantuntemattomia helpon rahan perässä olevia kekkuleita, joilla ei ole mitään vastuuta mistään, vaikka toisin mielellään antavat ymmärtää. Olen saanut monta välittäjää kiinni suoranaisista valheista ja ovat yleensä myös ihmisinä jotensakin vastenmielisiä. Heidän roolinsakin on ihan skitsofreeninen: ovat muka ostajan JA myyjän asialla, vaikka myyjä haluaa mahd korkean ja ostaja mahd matalan hinnan. Välittäjä haluaa vaan nopeat kaupat. Ja sokerina pohjalla: repivät ihan käsittämättömiä palkkioita hommasta, jonka jokainen normijärjellä varustettu lukutaitoinen pystyy tekemään itse. Ja jos epäilee ettei pysty, juristin saa palkattua avuksi murto-osalla välittäjän hinnasta.

Vierailija
16/16 |
26.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään kiinteistövälittäjiä vastaan. Olen itsekin käyttänyt heidän palveluitaan muutaman kerran ja maksanut siitä kitisemättä sovitun korvauksen. He ovat siinä mukavia myyjiä että eivät pakkomyy puhelimitse tai muutenkaan, vaan antavat asiakkaan tehdä rauhassa ostopäätöksensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi