Itsenä nolaaminen esim. töissä, miten unohtaa?
Mulla on siis ahdistuneisuus häiriö, ihan tarkkaa diagnoosia en ole saanut mutta ahdistuneisuus liittyy juuri sosiaalisiin tilanteisiin. Olen käynyt joskus terapiassakin, mutta en ole oikein oppinut pois tästä asioiden vatvomisesta. No tässä viikolla menin sitten fiksuna ihmisen avaamaan suuni palaverissa asiasta jonka olin ymmärtänyt ihan väärin. No vaikka ymmärtänyt asian väärin en ole kylläkään asian tiimmoilta tehnyt mitään merkityksellistä mokaa, mutta tiedän nyt etten jatkossa toimi väärin ymmärretyn ohjeen tavalla. Mutta siis se että tämä tuli sitten kaikkien työkavereiden tietoon, että ole tehnyt tämän asian väärin, koska en olen ymmärtänyt asian väärällä tavalla. Nyt sitten tunnen itseni erittäin tyhmäksi, idiootiksi ja että kaikki ajattelee että kyllä toi on tyhmä, miten se voi olla täällä edes töissä jne. Ja tietty nyt kun tiedän asian oikean laidan tulee ajateltua ihan itsekkin että kyllä sitä on tyhmä, että oishan toi nyt pitänyt tietää/tajuta ettei se niin mene kuten olin asian sitten käsittänyt. No tämä tapahtui keskiviikkona, painuin omaan työhuoneeseen jossa pydyin loppupäivän. Eilen olin myös lähes koko päivän muiden katseilta piilossa, tänään vapaa. Tiedän hyvin että ihminen on erehtyväinen ja jos tämä olisi käynyt työkaverille olisin ollut vain että ei sitä aina kaikkea hoksaa. Enkä ajattelisi koko juttua jälkeenpäin vaan ennemminkin olisi myötätuntoa toista kohtaan. Mutta miksi sitä on itselleen tällainen? Kai se on tuo häpeän pelko ja kun se häpeä on sitten niin voimakas tunne meikäläisellä. Kertokaa nyt jtn että saan tän pois mielestä ja voisin mennä maanantaina töihin jopa katsoen muita silmiin? Tuntuu etten kehtaisi mennä edes enää töihin.
Kiitos viesteistä. Suuri osa viesteistä vahvistaa asiaa ettei muita kiinnosta muiden mokat vaan osataan ajatella myötämielisesti. Ja jos nyt asiaa tarkemmin ajattelee niin olihan tässä jotain hyvääkin, eli se että sain tietää ymmärtäneeni jtn väärin ja osaan nyt jatkossa toimia oikein.
ap