Vaihtoehtoja kuntosalille? Vaiko menetetty tapaus...
Olen arkiaktiivinen ja kävelen päivittäin n. 15 000 askelta, mutta heikkoutenani on selkä ja yläkroppa. Salilla olen käynyt aikoinani, mutta nyt ei ole motivaatiota sinne päinkään. Selkä- ja niskavaivoihin olen löytänyt hyvin tehdystä salitreenistä avun. Mutta nyt ei vaan paikalliselle kuntosalille meno kiinnosta, ei sitten yhtään. Osin tietty aikataulujenkin vuoksi.
Niin paljon hehkutetaan kuntosalia, että pakkohan sen on pitää ihmistä kunnossa, en väitä vastaan. Onko kuitenkin mahdollista pitää omat lihakset kondiksessa kohtalaisen lyhyellä kotijumpalla esim. kehonpainoharjotteilla tai kahvakuulalla (jota kyllä inhoan). Kaiken lisäksi ylipainoa on n. 10 kiloa, jotka pysyvät tiukassa, vaikka en sohvaperuna olekaan. Ikää 42.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon päässyt parempaan kuntoon kotisalilla kuin moni ihminen kuka käy salilla pääsee ikinä ja mikä ei sisällä kuin penkin, voimatornin, kyykkyhäkki, 3 hauistankoa eri otteilla, iso pitkä tanko, pari paria säädettäviä käsipainoja ja 200kg painoja. Aloitin kehonpaino harjoituksilla ja säädettävillä käsipainoilla.
"kuin"...
Kaikki on hankittu hitaasti. Pienemmällä rahalla uutena kuin mitä saleihin olisi mennyt. Ja ne mun omia.
On mahdollista. Jos kahvakuulat ja käsipainot eivät innosta, löytyy muitakin vaihtoehtoja kotijumppaan. Toki 2-3 eripainoista kahvakuulaa ja säädettävät käsipainot ovat todella toimiva yhdistelmä. Näillä saat treenattua sekä ylä- että alakroppaa monipuolisesti.
Mutta toinen hyvä vaihtoehto on trx-naurujen tai renkaiden hankkiminen. Myös niiden avulla saa todella monipuolisen treenin aikaan. Tässä muutama linkki, josta löytyy ohjeita renkailla/trx:llä ja vähän painoilla/kahvakuulallakin:
https://www.vastuskuminauhat.fi/Treenioppaat/Rengasjumppa-Treeniopas
http://www.kauneusjaterveys.fi/treeni-ravinto/liikunta/tehokas-trx-tree…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon päässyt parempaan kuntoon kotisalilla kuin moni ihminen kuka käy salilla pääsee ikinä ja mikä ei sisällä kuin penkin, voimatornin, kyykkyhäkki, 3 hauistankoa eri otteilla, iso pitkä tanko, pari paria säädettäviä käsipainoja ja 200kg painoja. Aloitin kehonpaino harjoituksilla ja säädettävillä käsipainoilla.
"kuin"...
Kaikki on hankittu hitaasti. Pienemmällä rahalla uutena kuin mitä saleihin olisi mennyt. Ja ne mun omia.
Joo sori, en tarkoittanut mitenkään sillä että huono vastaus olisi ollut. :) Esim. itsellä vaan ei ole esim. tilaa kaikelle tuolle.
"kuin"...