Hyvä eläinlääkäri pk-seudulta?
Koiralta pitäisi poistaa kaksi pysyvää hammasta, jottei purenta mene ihan pahaksi. Oma eläinlääkärimme ei poistoja tee ja suositteli Anitendiä tai Vihtivetiä. Autottomana noihin molempiin on kuitenkin hankala kulkea. Löytyisikö Helsinki, Espoo, Vantaa alueelta hyvää eläinlääkäriä, joka taitaisi hammasasiat?
Kommentit (23)
Kysy Kauniaisista Tassuasemalta, junalla pääsee ihan viereen tai Mevetistä.
Lämmin suositus Eläinklinikka Peninkulmalle, sijaitsee Vantaan Hiekkaharjussa aivan juna-aseman lähellä. Hammashoitoja en ole itse teettänyt kun omistan pikkujyrsijöitä, mutta klinikalla on nimenomaan hammashoitoihin erikoistunut lääkäri.
Sopulitien eläinlääkäriasema Viikin/Herttoniemen suunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Kysy Kauniaisista Tassuasemalta, junalla pääsee ihan viereen tai Mevetistä.
Meidänkin koiralla tehty perushammashuoltoa ja hampaanpoistoa Tassuasemalla.
Minusta taas ei ole mitään järkeä maksaa noista erikoistuneiden paikkojen palvelusta. Useimmat eläinlääkärit tekevät tuollaisia hammasoperaatioita ja paljon halvemmalla. Itse kävin viimeksi eläinklinikka Ahmassa ja kirurginen haljenneen poskihampaan poisto onnistui hyvin ja maksoi vain puolet siitä mitä esim. yliopistollinen eläinsairaala olisi laskuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös on tästä eläinlääkäriasemasta kokemusta lähes 30 vuoden ajalta. Aivan ihanat, osaavaat, sympaattiset lääkärit.
Voi siis todella suositella!
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itselläni on jäänyt tästä paikasta vähän huono kuva. Muutin Viikkiin 8 vuotta sitten 2 koirani kanssa ja tämä oli ensimmäinen paikka missä aloin käymään. Mutta... Ensinnäkin tuolla klinikalla on (tai ainakin oli silloin kun itse kävin siellä) huonosti tutkimusvälineistöä, esim. röntgeniä tai muuta kuvantamistekniikkaa ei löydy. Lisäksi joskus siellä on ollut epäilyttävän epäsiistin näköistä, tulee vähän sellainen "roisin meiningin" olo ja itseäni kävi epäilyttämään hygienian taso. Toki voi olla että siellä oli ollut hyvin kiireinen päivä ja operaatiota operaation perään, eikä ollut ehtinyt siivota, mutta esim. veriset tupot tutkimuspöydällä kun tullaan sisään antoivat kyllä epämiellyttävän kuvan. Eläinlääkäri kyllä varmasti ihan ok, en epäile osaamista.
Nykyään on käyty tässäkin ketjussa jo mainitussa eläinklinikka Ahmassa joka on Viikin Latokartanossa.
Omalta koiralta poistettiin kaksi hammasta Länsi-Vantaan Eläinklinikalla, sijaitsee Myyrmäessä ihan juna-aseman kupeessa.
Yliopistollinen Eläinsairaala Viikissä. Hyvää hoitoa ollaan saatu ja heillä on todella hyvät tilat ja paljon henkilökuntaa, koska opiskelijat harjoittelevat siellä. Olen kerran käyttänyt koiran hampaiden poistossa pienellä ja halvalla klinikalla, koska halusin säästää. Nukutuslääkettä laitettiin reippaammalla kädellä, lisähappea ei ollut. Meinasi tulla pieni paniikki, kun koira ei alkanut heräämään. Eli en enää alkaisi pihistelemään missään, mikä tarvii tehdä nukutuksessa. Mevetillä on myös hyvät tilat ja lähelle pääsee junalla.
Vierailija kirjoitti:
Yliopistollinen Eläinsairaala Viikissä. Hyvää hoitoa ollaan saatu ja heillä on todella hyvät tilat ja paljon henkilökuntaa, koska opiskelijat harjoittelevat siellä. Olen kerran käyttänyt koiran hampaiden poistossa pienellä ja halvalla klinikalla, koska halusin säästää. Nukutuslääkettä laitettiin reippaammalla kädellä, lisähappea ei ollut. Meinasi tulla pieni paniikki, kun koira ei alkanut heräämään. Eli en enää alkaisi pihistelemään missään, mikä tarvii tehdä nukutuksessa. Mevetillä on myös hyvät tilat ja lähelle pääsee junalla.
Juuri näin! Ja kun on hampaista kyse niin itse kyllä suosiolla jättäisin sen oikeasti sellaiselle eläinlääkärille, joka on perehtynyt hampaisiin. Se maksaa, mutta kyllä sekin maksaa, jos hampaanpoisto menee pieleen ja sitten sitä hoidetaan jälkikäteen kalliisti juurikin jossain Anitendissä tms hampaisiin erikoistuneella klinikalla. Näitäkin juttuja kuulee... Lisäksi kannattaa tarkistaa miten nukuttavat koiran. Pentua tai vanhempaa koiraa en veisi ikinä nukutettavaksi paikkaan missä ei ole laadukkaat anestesiaolosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tuo Yliopistollinen eläinsairaala on niitä paikkoja joihin en veisi yhtäkään eläintäni vapaaehtoisesti. Meinasin sanoa että jos siis päivystysaikana tarvitsee hätäapua, mutta nykyäänhän on päivystäviä muitakin. Pahin ongelma yliopistollisessa on juuri tuo opiskelijatyö. Sairasta, pelkäävää koiraa käsittelevät usein useat taitamattomat opiskelijat. Usein myöskään omistaja ei saa olla paikalla, ja ymmärrän kyllä miksi sen jälkeen kun itse olen pari kertaa "päässyt" näkemään millä tavalla esim. tavallisen verikokeen otto sujuu opiskelijalta. Koira kiljui kuin tapettava, tärisi, ja pistettiin uudestaan ja uudestaan, kun opiskelijalta ei onnistunut. Kun oli jo yritetty vaikka kuinka monta kertaa, sanoin että vien koirani muualle jos nyt osaava ihminen ei hoida tätä. No, sitten ohjaaja otti verikokeen.
Viimeinen pisara mulle tuon paikan kanssa oli kun jouduin turvautumaan eutanasiaan munuaissairaan koiran mentyä vaiheeseen jossa enää oksensi eikä syönyt eikä juonut. Ei mulla siis varmaa ollut onko eutanasia ainoa vaihtoehto, mutta taisin ilmaista niin että ymmärrän jos mitään muuta ei ole tehtävissä, kun krooninen munuaisvika on kyseessä. Nuori opiskelija vei koirani, sanoen että vie tutkittavaksi, ja tulee sitten kertomaan tuloksista. Järkytys oli suuri, kun toinen eläinlääkäri tuli paikalle ja otti osaa suruuni. Minä olin että hä, minä ajattelin että minulle kerrotaan erikseen jos eutanasiaan päädytään ja saan itse tehdä lopullisen päätöksen. Tälle eläinlääkärille oli kerrottu suoraan että koira on tullut eutanasiaan. Ei ollut sen enempää tutkittukaan.
Me ollaan käyty ihan perusoperaatiossa (maitohampaan poisto) ja hyvin hoisivat ja vein ihan sen takia, että anestesia on siellä hyvin valvottu + hampaisiin erikoistuneet ell:t. Hintaa tulee sitten siitä ilosta, mutta eipä ole tarvinnut huonosti operoituja hampaita korjailla jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan käyty ihan perusoperaatiossa (maitohampaan poisto) ja hyvin hoisivat ja vein ihan sen takia, että anestesia on siellä hyvin valvottu + hampaisiin erikoistuneet ell:t. Hintaa tulee sitten siitä ilosta, mutta eipä ole tarvinnut huonosti operoituja hampaita korjailla jälkikäteen.
Siis Anitendissä ollaan käyty. Jäi näköjään pois :D
Evidensiasta varmaan löytyisi osaamista?
Mä vien aina viikin yliopistolliseen kaikki leikkaus, nukutus, hammashoidot. Aina ollu tosi tyytyväinen. Muuten sit evidensiaan.
Yhden kerran mennyt hermo niihin opiskelijoihin Viikissä. Koiralla oli oikeesti hätä, eikä tiedetty onko syöny jotain myrkkyä vai mikä on kun taju lähti ja oksensi vain vaahtoa ja kuola valui. Piti ottaa röngen. Puol tuntii opiskelijat koitti ottaa röngenii kunnes tulivat mut hakemaan pitämään koiraa paikalla. Eihän se halunnut olla selällään kun oksensi vaan! Mä sain pidettyä mut sit ei osattu laitetta käyttää.. mites tää ei toimi. Mitä pitää tehä.. meni toiset puol tuntia. Mulle jäi inhottava mieli tilanteesta, koska koira olis voinu olla hengenvaarassa ja yhet ei osaa ottaa kuvaa.
Muuten tykkään niistä opiskelijoista.
Itse en veisi Evindensiaan ihan syystä, että on iso ketju. Ennemmin sitten johonkin pienempään mielellään kotimaiseen yritykseen. Niitäkin löytyy ja osaavat hammasasiat.
Mitä esim. perheyrityksiä tai muuten vain pieniä ell-asemia pk-seudulla on? Löytyykö niistä erikoisosaamista vai ovatko perusasioihin keskittyneitä, jotka sitten lähettävät asiakkaansa muualle, jos tarvitaan erityisosaamista?
Anders Erikson Vantaan Tammisto, Evidensia. <3
Vierailija kirjoitti:
Mitä esim. perheyrityksiä tai muuten vain pieniä ell-asemia pk-seudulla on? Löytyykö niistä erikoisosaamista vai ovatko perusasioihin keskittyneitä, jotka sitten lähettävät asiakkaansa muualle, jos tarvitaan erityisosaamista?
No ainakin Sovet ja Sopulitien ell-asemat on pieniä kotimaisia. Sovetissa vissiin erikoisosaamista ainakin tähystysleikkausten suhteen.
Etkö saisi mistään kyytiä Veikkolaan Anitendiin? Siellä ihan taatusti osaavat työnsä!