Alkupalaksi sinisimpukat pääruoaksi???
Ehdotuksia.
Jotenkin ehkä tahtoisin, että teemana voisi olla syksy. Jälkiruoaksi tulee omena"piirakka". Voisiko pääruoaksi olla jotain sienestä? Tai osana pääruokaa.
Kyseessä illallinen neljälle, kenelläkään ei ole allergioita ja yleensä ollaan kaikkiruokaisia. Itse syön mieluiten kasvisruokaa (ekologisista ja terveydellisistä syistä) ja vain harvoin lihaa, mutta joskus toki sitäkin.
Kommentit (10)
Jotenkin toi alkuruoka ei sovi tohon syksyteemaan? Minun mielestäni siis. Alkuruuaksihan voisi olla jotain sienijuttuja
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin toi alkuruoka ei sovi tohon syksyteemaan? Minun mielestäni siis. Alkuruuaksihan voisi olla jotain sienijuttuja
No meillä täällä pohjoisessa paras sinisimpukkasaalis tulee juuri syksyllä.
Etelässä toki asia toisin.
Risotto käy hyvin simpukoiden jälkeen pääruoaksi, ja mikäs sen herkullisempaa kuin sienirisotto :)
Alku ja pääruoka voisi hyvin viitata Ranskaan tai Belgiaan ja näin syksyllä tekisin pääruuaksi Carbonade Flamanden. Toi sienirisottokin on toki hyvää.
Sienirisotto tuli minullakin ekaksi mieleen.
Kuten 4 toteaa sienirisotto olisi aika ässä. Itse tekisin suppilovahveroista ja valkoviiniä tietenkin kasariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä täällä pohjoisessa paras sinisimpukkasaalis tulee juuri syksyllä.
Etelässä toki asia toisin.
Mistä te siellä pohjoisessa ongitte ne simpukat, kun meille tänne etelään ne tuodaan vähintäänkin Tanskasta?
up