Miksi ravintola-alalla pitäisi sietää suunnilleen mikä tahansa käytös ihmisiltä?
Siis haukkumiset, huudot ja valitukset työkavareilta, ja samat asiakkaiden sanomina?
Kommentit (19)
Siksi pidän töissä aina korvatulppia.
Eilen joku vihainen akka alkoi huutaa, kun en voinut muuttua sille maitokahviksi.
En minä ainakaan kuuntelisi mitään huutamista ja muuta.
Ei pidä. Kyllä minä ainakin vaadin normaalia kanssakäymistä kanssaihmisiltä tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, kun sulle huudetaan?
Vaihda sosiaalialalle, niin saat huutamisen ja vittuilun lisäksi vielä asiakkailta turpaankin.
Meillä oli vastaava, joka huusi työntekijöille. Kun ensimmäisen kerran huusi, sanoin hiljaa. Meni akka hiljaiseksi ja kysyin onko tämä sallittua käytöstä. Meni pari min ja jatkoi toiselle huutamista. Menin heti väliin.
Illalla askartelin lapun. A 4, pahvia taakse ja n 30 cm pitkä keppi ja lapussa lukee älä huuda.
Seuraavana päivänä aina kun nosti ääntä, hain lapun ja vedin eteen.
No, lappu tietty heitettiin roskiin, jolloin nostin asiasta metelin ja pääluottamusmies kutsuttiin paikalle.
Oli iso palaveri, jossa lähes kaikki kertoi kuinka rumasti kyseinen henkilö oli puhunut. Akka tietty otti sen toisinpäin, häntä kiusataan.
Päätettiin siinä, että haukkuminen loppuu, tehtiin selväksi jokaisen työtehtävät, mitä tehdään eri vuoroissa ja jos joku haluaa valittaa, siitä tehdään rakentavasti.
Tämä auttoi tosi paljon, sillä kaikki lopettivat akan valittamiset. No, eihän ego antanut jättää ja vastaava meni muualle töihin. Paikkakunta on pieni ja ala suppea. Uudessa työpaikassa käyttäytyy paljon paremmin.
1 ihminen voi tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet, kun sulle huudetaan?
Huudan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Siis haukkumiset, huudot ja valitukset työkavareilta, ja samat asiakkaiden sanomina?
Itse olet työsi valinnut
Vierailija kirjoitti:
Vaihda sosiaalialalle, niin saat huutamisen ja vittuilun lisäksi vielä asiakkailta turpaankin.
No onko se ihme kun pelotellaan karensseilla ja uhkaillaan kun en mene enkelintarraliimauskurssille?
En kävisi toista kertaa ravintolassa, missä asiakkaat huutavat henkilökunnalle.
Ei ravintola-alalla pidä sietää töykeyksiä. Hyvä asiakassuhde muodostetaan sillä että on tietty ryhmä jolle ruokaa tehdään. Ei amitsupersereijät mene gourmeeravintoloihin. Jos menisi niin ne pitäisi vetää seipään läpi ja pistää kadulle roikkumaan. Ei huippukokki vastaavastio mene snagarille vittuilemaan jos sinappia ruilahti liikaa lihiksen väliin. Nyt ne päät pois perseistä.
Niin missä ravintolassa oletkaan töissä? En kovin usein usein kuule asiakkaan huutavan henkilökunnalle. Joku junttipaikka tai räkäläkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko se ihme kun pelotellaan karensseilla ja uhkaillaan kun en mene enkelintarraliimauskurssille?
Ja syyhän on siinä työntekijässä, eikä vaikkapa lainsäädännössä?
Voi yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Lähikaupan tätiksi sit viimeinen vaihto. Saat huutoa, vittuilua, räkimistä, puukkouhkailua ym kivaa kun ensin on sosnainen napsinut narkin tukia pois ja baarinkaan ei ole päästetty. Illan päätteeksi on sit leivottava kaupan tyttöä lättyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja syyhän on siinä työntekijässä, eikä vaikkapa lainsäädännössä?
Voi yksinkertaisuus.Valittakaa sitten sinne älkääkä vittuuntuneille viattomille työttömille.
Lainsäädäntökö ja koulutus käskee toimia niin, että työtön asiakas tuntee olonsa uhatuksi. Keneltä täällä pitää alkaa vetelemään suolia ulos?
Minä olen vaihtanut terveydenhuollon työpaikasta toiseen toiselle paikkakunnalle ja olen kyllä haavi auki seurannut tätä touhua. Jos työssä tulee joku väärinkäsitys tai kiireessä menee hermo, niin työkaveri voi v*ttuilla tai huutaa täysin syyttömälle kollegalle. Ei siinä mitään, kyllä itse kullakin voi joskus keittää yli, jos on väsynut tai stressaantunut, mutta nykyisessä työpaikassani kukaan ei pyydä anteeksi tai pahoittele. Ei kuulu ilmeisesti kulttuuriin esittää työvuoron lopussa tai aiemminkin pahoittelut, että meni vähän yli eikä ollut tarkoitus. Tosi alkeellista touhua😠
Niin ja niistä asiakkaista en viitsi sanoa mitään😉
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vaihtanut terveydenhuollon työpaikasta toiseen toiselle paikkakunnalle ja olen kyllä haavi auki seurannut tätä touhua. Jos työssä tulee joku väärinkäsitys tai kiireessä menee hermo, niin työkaveri voi v*ttuilla tai huutaa täysin syyttömälle kollegalle. Ei siinä mitään, kyllä itse kullakin voi joskus keittää yli, jos on väsynut tai stressaantunut, mutta nykyisessä työpaikassani kukaan ei pyydä anteeksi tai pahoittele. Ei kuulu ilmeisesti kulttuuriin esittää työvuoron lopussa tai aiemminkin pahoittelut, että meni vähän yli eikä ollut tarkoitus. Tosi alkeellista touhua😠
Niin ja niistä asiakkaista en viitsi sanoa mitään😉
Mistä alasta on tarkalleenottaen kysymys?
Työkavereille voi huutaa takaisin. Asiakkaille voi sanoa turpa kiinni ja odota, älä huuda.