Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
1941/1962 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis kevät ja kuljen Hakaniemen rantaa......

Ei ihan ole, upea talvi vielä Helsingissäkin. Mites teillä?

Vierailija
1942/1962 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sitä virittäisi pihalle pääsiäiseksi. Noitako vai pupupatsas? Saako niitä Prismasta?

Pääsiäinen on niin iso juhla, kestää monta päivää, että kyllä sekä noita että pupupatsas tarvitaan. Minä olen laittanut puskiin kiinni höyhenoksia, tai muuten koristeltuja virpomavitsoja. Tänä vuonna jotain uuttakin! Ehkä just noita, senhän voi pukea värikkääksi kevään väreihin.

Eikö Prismasta saa kaikkea, sinne ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/1962 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vietetty lomaa Lapissa ja mitkä kelit. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Pakkasta riittää mutta auringossa jo melkein plussaa. Mikäs siinä hiihdellessä tunturissa. Ihana talvi ollut. Ja ihan kiva palata jo etelänkin työn ääreen.

Vierailija
1944/1962 |
09.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan vietetty lomaa Lapissa ja mitkä kelit. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta. Pakkasta riittää mutta auringossa jo melkein plussaa. Mikäs siinä hiihdellessä tunturissa. Ihana talvi ollut. Ja ihan kiva palata jo etelänkin työn ääreen.

Kyllä kuulostaa upeelta, ikinä en ole Lapissa hiihtämässä käynyt. Tässä Kehä IIIn sisäpuolella pikku lenkin kuitenkin hiihtelin muutamana päivänä, sekin oli kivaa. Kyllä talvi on kaunis.

Vierailija
1945/1962 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on ollut kuuma ja edelleen on. Eipä olisi talvella osannut kuvitella. Ilman kumisaappaita on menty pääosin.

Vierailija
1946/1962 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä on ollut kuuma ja edelleen on. Eipä olisi talvella osannut kuvitella. Ilman kumisaappaita on menty pääosin.

Ei jumalaare mitään Risto-Matteja tarvita, kun jesarikin on helteessä sulanut klimpiksi. Ripustin sen klimpin terassille vale-ampiaispesäksi. Ei se ampiaisia karkottanut mutta kälyn kyllä, kun se klimppi jäi kälyn nutturaan kiinni. On se jesari vaan hyvä tuote.

Vierailija
1947/1962 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesari on kyllä parasta mitä on keksitty jouluvalojen ja kumisaappaiden jälkeen. Siis Nokioiden, ei ristomattiratioiden. Korjasin just jesarilla nuukahtaneen pensaan. Näyttäisi tykkäävän. Saa nähdä jääkö eloon.

Vierailija
1948/1962 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ootteko te vielä täällä???

Mä en ole ollut pitkään aikaan, asiaan saattaa liittyä Juhan AfGrann ja jotain hieman ehkä yliluonnollisia ilmiöitä. Tai jotain sen sellaista.

Muistin teidät kun luin jostain iltapulusta miten nyt, kun on satanut, on tullut paljon sieniä ja porot tykkää syödä niitä, ne on niitten herkkua, ainakin tatit. Siinä oli kuva porosta syömässä niitä sieniä ja olisi ollut videokin.

Plus nyt alkaa kohta olla Ratia kelit taas. (Pitänee siis muistaa ostaa jesaria, ettei kastu sukat, ja varpaat.)

Vierailija
1949/1962 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella noloa!

Vierailija
1950/1962 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ollut pitkään aikaan, asiaan saattaa liittyä Juhan AfGrann ja jotain hieman ehkä yliluonnollisia ilmiöitä. Tai jotain sen sellaista.

Muistin teidät kun luin jostain iltapulusta miten nyt, kun on satanut, on tullut paljon sieniä ja porot tykkää syödä niitä, ne on niitten herkkua, ainakin tatit. Siinä oli kuva porosta syömässä niitä sieniä ja olisi ollut videokin.

Plus nyt alkaa kohta olla Ratia kelit taas. (Pitänee siis muistaa ostaa jesaria, ettei kastu sukat, ja varpaat.)

Tänään olin kävelyllä pienehköllä entisellä pellolla . Maassa istui orava ja piti etutassuin vaaleasta isohkosta sienestä syöden sitä. Tulin liian lähelle ja kurre pakeni. Takaisin tulessa katsoin sientä , siinä oli selvästi syönnin jäljet ja vieressä toinen sieni josta oli lakki irti.

Vierailija
1951/1962 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira tykkää vesisateessa kävellä vaikka kuinka kauan, itse en niinkään. sais nukkua kun vapaata mutta mies herätti. huokaus. Ajankuluksi rapsuttelen kissaa jos se uni vielä tulisi. Ja toissapäivänä sain pari joululahjaakin ostettua, kun halpa hallissa oli iittalan kastehelmi tuikut 5e/kpl. Omaperäinen joululahja, tiedän :) kohta on jo vuosi 2018, hurjaa miten aika menee...

Kohta on jo vuosi 2019, melkein vuosi on jo siitä kun aloitettiin tää ketju!

Kohta alkaa taas siis joululahjojenkin miettiminen taas.

Tänä vuonna ei pidä päästää asioita eskaloitumaan samaan pisteeseen kun viime vuonna, toisaalta nyt on illat kyllä jo pimeät ja ois taatusti ensimmäinen jolla on jouluvalot tai valoporo tai muu härpäke pihalla, jos nyt laittais...

Vierailija
1952/1962 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olin kävelyllä pienehköllä entisellä pellolla . Maassa istui orava ja piti etutassuin vaaleasta isohkosta sienestä syöden sitä. Tulin liian lähelle ja kurre pakeni. Takaisin tulessa katsoin sientä , siinä oli selvästi syönnin jäljet ja vieressä toinen sieni josta oli lakki irti.

Usko tai älä, mä näin tänään jäniksen, (tai voi se olla kai rusakkokin) äh... no, sanotaan niin että pupun. Se pysähtyi välillä katsomaan, loikki eteenpäin, pysähtyi, loikki taas, pysähtyi, ja lopulta katosi johonkin pusikkoon.

Oravat myös kai tykkää sienistä. Niinkun porotkin. Jemmaakohan ne oravat niitä talven varalle vai syö vaan silloin kun ne löytää niitä?

Vierailija
1953/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on syksyinen fiilis, tarviisko se Lennu ne tossut ettei tassut kastu, Salenvauva ei ehkä vielä mieti varpaitten kastumista, vai minkä ikäisenä maan ykkösvauvat yleensä alkaa kävellä itse, ja ulkona sateessa? Luulis et se vielä saa ihastella maisemia jostain kärryistä käsin?

Toki vauvva sukat tarvitsee, ettei palele varpaita. Mut luulen että sillä kyllä riittää niitä.

Vierailija
1954/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ikävä tilanne. Mitäs muuta ihmisten päivään?

Vähän aurinkoisempi päivä tänään, mutta joulu se sieltä kovaa vauhtia tulee. Oletko jo lahjoja miettinyt?

Hyvä kommentti! Kiitos!

Mulla on ns. lahjakaappi, johon keräilen pitkin vuotta, kun jotakin sattuu kaupassa eteen.

Jouluisia tyynyliinoja jo suunnittelin. Ja mietin, koska voi ottaa punaiset Kivi-tuikut esiin. Ajoissa ollaan.

Vierailija
1955/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, mä näin tänään jäniksen, (tai voi se olla kai rusakkokin) äh... no, sanotaan niin että pupun. Se pysähtyi välillä katsomaan, loikki eteenpäin, pysähtyi, loikki taas, pysähtyi, ja lopulta katosi johonkin pusikkoon.

Oravat myös kai tykkää sienistä. Niinkun porotkin. Jemmaakohan ne oravat niitä talven varalle vai syö vaan silloin kun ne löytää niitä?

Puput on kivoja.  Sienten taitaa käydä talvella huonosti, vesipitoisuuden takia ei kannata jemmata edes orvankaan, ellei ole mikroa jolla sulattaisi.

Vierailija
1956/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks vaan mut se taipuu muki -> muit

Ei muuten ole vaan muki - muet.

Loogista:

tukki - tukit

mukki - mukit

tuki - tuet

muki - muet

Pieleen meni!

Suomen kielioppia ei turhaan sanota vaikeaksi.

Jokainen syntyperäinen suomenpuhuja tietää että

yks. muki, mon. mukit nominatiivissa.

Mik

Sanojen taivutusta ei voi aina päätellä vertaamalla keskenään samanmuotoisia sanoja. On tiedettävä myös sanan alkuperä ja ajankohta, jolloin se on kieleen omaksuttu.

Menikö vaikeaksi?

Niin arvelinkin.

Ja astevaihtelu.

Vierailija
1957/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää hölötystä teiltä.

Vierailija
1958/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeks vaan mut se taipuu muki -> muit

Ei muuten ole vaan muki - muet.

Loogista:

tukki - tukit

mukki - mukit

tuki - tuet

muki - muet

Mikä on mukki? Vaikka mitä sen väliä, kun koko ohje on ihan väärin.

Vierailija
1959/1962 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää hölötystä teiltä.

Älä lue.

Vierailija
1960/1962 |
11.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei herätkää ystävät. Vuosi on vaihtunut jo viikkoja sitten, ja taivaalla loistaa kuu. Minä ottaisin sen kulkurin, joka kuuluu kuun pariksi. Tai ainakin tarjoisin sille kahvit. Vaan hän taitaa mennä mieluummin sinne sinkkupihlajaan. Minä en ole sitä vielä löytänyt. Onko jollain kokemuksia ko puusta viime ajoilta?