Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
1241/1962 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koiraa. Joskus tahtoisin sellaisen karvakaverin, joka loikoilisi jaloissa ja lämmittäisi niitä.

Näillä säillä on kyllä onnellinen ettei ole.

Vierailija
1242/1962 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koira on aivan ihana ja ymmärtää ihmistä. Onneksi se on sen verran iso ettei tule kiusausta ottaa sänkyyn viereen yöksi. Kerran oli minun vanhemmilla hoidossa ja minun isä oli ottanut sen viereensä vanhempien parisänkyyn ja äiti oli joutunut lähtemään sohvalle evakkoon! Isä muutenkin lellii ja syöttää sitä. Siitä en kovin paljon tykkää, mutta ymmärrän kyllä. Ja isällä on alkava Alzheimer. Nyt jo alkaa olla vähän apea olo, kun ei se se kauan enää elä. Siis koira. On yli kymmenen ja alkaa ikä painaa selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, koirat on niin ihania mut toisaalta jos ne sairastuu tai ikää alkaa tulla niin sit on itsekki ihan huolesta sairas...

Kiva kun ulkona on lunta, on niin kivan valkoista kaikkialla.

Alkaako tähän ketjuun kommentointi jo vähentyä kun piti oikein etsimällä etsiä tänään tätä ketjua. Tää on kuitenki ollut paras ketju pitkään aikaan.

Vierailija
1244/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut tänään kummallisen tarmokas, puolet vastehuoneesta on siivottu. Yllättävän paljon oli arkistoituja vaatteita. Nyt kun oli säädöt kohdallaan, heitin niitö roskasäkkiin. Yli 10v sitten pidetty viimeksi, esim virttyneitä t-paitoja. Kas niitä mökkivaatteita kun pitää jemmata. Mutta ei niitä tule pidettyä, ja nyt ison ruutukassillisen vein roskiin. Meillä sekajäte poltetaan, joten siihen saa laittaa vaatejätettä.

Löysin myös hyllynperälle jemmaantuneen joululiinan. Se ei ole mikään hieno kudottu, vaan painettu kuvio puuvillakankaassa. Siinä on rivi kynttilöitä ja joulukelloja ja havunoksia. Kohta saa jo laittaa sen liinan kukkapöydälle, se on sen vakiopaikka.

Marraskuu alkaa jo keskiviikkona, marraskuu on minusta ankein kuukausi. Joulukuussa on lyhyempi päivä, mutta joulu vei ajatukset pois pimeästä. Olen vähän suunnitellut, että kutsun marraskuussa itseni yökylään mun siskon perheen luo toiseen kaupunkiin. Tai ehkä kahdeksi yöksi, mutta en taida uskaltaa siitä aloittaa. Jos menen sinne, ja on kivaa, ehkä ne pyytää jäämään pidempään. Miten te selviätte marraskuusta?

Vierailija
1245/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ystävät hyvät. Kaivoin sähkökynttelikön esille ja laitoin sen poljettavan Singerin päälle. Näin jo sieluni silmin, miten kauniisti se siinä palaa. No, eihän se pentele pala. Täytyy varmaan nyppästä töpseli seinästä, ettei singeri ja kuisti pala. Voi tätä surun päivää.

Vierailija
1246/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut tänään kummallisen tarmokas, puolet vastehuoneesta on siivottu. Yllättävän paljon oli arkistoituja vaatteita. Nyt kun oli säädöt kohdallaan, heitin niitö roskasäkkiin. Yli 10v sitten pidetty viimeksi, esim virttyneitä t-paitoja. Kas niitä mökkivaatteita kun pitää jemmata. Mutta ei niitä tule pidettyä, ja nyt ison ruutukassillisen vein roskiin. Meillä sekajäte poltetaan, joten siihen saa laittaa vaatejätettä.

Löysin myös hyllynperälle jemmaantuneen joululiinan. Se ei ole mikään hieno kudottu, vaan painettu kuvio puuvillakankaassa. Siinä on rivi kynttilöitä ja joulukelloja ja havunoksia. Kohta saa jo laittaa sen liinan kukkapöydälle, se on sen vakiopaikka.

Marraskuu alkaa jo keskiviikkona, marraskuu on minusta ankein kuukausi. Joulukuussa on lyhyempi päivä, mutta joulu vei ajatukset pois pimeästä. Olen vähän suunnitellut, että kutsun marraskuussa itseni yökylään mun siskon perheen luo toiseen kaupunkiin. Tai ehkä kahdeksi yöksi, mutta en taida uskaltaa siitä aloittaa. Jos menen sinne, ja on kivaa, ehkä ne pyytää jäämään pidempään. Miten te selviätte marraskuusta?

Ootpa ollut ahkera. Mä oon vaan pessyt pyykkiä, lämmittänyt takat, hakenut kellarista lumikolan ja juossut ympäri pihaa ripuloivan koiran kanssa. Marraskuu on tosiaan ankee kuukausi, mun synttäreistä huolimatta, tai ehkä juuri siksi. Kuka nyt vanheta haluaa?

Vierailija
1247/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, koirat on niin ihania mut toisaalta jos ne sairastuu tai ikää alkaa tulla niin sit on itsekki ihan huolesta sairas...

Alkaako tähän ketjuun kommentointi jo vähentyä kun piti oikein etsimällä etsiä tänään tätä ketjua. Tää on kuitenki ollut paras ketju pitkään aikaan.

Koitetaan antaa ketjulle tekohengitystä. En ole valmis vielä luopumaan teistä.

Vierailija
1248/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkivaatteita kertyy mullakin, mutta juuri ikinä en sitten käytä niitä, kun otan mökille mukaan vaatetta kumminkin. No nuotiolla joo mökkitakki on kätevä, niin ei haittaa kipinät.

Mulla marraskuu on töissä vuoden kiireisintä aikaa, niin sillä se menee aika nopeesti. Tähän aikaan vuodesta kyllä aina haaveilen asuvani Pohjois-Suomessa. Ois kunnon talvi ja sais hiihtää ja luistella. Tai sitten potisin vaan huonoo omatuntoa kun ei tuu hiihdettyä...

Vierailija
1249/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ystävät hyvät. Kaivoin sähkökynttelikön esille ja laitoin sen poljettavan Singerin päälle. Näin jo sieluni silmin, miten kauniisti se siinä palaa. No, eihän se pentele pala. Täytyy varmaan nyppästä töpseli seinästä, ettei singeri ja kuisti pala. Voi tätä surun päivää.

Voi surku todellakin, kärsin sun kanssa. Olethan käynyt kaikki lamput läpi, siis kääntänyt niitä vähän irti ja takaisin kunnolla kiinni. Jos yksikin lamppu on irti, mikään lamppu ei pala. Minä rakastan jouluvaloja, minulla on ehkä 6 ketjua ja 4 kynttelikköä.

Vierailija
1250/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkivaatteita kertyy mullakin, mutta juuri ikinä en sitten käytä niitä, kun otan mökille mukaan vaatetta kumminkin. No nuotiolla joo mökkitakki on kätevä, niin ei haittaa kipinät.

Mulla marraskuu on töissä vuoden kiireisintä aikaa, niin sillä se menee aika nopeesti. Tähän aikaan vuodesta kyllä aina haaveilen asuvani Pohjois-Suomessa. Ois kunnon talvi ja sais hiihtää ja luistella. Tai sitten potisin vaan huonoo omatuntoa kun ei tuu hiihdettyä...

Mulla on kanssa mökillä mökkivaatteita, mutta ei niitä lumppuja kehtaa edes siellä pitää, johan siinä pakenis linnut ja oravat tontilta, niin ja mies. Et sä lapissa kuitenkaan hiiihtelis ja luistelis, vaan makaisit peitot korvissa ja potisit kaamosmasennusta. Mä ainakin potisin. Tai, sitten mä joisin liikaa glögiä lämmikkeeksi ja olisin keväällä alkkis.

Vierailija
1251/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi surku todellakin, kärsin sun kanssa. Olethan käynyt kaikki lamput läpi, siis kääntänyt niitä vähän irti ja takaisin kunnolla kiinni. Jos yksikin lamppu on irti, mikään lamppu ei pala. Minä rakastan jouluvaloja, minulla on ehkä 6 ketjua ja 4 kynttelikköä.

Ei hätää hei. Mulla olikin toinenkin kynttelikkö ja nyt kuisti näyttää kauniilta. Valot on kyllä kauniita ja mulle on ihan sama, vaikka ne ärsyttäis naapureita. Ei tartte meidän ikkunoihin kytätä, ne meinaan kyttää aina.

Vierailija
1252/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen, että onko Barbapapa Baba Lybecin isoisä? Vai onko se sittenkin Babar? Ihan vaan nimistä päättelin.

Vierailija
1253/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli muuten mieleen, että onko Barbapapa Baba Lybecin isoisä? Vai onko se sittenkin Babar? Ihan vaan nimistä päättelin.

Kyllä varmaan on. Ninet sen sanoo, ulkonäkö ei niinkään. Tykkään Babasta kyllä.

Vierailija
1254/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun koira on aivan ihana ja ymmärtää ihmistä. Onneksi se on sen verran iso ettei tule kiusausta ottaa sänkyyn viereen yöksi. Kerran oli minun vanhemmilla hoidossa ja minun isä oli ottanut sen viereensä vanhempien parisänkyyn ja äiti oli joutunut lähtemään sohvalle evakkoon! Isä muutenkin lellii ja syöttää sitä. Siitä en kovin paljon tykkää, mutta ymmärrän kyllä. Ja isällä on alkava Alzheimer. Nyt jo alkaa olla vähän apea olo, kun ei se se kauan enää elä. Siis koira. On yli kymmenen ja alkaa ikä painaa selvästi.

Tää on koskettava juttu ja tuli ihan huono omatunto kun purskahdin nauruunkin. Oikeesti olen pahoillani, että elät lopun alkua. Sairaudet ja vanhuus on rankkoja aikoja. Tsemppiä.

Vierailija
1255/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan on. Ninet sen sanoo, ulkonäkö ei niinkään. Tykkään Babasta kyllä.

Baba on kyllä ihana, mutta sitä Barbapapaa en oo ikinä ymmärtänyt. Mikä ihme möykky se on? Babar on sentään ilmiselvä norsu, se on hyvä juttu.

Vierailija
1256/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää hei. Mulla olikin toinenkin kynttelikkö ja nyt kuisti näyttää kauniilta. Valot on kyllä kauniita ja mulle on ihan sama, vaikka ne ärsyttäis naapureita. Ei tartte meidän ikkunoihin kytätä, ne meinaan kyttää aina.

Jos flunssastani pääsisin, laittaisin jo jouluvalot ja -porot esille.

Joulusuklaat ovat kyllä löytäneet itsensä esille...

Vierailija
1257/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuomenna on marraskuu. Marraskuussa väsyttää ja syötättää. Huono yhdistelmä. Hyviä puolia se, ettei näy, jos ikkunat on pesemättä. Ei muita. Pitäisi iltaisin vaan juoda viiniä ja poltella kynttilöitä. Ei sekään kovin terveellistä. Alkoholismin lisäksi voi humalapäissään polttaa talon.

Vierailija
1258/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihuomenna on marraskuu. Marraskuussa väsyttää ja syötättää. Huono yhdistelmä. Hyviä puolia se, ettei näy, jos ikkunat on pesemättä. Ei muita. Pitäisi iltaisin vaan juoda viiniä ja poltella kynttilöitä. Ei sekään kovin terveellistä. Alkoholismin lisäksi voi humalapäissään polttaa talon.

Väsytä itsesi niin, ettet jaksa syödä. Talon voi polttaa myös epäkuntoset jouluvalot. Varaa sellanen ledikynttilä, mitä poltat aina vinkkuiltoina. Se oli kyllä aika kamalaa, kun se mummo sytytti ledikynttilän tulitikulla ja pöytä räjähti. Oli se kyllä vähän hassuakin.

Vierailija
1259/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti pitää laihispäivä tänään, mutta lähikauppa myi isolla alella sipsejä ja pähkinäsekoituksia. No oliko pakko ostaa, ei aseella pakotettu, mutta ostin kuitenkin. Pidänkin kevennyspäivän myöhemmin, kun sipsit on syöty. Nythän on ennustettu muutamaa aurinkoista, mutta kylmää päivää. Jospa silloin voisin olla enemmän ulkona, siellä ei voi syödä. Käyn vaikka kaupoilla ja ostan uuden jouluvalojutun. Ja oikeita kynttilöitä, en polta viinin kanssa.

Vierailija
1260/1962 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitetaan antaa ketjulle tekohengitystä. En ole valmis vielä luopumaan teistä.

En minäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme