kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Mä en oo myöhästyny töistä,mutta joululahjoja oon jo ostanu
Paketoinkin ne silloon heti.
Mulla ei oo riisikeitintä kun en riisiä syö muutenkaan.
Huomenna on sitten se perjantai ja saan miehen kotiin. Taidetaan pussata.
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni kuvisope laittoi oppilaat jäljentämään - siis vapaalla kädellä maalaamaan - kuuluisia maalauksia. Renoir, Monet, da Vinci jne. töitä. Tyttäremme maalauksesta tuli niin hieno, että laitoimme sen seinällemme. Onko se väärennös? Saako sitä pitää seinällä?
..Mikä eliittikoulu tuo on missä on oppilailla tuollaiset sukunimet? Pitäkää vain seinällä.. mutta varautukaa kansainvaellukseen kun Louvren turistit hoksii että teiltä löytyy vastaava teos.
Minäkin haluan permiksen. Siinä oli monta päivää ihana tuoksu silloin 80-luvulla. Onkohan vielä?
Veikkaan, että tilanne oli sellainen, että äidillä ja mukuloilla oli kyllä piletit viimeiseen bussiin / junaan kotikylälle, mutta kun näki tuttavan, päätti kokeilla kepillä jäätä. Olisi kiva viettää ilta tuttavan luona. Ymmärrän kyllä hyvin, ettei ap halunnut ottaa ex tempore -yövieraita. En minäkään haluaisi, olisi huusholli sitten vaikka juuri puhtaaksi nuoltu. Yökyläilyt on mielestäni suunniteltava etukäteen, että ehtii hakea esiin ja tuulettaa vuodevaatteet ja hankkia ynnä valmistaa tarjottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pidät sit mukana aina kokonaista kampapakkausta,voit lyödä rahoiks: )!
Ostaskohan pojat vielä kampoja 51-vuotiaalta?
Oisinko sitte kampatäti?..Sä oisit varmaan hyvä jossain kampailulajissa..
Tai sit oot kampasimpukka.
Hei, kampasimpukat sopis varmaan riisin kanssa!
Täälläkin on satanut ja kissa on ollut ihan innoissaan. Parvekkeella on hauskaa istua ja seurata kun vesivanat kulkee lasia pitkin. Käytiin ulkoilemassakin, käveltiin muutaman korttelin ympäri ja kisu jahtasi innoissaan vesipisaroita. Rännistä tulevaa vettäkin piti käpälöidä. Minä en ollut innoissani vesisateesta mutta kissan takia oli pakko lähteä ulos. Ehkä se liittyy siihen että kissalla on parempi sadetakki kuin minulla?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin haluan permiksen. Siinä oli monta päivää ihana tuoksu silloin 80-luvulla. Onkohan vielä?
Eikö se ollut sellainen palaneen villan katku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pidät sit mukana aina kokonaista kampapakkausta,voit lyödä rahoiks: )!
Ostaskohan pojat vielä kampoja 51-vuotiaalta?
Oisinko sitte kampatäti?..Sä oisit varmaan hyvä jossain kampailulajissa..
Tai sit oot kampasimpukka.
Hei, kampasimpukat sopis varmaan riisin kanssa!
Ajattelin ensin, et kirjoitusvirheitä lause täynnä. Kampasimpukat kuuluis olla "kampasinpa tukat". Niin, pitää tästä lähtee suihkuun ja tukkaa kampaamaat. Tai tukkia.
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa melkein päivittäin, että aikanaan 70-80-luvun taitteessa myin Joponi naapurin tytölle parillakymmenellä markalla. Voi kun olisin säästänyt sen! Ja senaikaiset keltaiset Hai-saappaat myös.
Ketään ei kiinnosta sun saappaat.
Tarviskohan toi sateessa ulkoillut kissa varsikampaa turkinhoitoon ? Meidän kissa tulee juoksutassua sisälle jos edes pisaran tai kaks sataa. Tykkää kyllä suihkussa katsella veden valumista viemäriin,ja lasisen suihkuseinän pisarat ne vasta saakin silmät suurenemaan. istuu aina kylppärintasolla ja valvoo tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meinas palaa riisi pohjaan tänään. Olin laittanut liian vähän vettä kattilaan. Pitäis varmaan hommata riisinkeitin. Onks kellään? Suosittele omaasi (jos voit).
Hei mulla on hyvä vinkki tähän. Laita ensin kattilan pohjalle loraus öljyä ja kuullottele siinä riisit ennen kuin lisäät veden. Ei pala pohjaan, riisit irtoaa hyvin kattilasta ja on helppo pestä. Bonuksena riisistä tulee paremman makuista :)
Onks siel jollai viel riisitilanne menossa..? Hyvä vinkki minkä joku Kati Nappa tuossa ylempänä heitti. Kiitos:)
Yökylä kirjoitti:
Huhhuh, jos koittaa päästä yökylään vaan noin lyhyellä varoitusajalla.
Oon miettinyt, että Niinistön vauvasta tulee Sanni, Sauli ja Jenni, niin se on Sanni. Jos on poika, niin en kyl keksi.
No Niilo tietenkin. Niilo Niinistö.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli mieleen, että kulkukoiralaumoja ei ole Suomessa enää ollenkaan. Hyvä juttu tietenkin. Mutta sellaisia oli vielä, kun olin lapsi. Kaikenlaisia malleja ja värejä niissä oli, ei tosin mitään pikkukoiria. Jolkottivat pitkin kyliä ja teitä.
Mikä vuosi mahtoi olla? Itse en muista sellaisia nähneeni Suomessa.
Kuopiossa tulee koko ajan likaista vettä. Aina saa keitellä tai ostaa pullovettä!😠
Sainpas luettua tän ketjun ku oli niin jännittävä ettei voinu jättää kesken! Nyt voi vihdoinki mennä nukkumaan :)
..Sä oisit varmaan hyvä jossain kampailulajissa..