Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on luokan ainoa joka ei ole ollut ulkomailla

Vierailija
12.10.2017 |

Eikä se haittaa mitään.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon pääsee aikuinen päiväreissulle S-etukortilla hintaan 10€.

Vierailija
42/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaan matkat varsinkin lentokoneella jättää suuren hiilijalanjäljen joten perhettä pitäisi kehua että eivät ole lähteneet moisille reissuille. Nykyään kun ekologinen ajattelu on siirtynyt entistä enemmän koulumaailmaan.

Olet osin oikeassa tuon hiilijalanjäljen suhteen, mutta valitettavasti väärässä siinä, että ekologinen ajattelu olisi siirtynyt koulumaailmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on mun mielestä kun käytetään Perusteluina, että se sivistää. Sir ku kysyy missä on oltu ja mitö tehty, niin vastaukseksi saa aina jonkun jonkun paikan mikä on rakennettu turisteille ja siellä on istuttu altaalla viiden tähden hotellissa käymättä missään.

Et jepajee.

Ei se mikää pakollinen juttu ole, voi lukea ja katsoa vieraista paikoista kuvia yms. Sit vanhempana mennä itsekseen jos siltä tuntuu.

Tämä on niin kovin totta. Itse pääsin / jouduin lapsena ja  nuorena paljon matkustelemaan, mutta eniten olen oppinut muista kulttuureista ollessani vapaaehtoisena suomen kielikerhossa. Siellä on tullut maailma tutuksi kun maahanmuuttajia on ollut kaikista maanosista paitsi Etelämantereelta. Ihmiset mielellään kertovat omasta kulttuuristaan ja osa haluaa välillä yllättää tuomalla itse kokkailemiaan ruokia. Ja omat matkat aikanaan eivät edes rajoittuneet sinne hotellin uima-altaalle vaan myös lähiympäristöön. Siltikään en koe saaneeni niistä niin paljon irti kuin täällä Suomessa juttelemalla maahanmuuttajien kanssa. Nykyään olisi kyllä rahaa matkustella, mutta en koe oikeudekseni tuhota ympäristöä lentomatkustelulla.

Vierailija
44/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on mun mielestä kun käytetään Perusteluina, että se sivistää. Sir ku kysyy missä on oltu ja mitö tehty, niin vastaukseksi saa aina jonkun jonkun paikan mikä on rakennettu turisteille ja siellä on istuttu altaalla viiden tähden hotellissa käymättä missään.

Et jepajee.

Ei se mikää pakollinen juttu ole, voi lukea ja katsoa vieraista paikoista kuvia yms. Sit vanhempana mennä itsekseen jos siltä tuntuu.

Jaa. En usko.

Hyvin vaikea uskoa, että joku löhölomailija perustelisi lasten kanssa lomailua sivistämisellä.

Sen sijaan meitä on paljon, jotka harrastanme kulttuuri- ja kaupunkimatkailua. Emme ole edes lasten taaperoiässä harrastaneet tuollaisia uima-altaalla makoilu -lomia.

Ja kyllä mä väitän, että se on aika hemmetin eri asia olla itse maailmalla kuin pelkästään lukea tai katsoa televisiosta vaikkapa Roomasta. Eikä se Roomassa nähtävyyksien katselu sitä paitsi sulje pois aiheeseen perehtymistä myös kirjoista, meillä ainakin luettiin silloin alaluokilla oleville lapsille iltaisin reissun ajan Carcopinon maanmainiota kirjaa Sellaista oli elämä keisarien Roomassa.

Ja hei, ei pidä aliarvioida sitäkään kyllä, miten yhteinen rentoutumisloma hyödyttää lapsia. Mennä valmiille aterioille, olla hyväntuulisina yhdessä.

27

Vierailija
45/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan muokkaa ja avartaa pientä kehittyvää mieltä jos saa käydä ulkomailla kun vielä oma persoona on kehittymis asteella. Laivamatkoille voi päästä suht halvalla.

Vierailija
46/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8-v asunut kolmessa maassa ja retkeilty on 15 maassa.:D en silti katsoisi pahalla jos tuttu kertoisi, ettei ole koskaan ollut muualla.

Vierailija
47/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jepajee.

Jaa. En usko.

Hyvin vaikea uskoa, että joku löhölomailija perustelisi lasten kanssa lomailua sivistämisellä.

Sen sijaan meitä on paljon, jotka harrastanme kulttuuri- ja kaupunkimatkailua. Emme ole edes lasten taaperoiässä harrastaneet tuollaisia uima-altaalla makoilu -lomia.

Ja kyllä mä väitän, että se on aika hemmetin eri asia olla itse maailmalla kuin pelkästään lukea tai katsoa televisiosta vaikkapa Roomasta. Eikä se Roomassa nähtävyyksien katselu sitä paitsi sulje pois aiheeseen perehtymistä myös kirjoista, meillä ainakin luettiin silloin alaluokilla oleville lapsille iltaisin reissun ajan Carcopinon maanmainiota kirjaa Sellaista oli elämä keisarien Roomassa.

Ja hei, ei pidä aliarvioida sitäkään kyllä, miten yhteinen rentoutumisloma hyödyttää lapsia. Mennä valmiille aterioille, olla hyväntuulisina yhdessä.

27

Tietenki on eri asia. Sitä ei kukaan kiellä, mutta onko se pakollista?

Ei siinä, mä tykkään matkustella, mutta ollaan enemmän luontomatkustelijoita. Onko sekään täysi välttämätöntä? Ei todellakaan. kaikki kyllä sit jotka haluaa lastensa maailmaa avartaa kannattaa muistaa, että maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka ei käy missään, eikä se heistä mitenkään huonompaa tee.

Varmasti on mukavaa ku ollaan hyvällä tuulella,toki toivois että sitä oltais kotonaki.

Mä en matkailua sinänsä tuomitse, mutta ne perustelut naurattaa tai et se olis "pakollista".

Vierailija
48/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nykyisin edes tarvitse käydä ulkomailla, sillä Suomessa alkaa olla ihan riittävästi ulkomaalaisia omasta takaa. Kadulla voi tulla vastaan yönmusta mies tai huivipäiväinen nainen melkein paikkakunnasta riippumatta. Kaikkein helpointa ja vaivattominta on olla tekemisissä ulkomaanelävien kanssa netin välityksellä, jos vain omaa kohtuullisen englannin kielen taidon.

Lähimmät ulkomaat, joista voi aloittaa ovat Ruotsi ja Viro, ja jos asuu Pohjois-Suomessa, niin myös Norjassa on helppo käydä. Venäjälle matkustaminen vaatii enemmän vaivannäköä, sillä sinne pitää hankkia passi ja viisumi, ei pelkkä virallinen henkilöllisyystodistus riitä. Itä-Suomessa monet käyvät hakemassa mm. halpaa bensaa Niiralan raja-aseman kautta.

Itse kävin ensimmäistä kertaa ulkomailla 3-vuotiaana Italiassa vanhempieni ja veljeni kanssa.

Vierailija
49/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla käyty edes helsingissä eikä tee mieli.

Vierailija
50/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että oikeesti ainut.

Vierailija
51/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii aikuisena reissata.

Vierailija
52/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ns.avartaminen ole ainoa hyvä syy matkustaa. Lapselle matka on paljon isompi asia kuin aikuiselle. Matkan suunnittelu, siihen säästäminen (lapsi kannattaa ottaa mukaan siihen, jättää yhdessä Xtuotteet ostamatta esim) matkan odotus, siellä vietetty yhteinen aika on eri kuin tutuissa ympyröissä jne matkan muistelu...

Toki jos on hirvittävä taloudellinen ahdinko niin matkustus on mahdotonta mutta muuta hyvää syytä en reissaamattomuudelle näe.

Vierailija
53/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et jepajee.

Jaa. En usko.

27

Tietenki on eri asia. Sitä ei kukaan kiellä, mutta onko se pakollista?

Ei siinä, mä tykkään matkustella, mutta ollaan enemmän luontomatkustelijoita. Onko sekään täysi välttämätöntä? Ei todellakaan. kaikki kyllä sit jotka haluaa lastensa maailmaa avartaa kannattaa muistaa, että maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka ei käy missään, eikä se heistä mitenkään huonompaa tee.

Varmasti on mukavaa ku ollaan hyvällä tuulella,toki toivois että sitä oltais kotonaki.

Mä en matkailua sinänsä tuomitse, mutta ne perustelut naurattaa tai et se olis "pakollista".

No höh, kuka tässä nyt sitä on pakollisena pitänyt?! Pakollista on vaan "kuolema ja verojen maksu"

Totta kai ihmisten hyväntuulisuus on noin tavoite ihan arjessakin, mutta kyllä se juhlatunnelma ja iloinen mieli on jokseenkin lomaan kuuluva. Tietysti joillain voi sekin mennä riidellessä, mutta sellaisten kohdalla, jotka noita löhölomia hakee, on aika todennäköistä, että fiilis on hyvä, kun saa nukkua ja rentoutua ja olla perheen kesken, ja palvelu pelaa.

27

Vierailija
54/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuvinkkejä kirjoitti:

Eihän nykyisin edes tarvitse käydä ulkomailla, sillä Suomessa alkaa olla ihan riittävästi ulkomaalaisia omasta takaa.

Miksi tämä tai netistä kuvien katselu vastaisi matkustamista paikan päälle sen enempää kuin dekkarin lukeminen vastaa tosielämässä rikoksen uhriksi joutumista?

Vierailija
55/55 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenekään tarvi matkustaa.

Avartaahan se toki maailmankuvaa.

Vaikka mä ja lapseni ollaan käyty 23 maassa, emme ole koskaan käyneet Rovaniemellä. Emmekä esim. Varkaudessa tai Imatralla.

Seuraavaksi tehdään kotimaanmatkailua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi