Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esivalinta koe meni päin....

Vierailija
12.10.2017 |

Siinä siis on 1min per kysymys aikaa?! Sain tehtyä vasta 1,5 osiota, kun aika loppui. Olisi vielä ollut ok, jos muut kuin esivalintamateriaaliosio olisivat olleet pelkkiä kysymyksiä, mutta että hirveät stoorit mihin pohjautui kysymyksiä. Hohhoijaa.

Mites muut, menikö läpi muuten kuin lottoamalla?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni iha...sanonko mitä. Siis tein ennakkomateriaalin vikana ja tuli liian kiire. Jouduin veikkaamaan. Hyvästi koulupaikka :)))))

Vierailija
2/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla fiiliksillä. Matikka oli ainoa helppo vaikka ne x laskuja en osaa mutta muut. Lottoaminen on oikea termi. Olen luottavainen että en päässyt läpi 😪

Itkettää. Olisi ollut tärkeää onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni oli aineistotehtävää lukuun ottamatta helppo koe. Aineistossa vaadittiin niin pikkutarkkaa tietoa, et osa meni kyllä ihan veikkaamalla. Mutta äikkä ja enkku oli mun mielestä helppoja, matikkakin ihan ok vaikka itellä lukiosta lyhyestä matikasta vitonen.  Hain kyllä niin suosittuun kouluun ja "vaikealla" alalle että en todellakaan ole varma haastattelukutsusta vaikka jäikin hyvä fiilis.

Vierailija
4/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastailitte materiaali osioon? Jos siis muistatte/kirjasitte vastauksenne ylös :D

Vierailija
5/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi elämän käsi mitä tavaraa taas toi koe. Teki mieli nauraa (ja itkeä) kun näin ne kysymykset. Tiesin jo, että aika tulee loppumaan kesken. Menin siis heti aluksi laittamaan matematiikkaosioon "en osaa sanoa" kaikkiin, siltä varalta etten ehdi sinne asti. Loistopäätös, ei hitto, koska aika todella loppui kesken. Pakko sanoa, tän kokeen kahdesti aikaisemmin tehneenä, että tää oli ehdottomasti veemäisin. Kunpa tulis tarpeeks pisteitä ja pääsykoekutsu ja pääsisin kouluun, ettei tarvitsis enää neljättä sotelia kärsiä.

Vierailija
6/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka osio, mitä vastasitte?

Mulla jäi kohdat 4 ja 6 "en tiedä", muut EHKÄ oikein.

Vierailija
7/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas meni yllättävän hyvin. Aineisto-osuudessa oli pari kiperää kysymystä, muuten aika selkeetä. Matikka oli yllättävän vaikee. Enkku ja äikkä oli ihan superhelpot. Mulla tosin taustalla maisterin paperit, että silleen ei noi artikkelit ym. säikäyttänyt.

Vierailija
8/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, voi elämän käsi mitä tavaraa taas toi koe. Teki mieli nauraa (ja itkeä) kun näin ne kysymykset. Tiesin jo, että aika tulee loppumaan kesken. Menin siis heti aluksi laittamaan matematiikkaosioon "en osaa sanoa" kaikkiin, siltä varalta etten ehdi sinne asti. Loistopäätös, ei hitto, koska aika todella loppui kesken. Pakko sanoa, tän kokeen kahdesti aikaisemmin tehneenä, että tää oli ehdottomasti veemäisin. Kunpa tulis tarpeeks pisteitä ja pääsykoekutsu ja pääsisin kouluun, ettei tarvitsis enää neljättä sotelia kärsiä.

Voiko päästä jatkoon kun matikka on nolla? Mielestäni ei.

Vierailija
9/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä meni, 5, 9, 12 ja 15 "en tiedä", pariin veikkasin ja loput omasta mielestä oikein (siis matikassa ofc). Äikkä ja enkku oli itelle vahvimmat ja matikka heikoin. 

Vierailija
10/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka oli helppo, enkku ja äikkä helpohkoja. Mut ennakkomatsu. en kerinny edes puoleen väliin ku aika loppui. YÖÖÖK

Vierailija
11/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vastailitte materiaali osioon? Jos siis muistatte/kirjasitte vastauksenne ylös :D

Kirjasin! jotta voin laskea pisteet ja joko masentua tai ilahtua..

A - E (a on eka ja e vika)

A

E

A

B

D

E

C

D

C

A

D

D

B

C

B

A

B

B

D

A

E

B

D

D

D

C

D

C

B

A

C

D

C

C

A

A

A

E

E

B

Vierailija
12/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo koe, ainoastaan pari vastausta jouduin ennakkotehtäväosioon arpomaan, ja muutama lisäksi, joita ei tienny. Ainoa mistä jää kiinni on se, että suurin osa sisään valituista on ensimmäisen tutkinnon suorittajia eli saa nähdä.

Vierailija
13/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matikka osio, mitä vastasitte?

Mulla jäi kohdat 4 ja 6 "en tiedä", muut EHKÄ oikein.

muistaks ne kyssät, niin lasken vastaukset

Vierailija
14/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko päästä jatkoon kun matikka on nolla? Mielestäni ei.

Kyllä mä onneks kolmeen ehdin vastata, ja kahdella edellisellä kerralla oon saanut kutsut vaikka matikkaosaaminen on yläastetasoa. Muut osuudet on viime kerroilla menneet hyvin, joten ne on sitten kompensoineet ilmeisesti. Tällä kertaa ei tainnut mennä niin hyvin, mutta toivossa on hyvä elää...

Vierailija
15/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineistossa rahapelikysymykset oli ihan karseita, mamukysymykset aika helppoja.

Suomi on yllättävän aikaa vievä vaikkei vaikea. Enkku oli helppo ja matikka siltä väliltä.

En mä muista noista aineistokysymyksistä kuin yhden, jäi mieleen kun en tajunnut yhtä vaihtoehtoa ja valitsin ensin sen ja vikan minuutin aikana vaihdoin.

Mulla oli kaikki printit pöydällä ja niissä marginaaleissa paljon avainsanoja, silti tossa ajassa mahdoton löytää vastauksia sieltä. Onneksi oli käsitteitä kirjoitettu erilliseen listaan (SOGS, sosiaalinen representaatio, akkulturaatio jne.), siitä sai monta helposti.

Vierailija
16/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pisteet lasketaan?

Kokeessa luki, että oikeasta vastauksesta saa 1 pisteen ja väärästä lähtisi joko 0,3 taikka 0,5.

Eli jos on esim matikassa yksi väärin niin pisteitä saa 14,5?

Vierailija
17/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun olis kans pitäny selata ennakkokyssät läpi ja vastata niihin heti mitkä osaan ku rupesin takkuamaan alusta läpi ja kahlaamaan vastauksia. en edes muista mihin asti pääsin. voi olla että oikeesti jäi ennakosta jo niin paljon vastaamatta ettei pisteet riitä. onneks tänä vuonna oli niin et väärästä ja vastaamattomasta kyssästä tulee saman verran miinusta

Vierailija
18/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pisteet lasketaan?

Kokeessa luki, että oikeasta vastauksesta saa 1 pisteen ja väärästä lähtisi joko 0,3 taikka 0,5.

ei vaan 13.5.

(14 oikein, =14 pistettä miinus puolikas piste)

Vierailija
19/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seamk sos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pisteet lasketaan?

ei vaan 13.5.

Eli jos ennakkomaterisalista vaikka 20 on oikein niin pisteet lasketaan 20-20*0,3= 14pistettä?

Vierailija
20/38 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seamk sos kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pisteet lasketaan?

ei vaan 13.5.

Eli jos ennakkomaterisalista vaikka 20 on oikein niin pisteet lasketaan 20-20*0,3= 14pistettä?

jep

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi