Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkaverit paljastuivat pahemman luokan selkäänpuukottajiksi

Vierailija
12.10.2017 |

On kyllä hirveä fiilis kun tajuaa et kaikki työkaverit ovatkin pahemman luokan selkäänpuukottajia. Työpaikan vaihto todellakin edessä ja niin pian kuin mahdollista.

Ei vaan jaksa ymmärtää ihan aikuisia (keski-ikäisiä) ihmisiä mikä saa ihmisen kuvittelemaan että toisen haukkuminen ja dissaaminen ja alaspainaminen tuo jotain hyvää fiilistä..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se on sellaista työyhteisössä. Miten huomasit?

Vierailija
2/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Naiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, todellakin naiset. Ja miehet on hölmöjä ja menee joskus perässä. Luojan kiitos ei kaikki.

Puheista ja käytöksestä huomasin. Ensin ohitin, sitten tajusin että ei saakeli, tässähän koitetaan systemaattisesti viedä matto alta.

Vierailija
4/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella kiusallista kuunnella, kun joku haukkuu työkaveriaan minulle tai toiselle kollegalle - ja tuon kollegan ilmaannuttua paikalle juttelee tälle kuin ylin ystävä. Tätä ei ole tapahtunut vain kerta tai pari. Oikeasti, niin sairasta! Jos joku ärsyttää työkaverissa, niin sanokaa se sille itselleen älkääkä puhuko ikäviä selän takana muille!

Vierailija
5/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Naiset

Tämä on yksi syy, miksi en pidä naisseurasta. Muuten en pidä nais-mies -luokitteluista, mutta kokemusta on niin paljon naisten selkään puukottamisista, ettei sitä voi unohtaa.

Vierailija
6/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Naiset

Kaikkein inhottavimmat ja kieroimmat työkaverit ovat aina olleet miehiä.

Miehiltä puuttuu solidaarisuus.

Vierailija
7/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkonen. Ap:lla on nyt vähän ristiirtaista infoa: Eli tuomitsetko sinä selän takana puhumisen vai tuomitsetko sinä haukkumisen/dissaamisen?

Itse en jaksa selän takana puhumista tuomita, mielestäni kaikkea ei kuulu sanoa ihmiselle itselleen, eikä toisaalta taas sisälle patoaminenkaan ole hyvä vaihtoehto. En siis suutu, jos kuulen, että minua on joku haukkunut selän takana, itseasiassa minä OLETAN että sellaista ihan varmasti tapahtuu. Se on ihan luonnollista sosiaalista kanssakäymistä.

Ja sitten taas, jos sinua haukutaan, niin miksi sinua haukutaan? Oletko ihan varma, että se haukkuminen ja dissaaminen on aiheetonta? Negatiivista palautetta on joskus vaikea ottaa vastaan ja myöntää, että se todella on aiheellista.

Vaikea siis peesata ap:ta kun ei koko totuutta tiedä.

Vierailija
8/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Juuri tätä tapahtuu meillä todella paljon. Siinä sitten jokainen voi miettiä tahoillaan mitä puhutaan itsestä selän takana kun poistuu..

Ja asiakkaista sama homma. Kaikki muut ovat tyhmiä ja väärässä, jos ei muuta niin rumia..

-aloittaja

Vierailija kirjoitti:

On todella kiusallista kuunnella, kun joku haukkuu työkaveriaan minulle tai toiselle kollegalle - ja tuon kollegan ilmaannuttua paikalle juttelee tälle kuin ylin ystävä. Tätä ei ole tapahtunut vain kerta tai pari. Oikeasti, niin sairasta! Jos joku ärsyttää työkaverissa, niin sanokaa se sille itselleen älkääkä puhuko ikäviä selän takana muille!

Vierailija
9/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten odotit? Kaverikerhoa? Työelämässä lähin napa on se oma napa. Itse en ainakaan kaihda keinoja päästä eteen päin ja se saattaa vaatia jonkun uhraamista epärehellinkin keinoin. Tietä antamalla ei vaan pärjää.

Vierailija
10/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset, todellakin naiset. Ja miehet on hölmöjä ja menee joskus perässä. Luojan kiitos ei kaikki.

Puheista ja käytöksestä huomasin. Ensin ohitin, sitten tajusin että ei saakeli, tässähän koitetaan systemaattisesti viedä matto alta.

Olen nähnyt törkeää työpaikkakiusaamista vain miesten taholta, seläntakanapuhumista, huutelua: miehet nolaavat julkisesti sekä naisia että toisia miehiä,

olen myös todistanut miesten tekemiä "hauskoja piloja" toisilleen, työkaverin kengät kastellaan tai hänet lukitaan johonkin ennen tärkeää palaveria. Näitä sitten muistellaan remakasti nauraen vuosia jälkeenpäin.

Mies on työkaverina oikea piru, naisiin taas voi useimmiten luottaa.

Vierailija
11/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta sitten jos sanoo ääneen, niin se toinen kokee sen haukkumisena ja dissaamisena. Ja on asioita, jotka ärsyttää, mutta jotka kuitenkin on niin toisarvoisia ettei ole mitään järkeä lähteä niitä ihmiselle itselleen sanomaan.

https://vaestoliitonblogi.com/2016/06/27/kaikista-puhutaan-selan-takana/

"

Jokainen ihmissuhde herättää sellaisia ajatuksia ja tunteita, joita ei kannata kertoa suoraan asianomaiselle. Ei esimerkiksi ole hyvä ilmaista omalle lapselle, että ei huvittaisi hoitaa häntä tänään, kun mahatauti jyllää, etkä ole nukkunut kunnolla kahteen vuorokauteen. Kumppanin mieli ei myöskään parane, jos kerrot ”totuuden” hänen musikaalisista kyvyistään. Eikä esimiehesi ole oikea henkilö vastaanottamaan pursuavaa raivoasi organisaation muuttuessa. Samoin meidän jokaisen on kestettävä se, että läheiset, rakkaat, ystävät ja työkaverit saattavat kokea negatiivisia tunteita myös meitä kohtaan. Kenenkään itsetunto ei kestäisi kuulla kaikkea tätä suoraan.

Tunteiden lisäksi myös ajatuksille on jäätävä tilaa. Joskus tunteiden onkin ensin rauhoituttava, jotta negatiivisen palautteen voi antaa rakentavassa muodossa. Hyviin ihmissuhdetaitoihin kuuluu keksiä keinoja, joilla omia tunteita voi käsitellä rikkomatta ihmissuhdetta. Tunteiden purkaminen selän takana luotettavalle henkilölle voi olla tällainen toimiva keino. Toki on myös tilanteita, jolloin tunteet on saatava ilmaista suoraan ja sensuroimatta."

Vierailija
12/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten odotit? Kaverikerhoa? Työelämässä lähin napa on se oma napa. Itse en ainakaan kaihda keinoja päästä eteen päin ja se saattaa vaatia jonkun uhraamista epärehellinkin keinoin. Tietä antamalla ei vaan pärjää.

Empatia ei tosiaan elätä. 

Vierailija
13/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on huono itsetunto, jota yritetään kohottaa painamalla toista alaspäin

Vierailija
14/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt törkeää työpaikkakiusaamista vain miesten taholta, seläntakanapuhumista, huutelua: miehet nolaavat julkisesti sekä naisia että toisia miehiä,

olen myös todistanut miesten tekemiä "hauskoja piloja" toisilleen, työkaverin kengät kastellaan tai hänet lukitaan johonkin ennen tärkeää palaveria. Näitä sitten muistellaan remakasti nauraen vuosia jälkeenpäin.

Mies on työkaverina oikea piru, naisiin taas voi useimmiten luottaa.

Ei voida puhua sukupuolisidonnaisesta käytöksestä. Voidaan puhua vain ihmiselle tyypillisestä käytöksestä. Toiset, kun nyt vaan sattuu olemaan sukupuoleltaan naisia ja toiset miehiä.

Vierailija
15/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkavereita joista puhutaan selän takana, että myös sanotaan suoraan. Ovat sellaisia että tekevät jotakin täysin idioottimaisia asioita, mutta mikään palaute, edes useamman henkilön antamana, ei tätä käytöstä muuta. Hankaloittavat muiden työskentelyä ja saattavat muut todella huonoon valoon.

Tottakai sellaisesta puhutaan sitten selän takana ja kihistään, joka vain itsepäisesti tekee mitä lystää piittamatta lainkaan muista tiiminsä jäsenistä. Tottakai tuollainen turhauttaa, eikä tee mieli sanoa sille ihmiselle itselleen, kun ei siitä ole mitään hyötyä ollut ennenkään.

Vierailija
16/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla rupeaa päin naamaa haukkumaan, saa syytteen työpaikkakiusaamisesta.

Vierailija
17/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on huono itsetunto, jota yritetään kohottaa painamalla toista alaspäin

Ja niillä on huono itsetunto, jotka ei osaa laittaa tuollaista käyöstä käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin.

Vierailija
18/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta sitten jos sanoo ääneen, niin se toinen kokee sen haukkumisena ja dissaamisena. Ja on asioita, jotka ärsyttää, mutta jotka kuitenkin on niin toisarvoisia ettei ole mitään järkeä lähteä niitä ihmiselle itselleen sanomaan.

https://vaestoliitonblogi.com/2016/06/27/kaikista-puhutaan-selan-takana/

"

Jokainen ihmissuhde herättää sellaisia ajatuksia ja tunteita, joita ei kannata kertoa suoraan asianomaiselle. Ei esimerkiksi ole hyvä ilmaista omalle lapselle, että ei huvittaisi hoitaa häntä tänään, kun mahatauti jyllää, etkä ole nukkunut kunnolla kahteen vuorokauteen. Kumppanin mieli ei myöskään parane, jos kerrot ”totuuden” hänen musikaalisista kyvyistään. Eikä esimiehesi ole oikea henkilö vastaanottamaan pursuavaa raivoasi organisaation muuttuessa. Samoin meidän jokaisen on kestettävä se, että läheiset, rakkaat, ystävät ja työkaverit saattavat kokea negatiivisia tunteita myös meitä kohtaan. Kenenkään itsetunto ei kestäisi kuulla kaikkea tätä suoraan.

Tunteiden lisäksi myös ajatuksille on jäätävä tilaa. Joskus tunteiden onkin ensin rauhoituttava, jotta negatiivisen palautteen voi antaa rakentavassa muodossa. Hyviin ihmissuhdetaitoihin kuuluu keksiä keinoja, joilla omia tunteita voi käsitellä rikkomatta ihmissuhdetta. Tunteiden purkaminen selän takana luotettavalle henkilölle voi olla tällainen toimiva keino. Toki on myös tilanteita, jolloin tunteet on saatava ilmaista suoraan ja sensuroimatta."

Ei ole koskaan tullut mieleen, että kollega x ei välttämättä haluaisi kuulla, kuinka kollega y puhuu ikävästi kollega b:stä? Tilanne on tosi inhottava myös kollega b:lle.

Vierailija
19/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikalla rupeaa päin naamaa haukkumaan, saa syytteen työpaikkakiusaamisesta.

Ja jos työtekijä tekee toistuvasti samat virheet siitäkään ei saa huomautaa ilman syytettä työpaikkakiusaamisesta. Joten ollaan tilanteessa jossa jaetaan vaan jaxuhaleja ja haukuttaan kollegat ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla

Vierailija
20/29 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomitsen kummatkin. Kritiikkiä voi antaa mutta kaikki mitä toinen tekee ei voi lähtökohtaisesti olla väärää. Ja asiat voi esittää monella tapaa. Virheiden systemaattinen etsiminen ei ole rakentavaa palautetta tai kritiikkiä. Jos niitä virheitä ei muualta löydy, niin niitä etsitään siitä lähtien oletko parkkeerannut autosi väärin, tai onko joku muu, oletko tai onko joku muu laittanut astiat kaappiin väärin, onko huoneistossa tunkkainen ilma, joka selvästikään ei voi olla syytäsi, tai muut ovat myöhässä. Se että käytännössä olet olemassa ja hengität tuntuu olevan liikaa.

Ja usko minua, olen todellakin miettinyt olenko minä syypää tähän. Ammatillinen itsetuntoni on murusina. Kunnes tajusin että ehkä en olekaan syypää, vaan myrkylliset ihmiset ympärilläni. Aiemmassa työelämässä en ole törmännyt tällaiseen, tekemistäni on lähtökohtaisesti arvostettu ja minua on pyydetty takaisin niihin paikkoihin joissa olen ollut töissä. Toivottavasti jokin tällainen tilaisuus aukeaa pian..

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkonen. Ap:lla on nyt vähän ristiirtaista infoa: Eli tuomitsetko sinä selän takana puhumisen vai tuomitsetko sinä haukkumisen/dissaamisen?

Itse en jaksa selän takana puhumista tuomita, mielestäni kaikkea ei kuulu sanoa ihmiselle itselleen, eikä toisaalta taas sisälle patoaminenkaan ole hyvä vaihtoehto. En siis suutu, jos kuulen, että minua on joku haukkunut selän takana, itseasiassa minä OLETAN että sellaista ihan varmasti tapahtuu. Se on ihan luonnollista sosiaalista kanssakäymistä.

Ja sitten taas, jos sinua haukutaan, niin miksi sinua haukutaan? Oletko ihan varma, että se haukkuminen ja dissaaminen on aiheetonta? Negatiivista palautetta on joskus vaikea ottaa vastaan ja myöntää, että se todella on aiheellista.

Vaikea siis peesata ap:ta kun ei koko totuutta tiedä.