Huvittaa nuo jotka inhimillistää lemmikeitä
Ne ovat vain eläimiä. Jos ottaa sellaisen ja kyllästyy siihen, niin totta kai sen voi antaa pois. Eivät ne ole mitään lapsia, lapset ovat aivan eri asia. Mutta jotkut eivät vaan tätä tajua. No, kaikki eivät ole koulutettuja.
Kommentit (34)
Ap, opettele ensin kirjoittamaan ja valehtele sen jälkeen olevasi koulutettu.
Olisit uskottavampi.
..lemmikeitä.. tsiisus
Olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla. Meillä on ja on oikeastaan aina ollut lemmikkejä, ne ovat rakkaita jne mutta ne ovat kuitenkin eläimiä. Jos tulisi tilanne, että lemmikistä pitäisi luopua, etsisin sille hyvän kodin (tai lopettaisin, jos olisi vanha) enkä tuntisi tästä sen suurempaa tuskaa. Itse asiassa yksi koira onkin meiltä sijoitettu eteenpäin, koska ei sopeutunut vauvan tuloon. Ja ihan onnellista elämää elää edelleen.
Lemmikin palvonta tai inhimillistäminen on aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa kyllä enemmän nämä tällaiset aloitukset ja ap:t, joiden mielestä empatiakyvyn puute on yhtä kuin loogisuus.
Mielestäni lemmikin ajattelu ihan eläimenä ei kerro mitään empatiakyvyn puutteesta.
Kyllä eläintenpitoon liittyy niin paljon vastuuttomuutta ja välinpitämättömyyttä nykypäivinä. Jos ihminen menisi sen eläimen asemaan hetkeksi ja miettisi onko sen hyvä olla ja elää. Ihminen joka ei välitä omasta lemmikistään ja sen hyvinvoinnista on sairas. Halveksun syvästi pedofiileja, murhamiehiä ja eläinrääkkäjiä!
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa kyllä samoilla linjoilla. Meillä on ja on oikeastaan aina ollut lemmikkejä, ne ovat rakkaita jne mutta ne ovat kuitenkin eläimiä. Jos tulisi tilanne, että lemmikistä pitäisi luopua, etsisin sille hyvän kodin (tai lopettaisin, jos olisi vanha) enkä tuntisi tästä sen suurempaa tuskaa. Itse asiassa yksi koira onkin meiltä sijoitettu eteenpäin, koska ei sopeutunut vauvan tuloon. Ja ihan onnellista elämää elää edelleen.
Lemmikin palvonta tai inhimillistäminen on aivan turhaa.
Pistän paremmaksi, meiltä on lopetettu terve koira, koska jaksaminen loppui itsellä. Tähän toki liittyy oma sairastuminen.
eijatkoon kirjoitti:
Kyllä eläintenpitoon liittyy niin paljon vastuuttomuutta ja välinpitämättömyyttä nykypäivinä. Jos ihminen menisi sen eläimen asemaan hetkeksi ja miettisi onko sen hyvä olla ja elää. Ihminen joka ei välitä omasta lemmikistään ja sen hyvinvoinnista on sairas. Halveksun syvästi pedofiileja, murhamiehiä ja eläinrääkkäjiä!
No eikai kukaan kannata eläinrääkkäystä, pedofiliaa jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kaikki eivät ole koulutettuja.
Miten koulutus vaikuttaa siihen, mitä ajattelet eläimistä? Kerro ihmeessä.
Pystyn rationaaliseen ajatteluun, enkä toimi tunteiden ohjaamana. Rakastan kyllä lapsiani, mutta lemmikkeihin suhtaudun vain eläiminä. Ihan kivoja, mutta eivät niin tärkeitä. Minulla ei siis itselläni ole lemmikkejä, mutta lapsena perheessäni oli kaksi kissaa, enkä silloinkaan luonut niihin vahvoja tunnesiteitä.
Ap
Koulutettuna ihmisenä tietänet että nykytutkimuksen mukaan esim. koiran tunne-elämä on hyvin samantapaista kuin ihmisen. Kun rakas ihminen silittää koiraa, molemmilla erityy oksitosiinia. Ja siihen malliin.
Noh eläimiähän mekin olemme. Nisäkkäitä. Itse en lähtisi lyttäämään meitä käyttämällä ilmaisua "vain".
Itsekin olen ihmetellyt tarvetta nostaa eläimet tärkeysjärjestyksessä ihmisen veroiseksi. Minulla on kissa ja se on todella rakas ja hyvin hoidettu, mutta silti se on vain kissa. Voisin luopua siitä, jos elämä muuttuisi niin, etten voi sitä pitää. En rakenna sille mausoleumia ja ryve itsesäälissä puolta vuotta sitten, kun aika siitä jättää jne.
En tiedä vaikuttaako se, kun olen maalta kotoisin. Eläimet ovat lähinnä hyödykkeitä, vaikka kivoja sellaisia. Nyt kissasta ei sinänsä ole muuta hyötyä kuin oma ilo eläimestä, mutta asenteet ovat lapsuudesta.
Pidän eläimistä, mutta olen samaa mieltä. Itselläni on ollut kaksi koiraa ja kissa. Mutta tuntuu todella naurettavalta, että joku vertaa niiden kuoleman aiheuttamaa surua esimerkiksi lapsen kuolemaan. Koirien inhimillistäminen on järjetöntä. Ostella kaikkia pukuja ja helyjä. Jos haluaa koiralle hyvän elämän, niin kannattaa suosia lajityypillistä toimintaa, harva kuitenkaan tekee sitä. Eläin ei ole ihminen.
Miksi niin monet nykyään viittaa eläimeen sanomalla "hän"? Mun mielestä sitä käytetään vain ihmisiin liittyen ja silloinkin vain huolitellussa kielessä, ei läheskään aina puhekielessä. Särähtää korvaan, kai se on sitä inhimillistämistä? Ja ihan oma lukunsa on noi eläimille tarkoitetut vaatteet, siis hei haloo, ihan naurettavaa. Tai jotkut day spat tai mitä näitä on. No bisnes on bisnestä ja jos joku haluaa maksaa niin...
Voi ne lapsetki antaa adoptioo jos kyllästyy :D Mulki oli nelivuotias, mut oli hirveeks vaivaks ni heivasin menee
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen ihmetellyt tarvetta nostaa eläimet tärkeysjärjestyksessä ihmisen veroiseksi. Minulla on kissa ja se on todella rakas ja hyvin hoidettu, mutta silti se on vain kissa. Voisin luopua siitä, jos elämä muuttuisi niin, etten voi sitä pitää. En rakenna sille mausoleumia ja ryve itsesäälissä puolta vuotta sitten, kun aika siitä jättää jne.
En tiedä vaikuttaako se, kun olen maalta kotoisin. Eläimet ovat lähinnä hyödykkeitä, vaikka kivoja sellaisia. Nyt kissasta ei sinänsä ole muuta hyötyä kuin oma ilo eläimestä, mutta asenteet ovat lapsuudesta.
Minäkin olen maalta ja tiedän paljon ihmisiä, joilla on asenteesi. Niin kauan kuin muistan, olen itse ajatellut kuitenkin toisin, ja nähnyt eläimet persoonina. Nuorena lopetin lihansyönnin, koska en voi syödä persoonaa.
En provosoi, itse teet niin!