Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittaa nuo jotka inhimillistää lemmikeitä

Vierailija
11.10.2017 |

Ne ovat vain eläimiä. Jos ottaa sellaisen ja kyllästyy siihen, niin totta kai sen voi antaa pois. Eivät ne ole mitään lapsia, lapset ovat aivan eri asia. Mutta jotkut eivät vaan tätä tajua. No, kaikki eivät ole koulutettuja.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisyys on arvostettua.

Vierailija
2/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään lemmikit ole lapsia. Mutta eläviä, tuntevia ja perheeseensä kiintyviä olentoja ne ovat, joten ei ainakaan meillä lemmikeitä noin vain pois anneta. Ne otetaan perheenjäseniksi, tarkoituksena pitää kunnes kuolema erottaa. Toki voi olla jotain äärimmäisiä tilanteita joissa on pakko luopua lemmikistä (meille ei ole onneksi 20 vuoden lemmikinpidon aikana sattunut), mutta kevyestä syystä en tuottaisi eläimelle ahdistusta ja tuskaa, kun itse olen sen vapaasta tahdostani perheeseemme ottanut. 

Mutta ehkä se maisterinkoulutus luonnontieteelliseltä alalta ei vaan riitä - kun kerran sanot että kyse on koulutuksen puutteesta - ehkä jos olisin tohtori ymmärtäisin että eläimet on vaan tavaraa jota voi heittää menemään kun vähänkin siltä tuntuu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maisterin paperit. Silti kykenen sen verran antamaan arvoa myös muille kuin ihmiselämille, että otan myös lemmikeistäni vastuun. Mikään ei ole kuvottavampaa kuin tuollainen ajattelutapa. 

Vierailija
4/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa trollit:D

Vierailija
5/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaisi, jos en tietäisi, että on niin paljon ihmisiä jotka hylkäävät eläimensä. Erittäin todennäköisesti myös ilman painavaa syytä.

Vierailija
6/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaisi, jos en tietäisi, että on niin paljon ihmisiä jotka hylkäävät eläimensä. Erittäin todennäköisesti myös ilman painavaa syytä.

Niinpä. Juuri kuulin kaverilta, että aikoo lopetuttaa terveen, ei vielä vanhan, kissansa, koska hän on kyllästynyt kissanpissalaatikon hajuun ja karvaan joka paikassa. Hän oli itse asiassa yrittänyt jo, mutta pienen aseman eläinlääkäri ei ollut oikein halukas, ehdotti mm. että voisi itse ottaa kissan ja toimittaa yhdistykseen jonka kautta sille etsittäisiin uusi koti. Joten kaveri lähti ovet paukkuen ja nyt kuulemma on aika varattu asemalle jossa Asiakas on Kuningas ja lääkäri tekee mitä asiakas sanoo. 

Kun kyselin, että miksi ei uusi koti sitten ole mahdollinen, niin kuulemma kissa on häneen niin kiintynyt että kärsisi kauheasti loppuikänsä missä tahansa muussa kodissa. Niin varmaan joo. Tämänkin sankarin kissa on välillä ties kuinka pitkiä aikoja yksin kun neidin täytyy bilettää, olla yötä miesystävän luona jne.

Vierailija
7/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua oikeasti huvita, vaan harmittaa.

Vierailija
8/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat vain eläimiä. Jos ottaa sellaisen ja kyllästyy siihen, niin totta kai sen voi antaa pois. Eivät ne ole mitään lapsia, lapset ovat aivan eri asia. Mutta jotkut eivät vaan tätä tajua. No, kaikki eivät ole koulutettuja.

Ihan sama asia kun parisuhdekin. Vaihdetaan jatkuvasti uuteen kun kyllästyttää. Lapsetkin voi antaa adoptoivaksi kun kyllästyttää uhmaikäisen kiukuttelu. Miten niin ne muka olisivat eri asia? Ihminenhän on vain eläin. Kaveritkin voi vaihtaa uusiin kavereihin. Koulutus on kohdallasi mennyt täysin hukkaan. Mutta Suomi on takapajula. Suomen lainsäädännössä eläin on esine. Sveitsin eläinsuojelulaissa korostetaan, että eläin ei ole esine. Fiksuja nuo sveitsiläiset.

Vierailija
9/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikki eivät ole koulutettuja.[/quote]

Miten koulutus vaikuttaa siihen, mitä ajattelet eläimistä? Kerro ihmeessä.

Vierailija
10/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kaikki eivät ole koulutettuja.

Miten koulutus vaikuttaa siihen, mitä ajattelet eläimistä? Kerro ihmeessä.

Pystyn rationaaliseen ajatteluun, enkä toimi tunteiden ohjaamana. Rakastan kyllä lapsiani, mutta lemmikkeihin suhtaudun vain eläiminä. Ihan kivoja, mutta eivät niin tärkeitä. Minulla ei siis itselläni ole lemmikkejä, mutta lapsena perheessäni oli kaksi kissaa, enkä silloinkaan luonut niihin vahvoja tunnesiteitä.

Ap

Vierailija
11/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin abortoida sikiön tai antaa oman lapseni adoptioon, jos raskaaksi tulisin, mutta en voisi antaa koiriani jollekin muulle. Kaikki koirani ovat joko huostaanotettuja tapauksia, tai muutenvain kodinvaihtajia.

Opiskelen yliopistossa :)

Vierailija
12/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa ihmiset jotka eivät lue nykytutkimuksia lemmikeistä, esim. koirista joista tulee ilmi kuinka paljon yhteistä koirilla ja ihmisillä on.

Vierailija
13/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on säälittävä kuraperse joka yrittää epätoivoisesti saada ihmiset keuhkoamaan. Niin yksinäinen ja rakkautta ja huomiota vaille jäänyt rassukka hän on.

Minä arvostan eläimiä paljon enemmän kuin eläinten esineellistäjä ihmisiä.

Eläinten kaltoinkohtelijat ovat yleisesti todella halveksittuja ja vihattuja olioita. Siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
14/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin abortoida sikiön tai antaa oman lapseni adoptioon, jos raskaaksi tulisin, mutta en voisi antaa koiriani jollekin muulle. Kaikki koirani ovat joko huostaanotettuja tapauksia, tai muutenvain kodinvaihtajia.

Opiskelen yliopistossa :)

Älä viitsi provosoida.

Ap

Vierailija
15/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on säälittävä kuraperse joka yrittää epätoivoisesti saada ihmiset keuhkoamaan. Niin yksinäinen ja rakkautta ja huomiota vaille jäänyt rassukka hän on.

Minä arvostan eläimiä paljon enemmän kuin eläinten esineellistäjä ihmisiä.

Eläinten kaltoinkohtelijat ovat yleisesti todella halveksittuja ja vihattuja olioita. Siitä ei pääse mihinkään.

Minulla menee oikein hyvin. On täysin aiheellista tuoda esille tänä ihmisten eläimiin kohdistuva palvonta ja kyseenalaistaa se.

Ap

Vierailija
16/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1/5

Muuten tosi huono, mutta ”lemmikeitä” oli huvittava.

Vierailija
17/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä joskus keskusteltu että onko ok laittaa lemmikkien nimet kuolinilmoitukseen tyylin syvästi kaivaten (kaivaen) murre ja musti.

Vierailija
18/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä enemmän nämä tällaiset aloitukset ja ap:t, joiden mielestä empatiakyvyn puute on yhtä kuin loogisuus.

Vierailija
19/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa.

T. Lääkäri kissan kanssa sohvalta

Vierailija
20/34 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKS MUN KOMMENTIT KATOAA????????? eikö lapsista saa puhua täällä ihmispeshedelminä vai? sitä ne on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän