Mitä tahdot omistaa vuonna 2030?
Kommentit (12)
Mahdollisimman vähän. Kunnollisen matkailuauton ja sitten vuokra-asunnon pääkaupunkiseudulla, jossa voi varastoida tärkeimpiä tavaroita ja asua, kun ei olla autolla liikenteessä.
Ainakin kartanon kolmessa eri maassa, oman paratiisisaaren, oman jäähallin, palan Antarktikaa, koiralauman ja kymmenen eri firmaa. Heikolta näyttää tosin.
Eläkkeen... Olen tuolloin 58v ja minulla on jo nyt kaikki materia mitä tarvitsen (velaton koti, auto yms), toki niiden ylläpito vaatii pääomaa jatkossakin.
Aiemman mainitsema matkailuauto vois olla kiva, lentokone vois olla kivampi... mutta pysytään realismissa.
Kaiken tämän, mitä minulla nyt on. Suurella todennäköisyydellä ehtii lisäksi tulla perintöäkin. Velat on juuri kyseisenä vuotena maksettu pois. Sitten siirrytään kulutuslaidalle elämässä.
Riittävästi puhdasta maata, vettä ja ilmaa elämiseen. Siemeniä kotitarpeiksi. Tarvittavat työkalut ja asumuksen.
Hyvän terveyden (henkinen ja fyysinen), terveet läheiset ja materiaalisista asioista ne jotka koen tarpeellisiksi ja jotka tuottavat suurinta iloa (ts. kaikennäköistä kattiloista kameraan).
Volkswagen Golfin ja kaksion Nurmijärveltä.
Mahdollisimman vähän turhaa materiaa. Oma (pieni) asunto, ainoa jonka välitän omistaa. Oma pieni auto, välttämättömyys.
Tärkeintä on läheiset ja puhdas luonto. Toivon että saan elää minulle tärkeiden ihmisten kanssa silloinkin. Toivon että puhdasta luontoa riittää silloinkin. Toivon että näemme kyseisen vuoden ylipäätään - ja toivon järkeä tälle maalle ja poliitikoille, ettei taas lyötäisi päätä Karjalan mäntyyn.
Toisenkin asunnon, uudemman auton, saman työpaikan, hyvän ruokahalun, hyvät unenlahjat, terävän järjen ja iloisen mielen. Sekä kaikki rakkaat ystäväni. :)
Hautapaikan. Ja siihen kivan graniittikiven.