Taloyhtiön pihatalkoot. Miksi jotkut luistaa näistä lähes aina?
Itse olen ottanut tavakseni huomauttaa asiasta etukäteen tiettyjä asukkaita jos näen heitä rappukäytävässä. Eivät voi aina vedota tietämättömyyteen..
Kommentit (27)
Eivät osallistu siksi koska ei kiinnosta? Aika usein taloyhtiössä asumisen yksi syy on se, että ei kiinnosta pihahommat, jos vaikka vertaa omakotitalon huoltamiseen. Se tosin olisi kohtuullista, että nämä ketkä eivät talkoisiin osallistu hyväksyvät sitten sen, että hommat ostetaan ulkoa. Omassa taloyhtiössäni nurmikko leikataan vuoroviikoin yleisiltä alueilta ja keväisin pidetään pihan siistimistalkoot. Varsinaisesti en näistä nauti, mutta koska kyseessä on pieni taloyhtiö tarkottaisi huoltoyhtiöön siirtyminen melko isoa nousua huoneistokohtaisessa vastikkeessa. Mielummin leikkaan siis nurmikkoa ja talkoilen muutaman tunnin vuodessa ja lähden säästetyillä rahoilla palmun alle.
Onneksi meidän taloyhtiön talkoisiin osallistuu aina iso porukka niin itse voin hyvällä omallatunnolla laistaa. Pysyttelen talkoopäivät visusti sisällä ja varmistan etukäteen ettei tarvitse poistua kotoa.
Eikös noi talkoot oo nykyään aika pitkälti lähinnä sellainen kevään/kesän aloitustapahtuma jossa vähän siistitään pihaa. Ei meidän kerrostaloyhtiössä järkätä talkoita kuin kerran vuodessa keväällä, kaikki varsinaiset oikeat kunnossapitohommat hoitaa huoltoyhtiö.
Mä menen ihan mielelläni. Asuin isolla tontilla omakotitalossa, niin nyt kuin asuu kerrostalossa ihan naurattaa mennä vähäksi aikaa fiilistelemään haravan kanssa. Lisäksi voi pummia ilmaisia juotavia ja syötäviä. Ja kun on sattumalta sellainen piha, että se näyttääkin ihan hyvältä, niin mukavahan sitä on pitää kunnossa. Se pari tuntia ei ole paljon pois mun sohvalla makaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eikös noi talkoot oo nykyään aika pitkälti lähinnä sellainen kevään/kesän aloitustapahtuma jossa vähän siistitään pihaa. Ei meidän kerrostaloyhtiössä järkätä talkoita kuin kerran vuodessa keväällä, kaikki varsinaiset oikeat kunnossapitohommat hoitaa huoltoyhtiö.
Sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, miksi poissaolijoita paheksutaan.
Siksihän kerrostalossa asutaan, että ei tarvitse tehdä pihatöitä.
Ne tekee ja osallistuu ketkä tykkää, pihan kunnossapito kuuluu ensisijaisesti taloyhtiölle ainakin vuokrataloissa. Tyhmää esittää se jonkinlaisena velvollisuutena.