Vaimon passi jäi kotiin...Niin kuitenkin..
Tarkoituksemme oli lähteä yhdessä koko perheen kanssa etelänlomalle pienten lasten kanssa.
Aamu oli kovasti täynnä häslinkiä, kun meillä on kaksi pientä lasta . Touhusimme molemmat koko aamun ja itse tein vielä viimeisiä valmisteluja..pakkasin loput nuorimmaisen tavaroista, koska vaimolla oli muuta puuhaa siinä sivussa. Aamupalat ym. Vihdoin, kun pääsimme lentokentälle, niin vaimo säikähtyneenä sanoo, että hänen passi jäi. Olimme sen verran viinetingassa, että oli pakko tehdä päätös..lähdin lasten kanssa kahdestaan. Ei ollut paljon vaihtoehtoja. No, riitahan siitä tuli. Vaimo sanoi, että ei häntä voi jättää pois. Itse sanoin, että tämä on ainut järkevä ratkaisu, mitä enää voimme tehdä. Lähetti minulle matkalle kiukkuisia viestejä ja lomani meni pieleen..
Kommentit (17)
Vaimo hakee passin ja tulee seuraavalla sopivalla lennolla perästä
Jos teitä on kolme reissussa, niin ei silloin sanota, että kahdestaan.
Euroopassa pärjää monessa maassa henkilöllisyystodistuksellakin.
veikkaan, että vaimolla on kotona kuumemmat oltavat :P
Älkää uskoko provoon. Alaikäisiä lapsia ei voi enää viedä ulkomaille ilman että joko molemmat vanhemmat ovat mukana tai viejällä on allekirjoitettu lupa toiselta vanhemmalta.
8 jatkaa: Kävin Kanadassa lasten kanssa ja jokaisesta vaadittiin aviopuolisolta todistus että hänen lupansa ulkomailla vierailuun on.
Urpo. Mä ainakin matkustan lastemme kanssa ilman miestä. Koskaan ei ole mitään lippuja tai lappuja kysytty ja ihan yhteihuoltajuus meillä. Ootpas tyhmä tai sitten et ole matkustellut
Vierailija kirjoitti:
Älkää uskoko provoon. Alaikäisiä lapsia ei voi enää viedä ulkomaille ilman että joko molemmat vanhemmat ovat mukana tai viejällä on allekirjoitettu lupa toiselta vanhemmalta.
No ei. Lasten passien hakemiseen tarvitaan molempien lupa mutta kun passit on hankittu, ei mitään erillisiä matkustuslupia tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Urpo. Mä ainakin matkustan lastemme kanssa ilman miestä. Koskaan ei ole mitään lippuja tai lappuja kysytty ja ihan yhteihuoltajuus meillä. Ootpas tyhmä tai sitten et ole matkustellut
"Suomessa alle 18-vuotias tarvitsee passin saadakseen kaikkien huoltajien suostumuksen. Vaikka vanhemmat ovat yhdessä hakeneet lapselleen passin, matkasuostumus on oltava jokaiselle reissulle."
No totta kai lähdit lasten kanssa. Jos se matka on jo maksettu niin parempihan se on että käytätte sen kuin että turhaan ootte maksanu monta tonnia?
Vaimos ei sitten osannut tulla itsekseen seuraavalla lennolla perässä... tapahtui varmaan Porvoon lentokentällä.
Tää provo lässähti heti alkuunsa.. tarkkuutta seuraavaan!
Jos lomailette Schengen-alueella, henkkarit olisi riittänyt.
Tietenkin lähdit lasten kanssa. Ja vaimo tuli perässä, eikö niin? Aika lapsellinen reaktio vaimolta, että väitti ettei häntä voi jättää Suomeen. Kyllä lasten pitää päästä reissuun.
Tietenkin lähdit lasten kanssa.